اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه های مراسم «تندیس حافظ»


در بخش پایانی مراسم تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی به مهران مدیری رسید، فرزاد حسنی و علیرضا غفاری از مجری‌های تلویزیون تندیس مدیری را به او اهدا کردند، بیشترین تشویق نصیب این بازیگر و کارگردان شد که برای "قهوه تلخ" تندیس حافظ گرفت.

-در مراسم اهدای تندیس حافظ حمید فرخ‌نژاد برای بازی در فیلم سینمایی "به رنگ ارغوان" تندیس بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد، فرخ‌نژاد همراه پسرش روی سن آمد و گفت: سلام و ادب، افتخار می‌کنم که این تندیس را دریافت می‌کنم و بخش نقدی جایزه‌ام را به شیرخوارگاه آمنه تقدیم می‌کنم. شیلا خداداد در این بخش از بازی فرخ‌نژاد در فیلم سینمایی "آتشکار" به کارگردانی محسن امیریوسفی تقدیر کرد.

- در بخش بعدی مراسم عبدالرضا اکبری و فرزندش پندار روی سن رفتند تا تندیس حافظ بهترین کارگردان را اهدا کنند و نام اصغر فرهادی برای کارگردانی "درباره الی" خوانده شد، مریلا زارعی دوباره روی سن رفت تا به نیابت از این کارگردان تندیس را دریافت کند، او گفت: آقای فرهادی سلام رساند و از هیئت داوران تشکر کرد.

- دکتر محمد سریر تندیس حافظ بهترین ترانه فیلم را به رضا یزدانی اهدا کرد، یزدانی روی سن رفت و پس از دریافت تندیسش ترانه فیلم "طهران، تهران" به کارگردانی داریوش مهرجویی و مهدی کرمپور را اجرا کرد.

در یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مراسم، لاله اسکندری و مهدی پاکدل روی سن آمدند تا تندیس بهترین بازیگر زن تلویزیونی را اهدا کنند، معلم با اشاره به ازدواج این دو بازیگر گفت: یک عروس و داماد این تندیس را اهدا می‌کنند، پاکدل که با گریمی متفاوت در مراسم حضور داشت نام همسرش بهنوش طباطبایی را خواند که برای بازی در مجموعه "در مسیر زاینده‌رود" تندیس دریافت کرد.

طباطبایی پس از دریافت تندیس گفت: خوشحالم که این جایزه را دریافت می‌کنم، از مهدی عزیزم که به من لهجه اصفهانی را آموخت تشکر می‌کنم. مهدی پاکدل از علی معلم خواست دومین برنده تندیس را همسرش معرفی کند چون به بازی این بازیگر علاقه دارد، بهنوش طباطبایی با اشتیاق نام کتایون ریاحی را خواند: عزیز دلم خانم کتایون ریاحی.

حاضران در سالن این بازیگر را به شدت تشویق کردند و تعدادی از بازیگران در سالن به احترام او ایستادند، ریاحی گفت: خیلی ممنون از شما که تا این ساعت به تماشای مراسم نشستید، موقع خوبی از بازیگری خداحافظی کردم، زمان مناسبی بود و خدا به من و خیلی‌ها رحم کرد. دوست دارم جایزه‌ام را به مادر و پسرم تقدیم کنم. همچنین به همسرم که بهترین جایزه زندگی‌ام است.

بازیگر مجموعه "یوسف پیامبر" ادامه داد: می‌دانم که سرتان درد می‌آید اما به دلیل این که از بازیگری خداحافظی کرده‌ام به من حق بدهید که برای چند دقیقه صحبت کنم، من یک سکه از جایزه‌ام را برای کسانی می‌دهم که مشکل دارند و به ضمانت نیاز دارند، یک سکه را آقای معلم تصمیم بگیرد برای هزینه کردنش و یک سکه را هم برای تامین نیاز بازیگران نیازمند هدیه می‌دهم.

علی معلم تلویحا به این موضوع اشاره کرد که کتایون ریاحی به او قول داده در فیلمنامه‌ای که به زودی تولید می‌شود بازی کند، اما ریاحی جواب قاطع در این باره نداد و گفت: به سینما برمی‌گردم اما نه به عنوان بازیگر. او تندیسش را بالا گرفت و از حاضران خداحافظی کرد.

- سروش صحت برای اهدای تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی روی سن آمد و نام امیر جعفری را خواند. امیر جعفری برای بازی در "زیر هشت" تندیس را دریافت کرد، او گفت: ببخشید وقت کلاس را می‌گیرم! می‌خواستم بروم برای پسرم قصه بگویم تا بخوابد! حالا صبح شده و دیگر نمی‌شود این کار را انجام داد. من شش ماه تئاتر کار کرده‌ام و مثل خانم ریاحی پولدار نیستم، به جایزه‌هایم نیاز دارم و می‌خواهم با خانواده‌ام به سفر بروم، یک سکه‌ام را به خانه سینما اهدا می‌کنم.

- مصطفی زمانی برای اهدای تندیس بهترین فیلمنامه مجموعه تلویزیونی روی سن آمد و تندیس حافظ را به علیرضا نادری اهدا کرد، زمانی که نام نادری خوانده شد، ستاره اسکندری، مریلا زارعی و بازیگرانی که بیشتر آنها سابقه تئاتری داشتند به احترام این نمایشنامه‌نویس ایستاده او را تشویق کردند.

- نادری پس از دریافت تندیس گفت: هر چه سن می‌گذرد، التیام بعضی زخم‌ها سخت تر می‌شود، من دوست داشتم با مسعود جعفری جوزانی کار کنم و این اتفاق نیفتاد، با آقای مهرجویی هم می‌خواستیم کار کنیم که نشد. به موهای سفیدم نگاه می‌کنم و به آرزوهایی فکر می کنم که برآورده نشده است. از این که برای دومین بار تندیس حافظ را دریافت می‌کنم خوشحالم.

- در بخش کارگردانی مجموعه تلویزیونی تندیس مسعود جعفری جوزانی را دخترش سحر اهدا کرد، مسعود جعفری جوزانی برای کارگردانی مجموعه "در چشم باد" تندیس را دریافت کرد. او گفت: من و سحر دو نیمه‌ایم، او نیمه خوب است، با هم تکمیل می‌شویم، در فرهنگ ایرانی خانواده و عشق به آن محترم است و جشن دنیای تصویر امشب حال و هوای خانوادگی داشت.

وی ادامه داد: من نصیحتی به آنهایی می‌کنم که اندازه قدرت‌های کوچکی که به آنها واگذار می‌شود نیستند، آنها اگر این سرزمین را دوست دارند یا حتی برای این سقف ارزش قائل هستند از قدرت کوچکشان سوءاستفاده نکنند، اگر این خانه فرو بریزد از قهر مردم و سنگ‌های این خانه در امان نیستند.

شقایق دهقان هم بازیگری بود که برای اهدای تندیس بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیون روی سن رفت، او گفت: من خیلی دوست داشتم این تندیس را دریافت کنم اما این اتفاق نیفتاد، خوشحالم که امشب جایزه یک بازیگر زن را به او اهدا می‌کنم، بازیگران زن در تلویزیون کاری سخت در پیش دارند، اما نامزدها نشان می‌دهند که در این سال‌ها بازیگرهای زن حضور خوبی در تلویزیون داشته‌اند.

وی نام الیکا عبدالرزاقی را برای دریافت تندیس حافظ خواند و این بازیگر مجموعه "قهوه تلخ" روی سن آمد و گفت: خوشحالم که این تندیس را دریافت کرده‌ام، تیم فوق‌العاده‌ای داشتیم و از مهران مدیری سپاسگذاری می‌کنم.

در بخش پایانی مراسم تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی به مهران مدیری رسید، فرزاد حسنی و علیرضا غفاری از مجری‌های تلویزیون تندیس مدیری را به او اهدا کردند، بیشترین تشویق نصیب این بازیگر و کارگردان شد که برای "قهوه تلخ" تندیس حافظ گرفت.

مدیری از حال و روزش گفت که چندان مطلوب نیست و از گروه "قهوه تلخ" خواست روی سن بروند، مدیری از خشایار الوند و امیرمهدی ژوله تقدیر کرد و جایزه‌اش را به نویسندگان این مجموعه تقدیم کرد، او البته از مهراب و پیمان قاسمخانی نوینسده بعضی از مجموعه‌هایش تجلیل کرد.

مرجانه گلچین از بازیگران طنز تلویزیون هم به دعوت علی معلم روی سن آمد و در میان بازیگران "قهوه تلخ" ایستاد و تشویق شد.

مراسم ساعت دو بامداد به پایان رسید. در این جشن مهدی نادری، سیاوش طهمورث، شبنم قلی‌خانی، ستاره اسکندری، کمند امیر سلیمانی، امیرحسین رستمی، نیما رئیسی، چنگیز جلیلوند، جمشید گرگین، محمدرضا هدایتی، محمد شیری، علیرضا افتخاری، محمدرضا دلپاک، محمد بزرگ‌نیا، بهنام تشکر، وحیده محمدی‌فر، امیرحسین علم‌الهدی، کورش سلیمانی، عارف لرستانی، بهرام عظیمی و .... حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
خندوانه - تندیس حافظ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: حاشیه های مراسم تحلیف روحانی


حاشیه های مراسم تحلیف یازدهمین رییس جمهور اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی.

خبرگزاری مهر: حاشیه های مراسم تحلیف یازدهمین رییس جمهور اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی.