اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه های جلسه عصر دیروز مجلس


جلسه نوبت عصر دیروز صحن علنی مجلس برای بررسی صلاحیت های وزرا پیشنهادی حاشیه‌های جالبی داشت از شوخی یک نماینده که برایش گران تمام شد تا توصیه باهنر به نمایندگان برای تعطیل کردن جلساتشان با وزرا در خارج از مجلس.

خبرگزاری مهر: جلسه نوبت عصر دیروز صحن علنی مجلس برای بررسی صلاحیت های وزرا پیشنهادی حاشیه‌های جالبی داشت از شوخی یک نماینده که برایش گران تمام شد تا توصیه باهنر به نمایندگان برای تعطیل کردن جلساتشان با وزرا در خارج از مجلس.

 جلسه نوبت عصر دیروز صحن علنی مجلس برای بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم در حالی آغاز شد که روحانی در صحن علنی حضور نداشت.

جلسه نوبت عصر حاشیه های فراوانی داشت که سخنرانی رسایی و تذکر جلالی شاید مهمترین آن بود. جلالی این بار پای برادرزاده رسایی که در فتنه 88 دستگیر شده بود و برادر وی که به حزب مشارکت را وابستگی داشت را به میان کشید تا پاسخ رسایی را داده باشد.

تعدادی از تماشاچیان که بعضی از خبرنگاران روزنامه های اصلاح طلب نیز جزء آن ها بودند در زمان تذکر جلالی به اظهارات رسایی وی را تشویق کردند که این امر موجب شد حراست مجلس به آنان تذکر دهد. طبق آئین نامه داخلی مجلس حق اظهار نظر و واکنش به مذاکرات مجلس را ندارند.

پس از پایان صحبت های مخالفان و موافقان کابینه نوبت به دفاعیات رئیس جمهور رسید، اما با کمال تعجب تعدادی از نمایندگان به دفاع از کابینه پرداختند که این امر مورد تذکر توکلی نماینده تهران قرار گرفت، اما لاریجانی گفت: بر اساس آئین نامه این اقدام که رئیس جمهور وقت خود را به نمایندگان یا هر فرد دیگری برای دفاع از کابینه بدهد اشکالی ندارد بنابراین تعدادی از نمایندگان و پس از آن نوبخت و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از کابینه دفاع کردند.

پس از آن نوبت به رسیدگی به صلاحیت نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رسید که البته عضویت ستاد انتخاباتی کروبی در سال 88 برای وی دردسرساز شد.

اولین مخالف نجفی امیرآبادی نماینده قم بود که وی را عضو ستاد موسوی خطاب کرد اما پس از پایان سخنانش مجددا پشت تریبون بازگشت و گفت: می‌گویند آقای نجفی عضو ستاد انتخابات کروبی بوده فرقی نمی‌کند موسوی یا کروبی انتقادات ما پابرجاست!

محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان مدافع سرسخت وزارت نجفی بر آموزش و پرورش بود که مدعی بود مردم از ما خواستند از نجفی حمایت کنیم.

در زمان سخنرانی وی تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از جمله بهروز نعمتی، اسماعیل جلیلی، روح‌الله حسینیان، محمدرضا تابش، مهدی کوچک زاده در مجلس مشغول گپ و گفت بودند که به شوخی و خنده دو طیف اصولگرایی مجلس منجر شد.

در جلسه نوبت بعدازظهر از هیاهوی جلسه صبح خبری نبود و تعداد تذکرات نمایندگان کمتر شده بود و برخلاف نوبت صبح نمایندگان روی صندلی هایشان لم داده بودند.

در این میان اظهارات محمدعلی بزرگواری نماینده کهکیلویه و بویر احمد برایش دردسر ساز شد.

غلام محمد زارعی نماینده مردم دنا و بویر احمد از اظهار نظر یکی از هم استانی هایش عذرخواهی کرد و گفت: در فرهنگ و ادب قوم لر عنصری به نام چماق وجود ندارد. امروز نگین زاگرس منطقه لر نشین است.

در ادامه بزرگواری اعلام تذکر کرد اما با وساطت شریف حسینی عضو هیئت رئیسه از تذکر خود منصرف شد اما در پایان جلسه بالاخره با پافشاری هایش محمدرضا باهنر نائب رئیس جلسه که ریاست پایان جلسه امروز را بر عهده داشت اجازه اعلام تذکر داد.

وی نیز در خصوص اظهاراتش توضیحاتی داد که قصدش توهین نبوده فقط مثلی را بیان کرده اما گفت: نماینده ای را که درباره من لفظ بدی را به کار برد در حالی که بنده قصد توهین نداشتم به مادرم حضرت زهرا واگذار می کنم.

یونس اسدی هم پس از آن که زنگ جلسه علنی خورد نزد بزرگواری آمد و پس از گپ و گفتی نه چندان دوستانه با وساطت نمایندگان یکدیگر را بغل کرده بوسیدند.

سکوت کامل مجلس در هنگام سخنران زاکانی در مخالفت با نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز جالب بود. در هنگام صحبت زاکانی در خصوص نقش نجفی در فتنه، نجفی سرش را پایین انداخت و نمایندگان با فریادهای احسنت خود زاکانی را تشویق می کردند. وی به بیانیه نجفی به مراجع در ایام فتنه اشاره کرد و این بیانیه را در صحن علنی مجلس قرائت نمود. در هنگام قرائت این بیانیه تعداد زیادی از نمایندگان ایستاده بودند و اظهارات زاکانی را گوش می کردند. پس از پایان سخنان زاکانی نمایندگان باالاتفاق با فریادهای احسنت زاکانی را حمایت کردند.

محمدقسیم عثمانی نیز که قبل از این از نجفی حمایت کرده بود برای اعتراض به اظهارات زاکانی در هیئت رئیسه حضور یافت.

در پایان جلسه امروز محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس که ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت از نمایندگان خواست تا پس از پایان جلسه صحن را ترک نکنند.

وی پس از آن که زنگ مجلس نواخته شد به نمایندگان گفت: رفت و آمدها را به مجلس محدود کردیم. همکاران جلسات بیرون مجلس را در هتل ها، رستوران ها یا هرجای دیگری تعطیل کنند. چه دعوت کننده وزرا باشند چه نمایندگان مجلس کمیسیون دارد و نمایندگان می توانند جلسات خود را در کمیسیون ها برگزار کنند. دیگر بیرون از مجلس جلسه نگذارید.


ویدیو مرتبط :
حاشیه های جلسه مجلس پس از انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه‌های جلسه علنی امروز مجلس



فارس- جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس بعد از برگزاری جلسه غیر‌علنی یك ساعت و نیمه با حضور وزیر جهاد كشاورزی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها و تأثیرات آن بر این بخش آغاز شد.

 

* وكلای ملت در جلسه امروز تنها بحث كلیات طرح تبدیل سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان به وزارت ورزش و امور جوانان را تصویب كردند.

* تذاكرات و اخطارهای پی در پی در خصوص این طرح باعث شد تا نمایندگان در این جلسه تنها به تصویب كلیات این طرح اكتفا كنند.

* بحث و مغایر‌ت‌های گفته‌های رئیس و سخنگوی كمیسیون اجتماعی در خصوص طرح ایجاد وزارت ورزش و جوانان از جمله موارد مهم و قابل توجه جلسه امروز مجلس بود.

* سلیمان جعفر‌زاده نماینده ماكو و رئیس كمیسیون اجتماعی با "شیرین زبان "‌ خواندن سخنگوی كمیسیون این گفت: زمانی هنگام قرائت گزارش كمیسیون نظارت شخصی خود را در این زمینه مطرح كرد.

وی افزود: ما در كمیسیون بحث ایجاد وزارت و میراث فرهنگی گردشگری را رد ‌و بحث ایجاد وزارت بنیاد شهید نیز اعلام كردیم‌ در صورتی كه ساختار آن بدون تغییر باقی بماند، قابل طرح است.

نماینده ماكو یادآور شد‌ كه تغییر سربرگ‌ها در ایجاد وزارت جدید بار مالی دارد كه این گفته وی با واكنش لاریجانی مواجه شد كه گفت آقای جعفر‌زاده این طرح كمیسیون خود شماست ولی الان دارید با آن مخالفت می‌كنید.

* سید‌جواد زمانی نماینده كنگاور و سخگوی كمیسیون اجتماعی مجلس نیز بعد از دفاع از طرح مذكور و پاسخ مخالفان كلیات این طرح در واكنش به سخنان رئیس كمیسیون متبوعش گفت: از رئیس كمیسیون و صحبت‌های وی تعجب می‌كنم و امیدوارم كه وی آلزایمر نگرفته باشد.

* وی سخنگوی كمیسیون را ‌به عنوان "مرده شور " ذكر كرد و گفت: گزارش كمیسیون‌ همین برگه‌ای است كه بنده از روی آن گزارش را قرائت كردم.

* علی لاریجانی رئیس مجلس نیز خطاب به رئیس و سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس گفت كه بحث‌های 2 طرفه را مطرح نكنید.../فارس