اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه های جشن «انتظار و امید»


جشن "انتظار و امید" صبح امروز با حضور رئیس جمهور و جمعی از حامیان دولت در آستانه سالروز انتخابات 24 خرداد 92 برگزار شد.

خبرگزاری مهر: جشن "انتظار و امید" صبح امروز با حضور رئیس جمهور و جمعی از حامیان دولت در آستانه سالروز انتخابات 24 خرداد 92 برگزار شد.

همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) و سالروز انتخابات 24 خرداد 92 جشن انتظار امید امروز صبح با حضور رئیس جمهور در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

- در این مراسم حامیان مردمی دولت از اقشار مختلف، جوانان، نخبگان، هنرمندان، ایثارگران و اساتید حضور داشتند و نمایندگان هر یک از این اقشار در حضور رئیس جمهور دغدغه قشر خود را بیان کردند.

- محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حسین هاشمی استاندار تهران، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، حجت الاسلام یونسی دستیار رئیس جمهور امور اقوام، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای، حسام الدین آشنا مشاوره فرهنگی، الهام امین زاده مشاور حقوقی، شهیندخت ملاوردی معاون رئیس جمهور و حسین فریدون در این مراسم حضور داشتند.

حاشیه های جشن «انتظار و امید» 

- جمعی از سینماگران و هنرمندان سینما و تلویزیون در این مراسم حاضر بودند که سارا خوئینی ها، بابک حمیدیان، حسن پورشیرازی، مهتاب کرامتی، کمند امیرسلیمانی، مریم امیرجلالی، بیوک میرزایی و پوران درخشنده از جمله آنان بودند.

- اجرای این برنامه را که رضا رشیدپور برعهده داشت برنامه را با قرائت غرلی از مولوی "رندان سلامت می‌کنند جان را غلامت می‌کنند مستی ز جامت می‌کنند مستان سلامت می‌کنند..." آغاز کرد.

- مجری این برنامه خطاب به دلواپسان گفت: هر چند که همه ما دلشوره و دلواپسی ها را می فهمیم اما این جمع بزرگ فریاد می زنند سیاست خارجی مورد تایید ماست و اگر یک سال پیش رنگ همه ما بنفش بود اکنون روی پیشانی ما رنگ پرچم جمهوری اسلامی است. ما سرخ هستیم چون اندیشه هایمان ریشه در شهدای تاریخمان دارد ما سفید هستیم چون اندیشه ای صلح در ذهن داریم و با دنیا سرجنگ نداریم، ما سبز هستیم چون سبز رنگ طراوات بهار است. و امروز روحانی مردی است برای 80 میلیون ایرانی.

- مداح اهل بیت "نیک دل" به مولودی خوانی پرداخت و در پایان مولدی خوانیش گفت: جشن اعتدال و کلید هر کار محال این است، جشنی که بود انتظار و امید این است.

-در این مراسم پرچم های نفش منقش به اسامی مختلف امام زمان در دست حضار دیده می شد.

- در ادامه این مراسم حضار شعار "سلام بر خاتمی درود بر روحانی" سر دادند که مجری برنامه گفت: سلام بر رهبری، سلام بر آیت الله هاشمی، سلام بر رئیس جمهور حسن روحانی.

-  برخی از حضار در طول مراسم، شعارهایی در حمایت از سران فتنه سر دادند که مجری در واکنش به این شعارها گفت: ضمن احترام به شما عزیزان می گویم که قرار است ما دلواپسی ها را کم کنیم نه اینکه دلواپس ها را دلواپس تر کنیم.

- مجری ادامه داد: همه ما دلواپسی ها را درک می کنیم اما آنان بدانند روحانی مردی از جنس امانت و حقوقدانی است که حافظ حقوق مردم است و ضمن احترام به دلواپسان می گوییم که همه ما در کنار هم می توانیم ایران را بسازیم.

- سپس گروه "استاد حسین" به روی سن آمد و قطعه هایی را در وصف امام زمان(عج) و امام رضا(ع) اجرا کرد.

- در بخش دیگری از این مراسم مجری با تاکید بر اینکه این دولت دولت همه مردم ایران است، گفت: این دولت از نفس مادران و پدران شهدا راه چاره را جستجو می کنند و به خانواده شهدا و ایثارگران احترام می گذارند و سپس رئیس جمهور و حضار به احترام جانبازانی که در مراسم حضور داشتند ایستادند.

سخنرانی دانشجوی ستاره دار به نمایندگی از قشر جوان

- وحید عابدینی "دانشجوی ستاره دار" به نمایندگی از قشر جوان پشت تریبون رفت و از چگونگی ستاره شدنش برای حضار تعریف کرد و گفت: دو ماه بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به من زنگ زدند که می توانم به دانشگاه برگردم. و سالها گذشت تا نسل من در انتخابات ریاست جمهوری نمره قبولی گرفت و دکان افراط بسته شد و نسیم اعتدال وزیدن گرفت.

-  هاشمی به نمایندگی از اساتید پشت تریبون قرار گرفت و در مورد حاکمیت مردم و تعیین سرنوشت خودشان صحبت کرد و تاکید کرد که هیچ کس نمی تواند این حق را از مردم سلب کند. و آن را در اختیار گروه خاص قرار دهد. وی خطاب به روحانی گفت: سیاست شما امیدبخش است.
 
حاشیه های جشن «انتظار و امید»

مهتاب کرامتی:منتظر گشایش فقل های دیگر هستیم

- نوبت به نماینده قشر فرهنگی جامعه رسید. مجری که می خواست از مهتاب کرامتی برای ایراد سخنرانی دعوت کند گفت: وقتی که یک هنرمند حرف می زند بلافاصله برخی ها او را به رسانه های خارجی نسبت می دهند اما خبرنگاران و رسانه های داخلی ما حتی تندروهای آنان نیز این را باید بدانند ما یک تار موی رسانه داخلی را به رسانه خارجی نمی دهیم.

جنتی نگاه سرهنگی به فرهنگ را از بین برد

- رشید پور از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل از بین بردن نگاه سرهنگی به حوزه فرهنگ قدردانی کرد.مهتاب کرامتی نیز گفت: خانه سینما ایران همان خانه ای است که شما قفل جهل را از آن باز کردید و ما منتظر گشایش قفلهای دیگر هستیم.

- همسر اولین شهید خلبان شهید صالحی به نمایندگی از خانواده شهدا سخنرانی کرد. وی گفت: ما ضمن تجدید میثاقی دوباره با آرمانهای امام، شهدا و رهبری حمایت خود را از دولت تدبیر و امید اعلام می کنیم.وی همچنین از رئیس جمهور به دلیل اجرای قانون خدمات رسانی به ایثار گران و همچنین سرزدن به خانه ها خانواده شهدا، آزاده و ایثارگر قدردانی کرد.

- صالح عقیلی کردستانی نیز به نمایندگی از اقوام در این مراسم سخنرانی کرد.

حاشیه های جشن «انتظار و امید»

نگران نباشید موسیقی اش مجاز است

- گروه موسیقی "چارتار" قطعه "باران تویی" را اجرا کرد که مجری قبل از به صحنه آمدن به این گروه خطاب به رئیس جمهور گفت: نگران نباشید موسیقی شان مجاز است.

- در این مراسم از مردم صلح جوی عراق حمایت شد و مجری این برنامه با اشاره به ناآرامی های عراق گفت: اخیرا گروهی تروریستی موجب بر هم زدن آرامش مردم عراق شده است و ما آرزو می کنیم که دست تروریستها از کشور عراق قطع شود.

خاطرات خلبان فرانسوی/امام پدر من است

- خلبان فرانسوی که در 12 فروردین دست امام را گرفته بود و از پله های هواپیما پایین آورد در این مراسم حضور داشت. وی با اشاره به خاطره هایی از دیدارش با امام خمینی(ره) گفت: من پاریس 116 روز با امام بودم و دولت فرانسه به من گفته بود شما مسئول امام و پسرش هستید امام مانند پدر من بود. و به من نیز ماموریت داده بود که به دلیل تحریمها کالاهایی را که به ایران نمی دهند را برای ایران تهیه کنم.بنابراین گزارش، این خلبان فرانسوی با دعوت امام راحل در ایران زندگی می کند.

- حجت الاسلام نقویان پشت تریبون قرار گرفت و گفت: ما باید با همه مردم به زیبایی سخن بگوییم ما گاهی با دنیا بد حرف زدیم و زشت سخن گفتیم و بعضی از مسئولین با مردم زشت سخن گفتند اما امروز مفتخریم که رئیس جمهور با همه مردم و دنیا به زیبایی سخن می گوید.


ویدیو مرتبط :
مراسم جشن انتظار و امید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جشن انتظار و امید با حضور روحانی (عکس)



اخبار اجتماعی - جشن انتظار و امید با حضور روحانی (عکس)

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,جشن انتظار و امید

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,جشن انتظار و امید

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,جشن انتظار و امید

 اخبار اجتماعی - ایسنا