اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه های امروز دادگاه کهریزک


چهارمین جلسه دادگاه کهریزک هم با حاشیه هایی همراه بود. سکوت طرفین دادگاه پس از محاکمه ، انتظار مادری برای گفتن یک جمله به مرتضوی، ناپدید شدن حیدری فر پس از دادگاه و جذابیت کار خبرنگاران برای توریست های خارجی از مهمترین حاشیه های این دادگاه بود.

خبرگزاری مهر: چهارمین جلسه دادگاه کهریزک هم با حاشیه هایی همراه بود. سکوت طرفین دادگاه پس از محاکمه ، انتظار مادری برای گفتن یک جمله به مرتضوی، ناپدید شدن حیدری فر پس از دادگاه و جذابیت کار خبرنگاران برای توریست های خارجی از مهمترین حاشیه های این دادگاه بود.

امروز هم شاکیان و متهمان از دو در جداگانه وارد دادگاه شدند. اولیای دم و وکلای آنها از در اصلی و متهمان از در پشتی وارد شدند.

* حیدری فر مثل سه جلسه قبلی زودتر از دادستان سابق در محوطه دادگاه حاضر شد . او با دیدن خبرنگاران در جمع آنها حاضر شد و به سوال های آنها پاسخ داد.

* سعید مرتضوی هم با اسکورت همیشگی خود به محل برگزاری دادگاه آمد. او قبل جلسه و بعد از محاکمه حاضر به مصاحبه نشد.

* وقتی در پایان محاکمه خبرنگاران از مرتضوی خواستند مصاحبه کند او فقط از فاصله ای دور دستی تکان داد و سوار ماشین شد.

*به دلیل غیرعلنی بودن دادگاه خبرنگاران 150 دقیقه در مقابل در دادگاه که مقابل کاخ گلستان است منتظر بودند. تجمع خبرنگاران در مقابل دادگاه باعث تعجب توریست های خارجی شده و درباره علت آن سوال می کردند.

* زن میانسال نیز از صبح در مقابل در دادگاه منتظر ایستاده بود تا یک جمله را به دادستان سابق بگوید. او در جمع خبرنگاران گفت : دخترم را در آمریکا کشتند. برای پیگیری پرونده اش چند بار به دادسرا رفتم. اینقدر به آنجا رفت و آمد داشتم که یک روز مرتضوی مرا به سخره گرفت و گفت : امروز کارت ورود زده ای؟ امروز اینجا آمدم تا وقتی از دادگاه می آید به او بگویم کارت ورود و خروجت را زده ای؟ این مادر هنگام خروج مرتضوی از محوطه دادگاه خود را به ماشین دادستان سابق رساند و با صدای بلند گفت : بالاخره تو هم کارت زدی؟

* پس از جلسه دادگاه حیدری فر از دید خبرنگاران ناپدید شد و معلوم نشد چطور محل دادگاه را ترک کرد.

* زمانی که روح الامینی در جمع خبرنگاران حاضر شد، پدر کامرانی به او اعتراض کرد و گفت: قرار بود کسی درباره دادگاه حرف نزد.


ویدیو مرتبط :
بابک زنجانی و تهدیدهایش در حاشیه دادگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی پرونده کهریزک بدون حاشیه و جنجال



 

 

اخبار سیاسی

 

دستگاه قضائی گاهی در پیچ و خم‌های مسیر گرفتار می‌شود و هدف اصلی فراموش می‌شود و به تبع آن مشکلات زیادی به وجود می‌آید/قضات هیچگاه آخرت خود را به دنیای دیگران نفروشند و برای رعایت حال ظالمی از مسیر حق منحرف نشوند.

 

رئیس‌قوه قضائیه هدف غایی دستگاه قضائی را اقامه عدل بر اساس شرع مقدس و قانون دانست و تاکید کرد: نباید در مسیر قضاوت در پیچ و خم‌های روزمرگی گرفتار شویم و هدف اصلی خود یعنی عمل به معیار حق را فراموش کنیم.

به گزارش ایلنا،آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار از سازمان قضائی نیروهای مسلح با بیان این مطلب افزود: قضاوت و شخص قاضی به طور مستمر در مسیر لغزش و خطر است و باید برای اینکه در این مسیر به بیراهه نرود، مدام ذکر حق در وجودش جاری باشد و با یاد هدف اصلی و اجرای دقیق قانون به گمراهی نرود.

رئیس قوه قضائیه کار قضاوت را بسیار حساس و خطیر ذکر کرد و گفت: قضات در فرآیند رسیدگی، در معرض خطرها و چالش‌های مختلفی هستند و باید همواره به خطرات و چالش‌های پیش رو واقف باشند.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی دستگاه قضائی اقامه عدل و فصل خصومات و احقاق حقوق مردم است، گفت: فراموشی هدف، همواره انسان را از مسیر درست، منحرف می‌کند و دستگاه قضائی گاهی در پیچ و خم‌های مسیر گرفتار می‌شود و هدف اصلی فراموش می‌شود و به تبع آن مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به فتنه‌‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طول این مدت عده‌ای دستگاه قضائی را به کندی و یا اهمال در رسیدگی به اتهام آشوبگران و فتنه‌انگیزان متهم می‌کردند و عده‌ای برخوردهای قانونی دستگاه دادرسی با متهمان و آشوبگران را تجاوز به حقوق شهروندی پنداشته‌اند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: واقعیت این است که دستگاه قضائی اگر بخواهد بر اساس حرف دیگر ان عمل کند دچار چالش‌های جدی خواهد شد و ما در این زمینه، در مسیر انصاف و حق، گام برداشته وعمل می‌کنیم و در مقابل فشارهایی که هست مقاومت کرده و راه صحیح قانونی را طی می‌کنیم

لاریجانی همچنین داشتن نیروهای مسلح سالم و قوی و عملگرائی در چهارچوب قانونی را از اهداف نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: در قانون اساسی پیش بینی شده است که بخشی از دستگاه قضائی به جرایم خاص نظامی و انتظامی بپردازد ،در حالی‌که این برخوردها به لحاظ حساسیت موضوع نیازمند ظرافت خاصی در رسیدگی‌ها است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به پرونده کهریزک گفت: این سازمان پرونده کهریزک را بدون حاشیه و جنجال بررسی می‌کند و در برخورد با فرماندهان ظرافت‌های خاص را مدنظر قرار می‌دهد و با برخورد‌های فراقانونی و خارج از ضابطه قاطعانه مقابله می‌کند.

وی در ادامه با تبیین وظیفه و رسالت دستگاه امنیتی، نظامی و انتظامی اضافه کرد: قانون سرفصل جداگانه‌ای برای رسیدگی به جرایم نظامی در نیروهای مسلح تدوین کرده است که دستگاه قضائی موظف به انجام آن است. اما باید با توجه به حساسیت و ماموریت ویژه نیروهای مسلح، رسیدگی قضائی با تامل و دقت نظر باشد که موجب دلسردی نیروهای خدوم نشود.

لاریجانی خطاب به قضات توصیه کرد: هیچگاه آخرت خود را به دنیای دیگران نفروشند و در مسیر حق گام بردارند و برای رعایت حال ظالمی از مسیر حق منحرف نشوند و هرچند این کار ملامت ملامت کنندگان را در پی داشته باشد و تاکید نمود باید برای اقتدار نظام و دستگاه قضائی، همواره در مسیر قانون وعدالت عمل کنیم.

یادآوری می‌شود حجت الاسلام محمدکاظم بهرامی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در ابتدای مراسم با تشریح عملکرد سازمان متبوع خود گفت: این سازمان با استفاده از نیروی انسانی کارآمد، آموزش‌های مستمر کارکنان، هدایت و ارزشیابی ، بازنگری و تنقیح قوانین ، بهره‌برداری از سیستم جامع فن‌‌‌آوری اطلاعات و اجرای مراحل مختلف از سال ۷۶ تا سال گذشته، ۲۴ درصد کاهش جرم در نیروهای مسلح داشته است.

این گزارش حاکی است در پایان این دیدار برنامه پرسش و پاسخ به مدت بیش از یک ساعت با حضور رئیس قوه قضائیه ، معاون اول، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح و رئیس حوزه ریاست قوه‌قضائیه برگزار شد و هر‌یک از مسئولان به سوالات مدعوین در موضوعات مختلف به صورت مبسوط پاسخ دادند.