اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه نگاری اعتماد از سخنرانی احمدی نژاد: مردم به او خندیدند



اخبار,اخبار سیاسی,احمدی نژاد

سخنرانی‌اش که تمام شد دست به دعا برداشت و خطاب به حاضران در مجلس گفت: «من دعایی می‌کنم و شما بلند بگویید آمین: ان‌شاء‌الله دوره مال مردم‌خوری به سر خواهد آمد ».

بعد از یك مراسم ناموفق در امام‌زاده علی اكبر چیذر كه به دلیل كمبود جمعیت احمدی‌نژاد ترجیح داد در آنجا حاضر نشود، حالا او و یارانش منطقه دیگری را در تهران برای برگزاری برنامه و سخنرانی انتخاب كردند.

 

مسجدی در دروازه دولاب تهران در یكی از خیابان‌های تنگ و باریك آن منطقه، مسجد محمدیه كه یكی از مساجد قدیمی آن منطقه محسوب می‌شود. از دو  روز پیش تبلیغات برای حضور او آغاز شده و بنرهایی در كوچه پس كوچه‌ها و خیابان‌ها نصب شده بود.

 

بنرهایی كه خبر از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در روز عرفه و پس از نماز مغرب و عشا می‌داد. احمدی‌نژاد به نماز و مغرب و عشا نرسید و با همراهی ثمره هاشمی، علی اكبر جوانفكر و غلامحسین الهام وارد مسجد شد، مردانی كه حضور هر یك از آنها نمی‌تواند توجه‌ها را از غیبت نزدیك‌ترین یار احمدی‌نژاد یعنی اسفندیار رحیم مشایی كم كند؛ غیبتی كه حالا دارد طولانی‌تر هم می‌شود.

 

امام جماعت مسجد برای خوشامد گویی به رییس دولت نهم و دهم پشت تربیون رفت و گفت: «درست است كه ما می‌گوییم دكتر احمدی‌نژاد اما شما برای ما همان حاج محمود جبهه‌ها هستی».

محمود احمدی‌نژاد هنوز همان محمود احمدی‌نژاد و ادبیاتش هم همان ادبیات است. بدون اینكه ملاحظه‌ای از مكان و سمتش داشته باشد می‌تواند حرف‌های نا‌متعارفی بزند، حرف‌هایی كه گاه خنده مخاطبانش را به همراه داشته باشد.

 

او در بخشی از صحبت‌هایش با بیان اینكه فطرت و ذات ملت ایران توانایی اداره و مدیریت جهانی را دارد، گفت: ملت ایران ملتی متمایز با سایر مردم‌ها هستند و ذات آنها شایستگی مدیریت جهانی و تكیه دادن بر مناصب تاثیرگذار دنیا را دارد و همواره این شایستگی را به جهان نشان داده‌اند و هر اتفاقی كه در ایران می‌افتد موجی را در دنیا ایجاد می‌كند.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی بعد از بعثت پیامبر (ص) بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ است و بعد از آن نیز جنگ تحمیلی و دفاع مظلومانه ملت همین ویژگی را دارد و وقتی مستكبران عالم دیدند مردم ایران با عدالت‌طلبی و خروج از زیر سایه شرق و غرب قیام كرده است، آن دیوانه قدرت‌طلب را برای حمله به ایران تحریك كردند.

وی حسن ختام سخنانش را به دعا اختصاص داد و خطاب به حاضران در مجلس گفت: من دعایی می‌كنم و شما بلند بگویید آمین و این‌گونه دعا كرد «ان‌شاء‌الله دوره مال مردم‌خوری به سر خواهد آمد و همه جشن سقوط ظلم و استقرار حكومت عدل مهدوی را برپا خواهیم كرد».

احمدی‌نژاد و یارانش در جست‌وجوی نامه‌های مردمی
همزمان با سخنرانی احمدی‌نژاد در مسجد محمدیه در بیرون از مسجد خبرهای دیگری بود. جالب‌ترین بخش حاشیه‌های حضور احمدی‌نژاد، اقدام نزدیكان او برای گرفتن نامه‌های مردمی برای محمود احمدی‌نژاد بود.

 

چند نفر كه خود را كارمندان دفتر محمود احمدی‌نژاد معرفی می‌كردند از مردم می‌خواستند تا مشكلات و خواسته خود را در نامه‌ای بنویسند و به آنها بدهند تا به دست احمدی‌نژاد برسانند تا به مشكلات آنها رسیدگی شود.

 

جوانی قد بلند كه كاپشنی مشكی رنگ شبیه همان كاپشن معروف احمدی‌نژاد به تن داشت روی پله كوتاه جلوی مسجد ایستاده بود و با صدای بلند فریاد زد « هر كسی نامه برای دكتر دارد بیاورد ».

 

فرد دیگری هم توضیح می‌داد كه چطور می‌توان یك دیدار خصوصی با احمدی‌نژاد رفت و می‌گفت: هر روز از ساعت ٧ تا ٨ صبح و ٥ تا ٦ بعد از ظهر ساعتی كه دكتر از خانه خارج می‌شود و باز می‌گردد می‌توانید در میدان ٧٢ نارمك به دیدن او بروید و مشكلات‌شان را با او درمیان بگذارید و مطمئن باشید كه رسیدگی می‌كند.

 

سخنرانی احمدی‌نژاد كه تمام شد الهام، جوانفكر و هاشمی ثمره جلوتر از او مسجد را ترك كردند. ماشین جلوی درب مسجد آمد و احمدی‌نژاد سوار ماشین شد.

 

همان پسر جوانی كه مردم را تشویق به نوشتن نامه به احمدی‌نژاد می‌كرد با صدای بلند شروع به شعار دادن كرد « به جون هر چی مرده احمدی برمیگرده‌» كه با همراهی ١٠ نفر صدای شعار بلندتر شد.

 

ماشین احمدی‌نژاد در خیابان باریك شیرازی در میان جمعیت هشتاد تا صد نفری ایستاد، احمدی‌نژاد در لبه در ایستاد و برای مردم دست تكان داد.

هزاره سوم
یكی دیگر از حاشیه‌های این مراسم توزیع یك نشریه تك برگی در میان جمعیت بود، هفته‌نامه‌ای با نام هزاره سوم در گستره تولید سراسری به مدیرمسوولی علیرضا محمد بیگی‌نیا، همان خبرنگار نابینایی كه در نخستین نشست خبری حسن روحانی پس از پیروزی در انتخابات سال ٩٢ حاشیه‌هایی را درست كرده بود.

 

این نشریه كه مطالبی را علیه سیاست‌های هسته‌ای دولت منتشر كرده بود یاداشتی از علی اكبر جوانفكر نیز داشت.

 

یادداشتی كه به‌شدت از صحبت‌های دولت حسن روحانی علیه احمدی‌نژاد انتقاد كرده بود اما بیشتر انتقاد جوانفكر خطاب به نمایندگان مجلس بود كه در این روزها صدای انتقادشان از دولت نهم و دهم بلند‌تر شده و به نوعی با دولت همصدا شده‌اند.

 

جوانفكر در این یادداشت یادآور شده بود نمایندگان مجلس با انتقاد از احمدی‌نژاد به دنبال این هستند كه در انتخابات اسفند ماه سبد رای خود را پر كنند.

اخبار سیاسی - روزنامه اعتماد


ویدیو مرتبط :
ماجرای نامه نگاری وزیر کشاورزی احمدی نژاد با روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه نگاری از سخنرانی احمدی نژاد


سخنرانی‌اش که تمام شد دست به دعا برداشت و خطاب به حاضران در مجلس گفت: «من دعایی می‌کنم و شما بلند بگویید آمین: ان‌شاء‌الله دوره مال مردم‌خوری به سر خواهد آمد ».بعد از یك مراسم ناموفق در امام‌زاده علی اكبر چیذر كه به دلیل كمبود جمعیت احمدی‌نژاد ترجیح داد در آنجا حاضر نشود، حالا او و یارانش منطقه دیگری را در تهران برای برگزاری برنامه و سخنرانی انتخاب كردند.

روزنامه اعتماد: سخنرانی‌اش که تمام شد دست به دعا برداشت و خطاب به حاضران در مجلس گفت: «من دعایی می‌کنم و شما بلند بگویید آمین: ان‌شاء‌الله دوره مال مردم‌خوری به سر خواهد آمد ».

بعد از یك مراسم ناموفق در امام‌زاده علی اكبر چیذر كه به دلیل كمبود جمعیت احمدی‌نژاد ترجیح داد در آنجا حاضر نشود، حالا او و یارانش منطقه دیگری را در تهران برای برگزاری برنامه و سخنرانی انتخاب كردند. مسجدی در دروازه دولاب تهران در یكی از خیابان‌های تنگ و باریك آن منطقه، مسجد محمدیه كه یكی از مساجد قدیمی آن منطقه محسوب می‌شود.

 از دو  روز پیش تبلیغات برای حضور او آغاز شده و بنرهایی در كوچه پس كوچه‌ها و خیابان‌ها نصب شده بود. بنرهایی كه خبر از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در روز عرفه و پس از نماز مغرب و عشا می‌داد. احمدی‌نژاد به نماز و مغرب و عشا نرسید و با همراهی ثمره هاشمی، علی اكبر جوانفكر و غلامحسین الهام وارد مسجد شد، مردانی كه حضور هر یك از آنها نمی‌تواند توجه‌ها را از غیبت نزدیك‌ترین یار احمدی‌نژاد یعنی اسفندیار رحیم مشایی كم كند؛ غیبتی كه حالا دارد طولانی‌تر هم می‌شود. امام جماعت مسجد برای خوشامد گویی به رییس دولت نهم و دهم پشت تربیون رفت و گفت: «درست است كه ما می‌گوییم دكتر احمدی‌نژاد اما شما برای ما همان حاج محمود جبهه‌ها هستی».

محمود احمدی‌نژاد هنوز همان محمود احمدی‌نژاد و ادبیاتش هم همان ادبیات است. بدون اینكه ملاحظه‌ای از مكان و سمتش داشته باشد می‌تواند حرف‌های نا‌متعارفی بزند، حرف‌هایی كه گاه خنده مخاطبانش را به همراه داشته باشد. او در بخشی از صحبت‌هایش با بیان اینكه فطرت و ذات ملت ایران توانایی اداره و مدیریت جهانی را دارد، گفت: ملت ایران ملتی متمایز با سایر مردم‌ها هستند و ذات آنها شایستگی مدیریت جهانی و تكیه دادن بر مناصب تاثیرگذار دنیا را دارد و همواره این شایستگی را به جهان نشان داده‌اند و هر اتفاقی كه در ایران می‌افتد موجی را در دنیا ایجاد می‌كند. وی افزود: انقلاب اسلامی بعد از بعثت پیامبر (ص) بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ است و بعد از آن نیز جنگ تحمیلی و دفاع مظلومانه ملت همین ویژگی را دارد و وقتی مستكبران عالم دیدند مردم ایران با عدالت‌طلبی و خروج از زیر سایه شرق و غرب قیام كرده است، آن دیوانه قدرت‌طلب را برای حمله به ایران تحریك كردند.

وی حسن ختام سخنانش را به دعا اختصاص داد و خطاب به حاضران در مجلس گفت: من دعایی می‌كنم و شما بلند بگویید آمین و این‌گونه دعا كرد «ان‌شاء‌الله دوره مال مردم‌خوری به سر خواهد آمد و همه جشن سقوط ظلم و استقرار حكومت عدل مهدوی را برپا خواهیم كرد».

احمدی‌نژاد و یارانش در جست‌وجوی نامه‌های مردمی

همزمان با سخنرانی احمدی‌نژاد در مسجد محمدیه در بیرون از مسجد خبرهای دیگری بود. جالب‌ترین بخش حاشیه‌های حضور احمدی‌نژاد، اقدام نزدیكان او برای گرفتن نامه‌های مردمی برای محمود احمدی‌نژاد بود. چند نفر كه خود را كارمندان دفتر محمود احمدی‌نژاد معرفی می‌كردند از مردم می‌خواستند تا مشكلات و خواسته خود را در نامه‌ای بنویسند و به آنها بدهند تا به دست احمدی‌نژاد برسانند تا به مشكلات آنها رسیدگی شود. جوانی قد بلند كه كاپشنی مشكی رنگ شبیه همان كاپشن معروف احمدی‌نژاد به تن داشت روی پله كوتاه جلوی مسجد ایستاده بود و با صدای بلند فریاد زد « هر كسی نامه برای دكتر دارد بیاورد ».

فرد دیگری هم توضیح می‌داد كه چطور می‌توان یك دیدار خصوصی با احمدی‌نژاد رفت و می‌گفت: هر روز از ساعت ٧ تا ٨ صبح و ٥ تا ٦ بعد از ظهر ساعتی كه دكتر از خانه خارج می‌شود و باز می‌گردد می‌توانید در میدان ٧٢ نارمك به دیدن او بروید و مشكلات‌شان را با او درمیان بگذارید و مطمئن باشید كه رسیدگی می‌كند. سخنرانی احمدی‌نژاد كه تمام شد الهام، جوانفكر و هاشمی ثمره جلوتر از او مسجد را ترك كردند.

ماشین جلوی درب مسجد آمد و احمدی‌نژاد سوار ماشین شد. همان پسر جوانی كه مردم را تشویق به نوشتن نامه به احمدی‌نژاد می‌كرد با صدای بلند شروع به شعار دادن كرد « به جون هر چی مرده احمدی برمیگرده‌» كه با همراهی ١٠ نفر صدای شعار بلندتر شد. ماشین احمدی‌نژاد در خیابان باریك شیرازی در میان جمعیت هشتاد تا صد نفری ایستاد، احمدی‌نژاد در لبه در ایستاد و برای مردم دست تكان داد.

هزاره سوم


یكی دیگر از حاشیه‌های این مراسم توزیع یك نشریه تك برگی در میان جمعیت بود، هفته‌نامه‌ای با نام هزاره سوم در گستره تولید سراسری به مدیرمسوولی علیرضا محمد بیگی‌نیا، همان خبرنگار نابینایی كه در نخستین نشست خبری حسن روحانی پس از پیروزی در انتخابات سال ٩٢ حاشیه‌هایی را درست كرده بود. این نشریه كه مطالبی را علیه سیاست‌های هسته‌ای دولت منتشر كرده بود یاداشتی از علی اكبر جوانفكر نیز داشت.

یادداشتی كه به‌شدت از صحبت‌های دولت حسن روحانی علیه احمدی‌نژاد انتقاد كرده بود اما بیشتر انتقاد جوانفكر خطاب به نمایندگان مجلس بود كه در این روزها صدای انتقادشان از دولت نهم و دهم بلند‌تر شده و به نوعی با دولت همصدا شده‌اند. جوانفكر در این یادداشت یادآور شده بود نمایندگان مجلس با انتقاد از احمدی‌نژاد به دنبال این هستند كه در انتخابات اسفند ماه سبد رای خود را پر كنند.