اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه‌ های مترو سواری ظریف


محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه که امروز (دوشنبه) در روز هوای پاک مسیر منزل تا محل کار را با قطار شهری تهران و حومه طی کرد، مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت و با آنها گفت و گوهای صمیمانه ای داشت.

خبرگزاری ایرنا: محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه که امروز (دوشنبه) در روز هوای پاک مسیر منزل تا محل کار را با قطار شهری تهران و حومه طی کرد، مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت و با آنها گفت و گوهای صمیمانه ای داشت.

ظریف ساعت 6 و 30 دقیقه صبح امروز مسیر تجریش تا میدان امام خمینی را با مترو طی کرد. سپس برای رسیدن به محل کار خود در خیابان سی تیر، مسیر را پیاده روی کرد.

برخی مردم با دیدن ظریف هیجان زده شده بودند و به سلام و احوال پرسی گرمی با وی پرداختند.

وزیر امور خارجه نیز با گرمی و خوشرویی پاسخ مردم را داد. تعدادی از مردم با دیدن ظریف از وی به خاطر دفاع از منافع ملی در مذاکرات هسته ای تقدیر و تشکر کردند. ظریف نیز با خوشرویی به ابراز احساسات آنان پاسخ داد.

خبرنگاران و اصحاب رسانه که از حضور ظریف در مترو با خبر شده بودند در ساعات اولیه صبح خود را به ایستگاه تجریش رسانده بودند.

وزیر امور خارجه خطاب به خبرنگاران با خنده گفت: امروز پول بلیت شما را حساب کردم و بدون بلیت و کارت وارد شده اید.

ظریف که با سوالات متعدد خبرنگاران مواجه شده بود، خطاب به آنان گفت: خوب است که نشست خبری را این بار در مترو برگزار کردیم.

وزیر امور خارجه سپس در مسیر تجریش تا ایستگاه امام خمینی که حدود نیم ساعت به طول انجامید، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از پیاده شدن از قطار مترو تهران، برای رفتن به محل کار خود به همراه خبرنگاران پیاده روی کرد که به محض رسیدن به محوطه ساختمان وزارت خارجه با استقبال همکارانش مواجه شد.

ظریف در پاسخ به اینکه با دیدن ساختمان وزارت امورخارجه چه خاطره ای به ذهنش متبادر می شود، گفت: همیشه این ساختمان ها و افرادی که در آن هستند انسان را به یاد منافع ملی می اندازد و یاد این موضوع می افتم که افرادی بدون آنکه دیده شوند در این اتاق های وزارت امور خارجه، برای منافع ملی تلاش کرده و گام بر می دارند.

وزیر امور خارجه به قطعنامه 598 اشاره کرد و گفت: خاطرم هست در آن دوران، یک تلاش بدون وقفه ای انجام پذیرفت و انشاء الله همانطور که با لطف خدا و امام زمان (عج) قطعنامه 598 به رغم همه دشواری ها با موفقیت و سربلندی مردم ایران تمام شد، این مذاکرات هم به همان شکل تمام شود.

وزیر امور خارجه ادامه داد: دوره ای بود که 5 کشور عضو دائم شورای امنیت یکبار دیگر با هم متحد شدند و آن زمانی بود که می خواستند از صدام در قطعنامه 598 و اقدامات بعد از آن حمایت کنند؛ حال امیدواریم همانطور که دفعه قبل متوجه شدند که اشتباه می کردند و بیجا علیه مردم ایران ایستادند و مردم ما را تهدید می کردند، این بار هم با این مذاکره به اشتباه خود پی ببرند؛ آن بار با 598 بود و این بار با مذاکرات پی می برند.

هنگامی که ظریف به در ورودی اصلی وزارت امور خارجه رسید، برخی عکاسان و خبرنگاران و حتی کارکنان وزارت امور خارجه با وی عکس یادگاری گرفتند.


ویدیو مرتبط :
حاشیه مصاحبه ظریف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه‌ های مترو سواری عارف تا بازار


محمدرضا عارف نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری صبح دیروز با مترو راهی بازار تهران شد.

خبرگزاری مهر:  محمدرضا عارف نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری صبح دیروز با مترو راهی بازار تهران شد.

آغاز برنامه ساعت 11:30 بود. آمدن عارف به محوطه مترو همراه با ازدحام عکاسان و فیلمبرداران بود که ابتدا مجوز عکاسی نداشتند و ماموران مترو مانع عکاسی آنها می شدند اما پس از  هماهنگی های صورت گرفته توانستند عکاسی کنند.

یک واگن خالی در اختیار عارف قرار گرفت که پس از ورود عارف سریع پر شد و عارف ایستاده شنوای سخنان مردم شد.

در ابتدا مردم از گرانی ها به عارف شکایت کردند و یکی پس از دیگری افراد جلو می آمده و از عارف سوالات خود را مطرح می کردند. گرانی هزینه های درمانی و زیر پوشش بیمه نبودن از جمله مشکلاتی بود که مردم بیان می کردند.

یکی از مسافران از عارف پرسید رابطه با سوریه را ادامه می دهید و از سوریه حمایت می کنید؟ عارف در پاسخ گفت: حتما از سوریه حمایت می کنیم و روابط ما با سوریه راهبردی خواهد بود و امیدواریم بتوانند مشکلاتشان را خودشان حل کنند.ما محکم پشت سوریه هستیم و 8 سال دفاع مقدس را یادمان نرفته است.

در این میان که عارف پاسخگوی سوالات حاضران در مترو بود، بحث هایی میان مردم شکل گرفته بود و یکی از آنها می گفت : شما یکی از اقوام عارف را نام ببرید که در دستگاه های دولتی پست و مقامی داشته باشد.

فرد میانسالی به عارف گفت در زمان احمدی نژاد درآمد ما بالا رفته است و حقوق ما سه برابر شده است شما چکار می کنید، عارف گفت: افزایش حقوق شما با 5 برابر شدن قیمت ها بود . باید با تلاش ومدیریت افزایش قیمت ها را کنترل کنیم و مانع از  افزایش قیمیت ها و گرانی ها شویم.

عارف در خصوص تحریم ها گفت: در کنار همه مسائل  در خصوص تحریم ها بی عرضگی مدیریتی هم بوده است.

جوانی از عارف پرسید که آیا 2 خرداد تکرار می شود که عارف در پاسخ گفت: ما خودمان را عرضه کردیم شما جوان ها باید 2 خرداد را خلق کنید.که آن جوان در توضیح گفت: ما فضای دانشگاه را برای شما آماده کردیم.

مرد بازنشسته ای از عارف پرسید که برای بازنشستگان چه می کنید، عارف گفت: بازنشستگان مثل کارمندان هستند و سعی می کنیم قدرت خرید هر دو قشر را با ببریم در زمان خاتمی حقوق بازنشستگان را 2 تا 3 برابر کردیم.

عارف در خصوص مناظره ها که سوال بسیاری از مردم بود، گفت: مردم از روند مناظره ها ناراحت بودند و ما امیدواریم که مناظره های بعدی اصلاح شود.

یکی دیگر از مترو سواران ار عارف پرسید با توسعه سیاسی چه خواهید کرد و عارف پاسخ داد: چهارشنبه در مناظره ها اعلام می کنم.

در حالی که عارف وارد بازار می شد عده ای از هواداران عارف شعار" ای عارف قهرمان خوشامدی به بازار" و " این همه لشکر آمده به عشق عارف  آمده"  را سر می دادند.

با رسیدن مترو به ایستگاه پانزده خرداد عارف با همراهی مردم و خبرنگاران به بازار رفت که در ابتدای بازار مورد استقبال رئیس هیئت امنای زرگران بازار قرار گرفت که ورود عارف را به بازار خوشامد گفت.  

در بدو ورود عارف به بازار مردم دور او را حلقه زدند و سوالات و مشکلات خود را بیان می کردند که عمدتا بیان مسائل اقتصادی و شکایت از گرانی ها بود.

پسر بچه ای که عکس عارف را در دست داشت از خبرنگاران می پرسید که عارف خارجی است؟

خانمی در میان جمعیت با صدای بلند می گفت " اگر نمی توانی کاری انجام دهی لطفا نیا"

عده ای از مردم در بازار که عارف نمی شناختند می پرسیدند این کیست که او را معاون دولت اصلاحات معرفی می کردند.

در ادامه عارف در بازار سبزه میدان پاسخ گوی سوالات اقتصادی مردم ، همچنبن سئوالات درباره نرخ ارز شد.

بیشترین شعار های که سر داده می شد شعار "صل علی محمد عارف ملت آمد" ، بود.

 همزمان با اذان ظهر عارف به مسجد بازار رفت  و پس ازگفتگو با جمعی از بازاریان نماز جماعت را در بازار خواند.