اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه‌ های تبلیغاتی سخنرانی احمدی‌ نژاد


سخنرانی چهارشنبه شب محمود احمدی نژاد در مسجد محمدیه تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس ایراد شد اما شعارهای حامیان او و انتشار هفته نامه ای یک برگی که به شب نامه انتقادی از دولت تدبیر و امید شبیه بود، از آن، بیش از یک سخنرانی مناسبتی، کمپین زودهنگام تبلیغاتی ساخت.

خبرگزاری ایرنا: سخنرانی چهارشنبه شب محمود احمدی نژاد در مسجد محمدیه تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس ایراد شد اما شعارهای حامیان او و انتشار هفته نامه ای یک برگی که به شب نامه انتقادی از دولت تدبیر و امید شبیه بود، از آن، بیش از یک سخنرانی مناسبتی، کمپین زودهنگام تبلیغاتی ساخت.

مسجد محمدیه دروازه دولاب خیابان 17 شهریور چهارشنبه شب شاهد اجتماعی چند صد نفری برای استماع سخنرانی محمود احمدی نژاد بود؛ سخنرانی که با مرور عمدتا تاریخی حوادث مرتبط با ایران و در بخش هایی دیگر نیز با ذکر خاطره از دوران گذشته ریاست جمهوری همراه بود. در میان جمعیت حاضر و بیرون از مسجد محل برگزاری سخنرانی اما اتفاقاتی دیگر هم رخ داد.

احمدی نژاد گفت که ملت ایران ذاتا توانایی «مدیریت جهانی» را دارد و افزود: ملت ایران ملتی متمایز با سایر مردم ها هستند و ذات آن ها شایستگی مدیریت جهانی و تکیه دادن بر مناصب تاثیرگذار دنیا را دارد و همواره این شایستگی را به جهان نشان داده اند و هر اتفاقی که در ایران می افتد موجی را در دنیا ایجاد می کند.

رییس دولت پیشین گفت: انقلاب اسلامی بعد از بعثت پیامبر (ص) بزرگترین اتفاق تاریخ است و بعد از آن نیز جنگ تحمیلی و دفاع مظلومانه ملت همین ویژگی را دارد و وقتی مستکبران عالم دیدند مردم ایران با عدالت طلبی و خروج از زیر سایه شرق و غرب قیام کرده است، آن دیوانه قدرت طلب (صدام) را برای حمله به ایران تحریک کردند... اما بعد خودشان ریختند و ترتیبش را دادند که این جمله با خنده حاضران مواجه شد.

احمدی نژاد توضیح داد: جنگ ایران تنها جنگی بود که شرق و غرب به نفع یک دیکتاتور قدرت طلب علیه یک کشور همراه بودند و همه سلاح ها و توان خود را صرف این موضوع کردند.
وی گفت: تلاش همه و غایت آمال همه آزادگان دنیا استقرار نظام مهدوی است و باید همه برای آن تلاش کنیم و بی شک این موضوع محقق می شود و خیلی زودتر از آنچه ستمکاران فکر می کنند پایه های ظلم سقوط خواهد کرد.

او سخنانش را با این عبارات پایان داد: دوره مال مردم خوری به سر خواهد آمد و همه جشن سقوط ظلم و استقرار حکومت عدل مهدوی را برپا خواهیم کرد.

بعد از این سخنان، برخی از میان جمعیت حاضر در مسجد فریاد زدند: «احمدی احمدی خدا نگهدار تو» و «ابالفضل علمدار احمدی را نگه دار»... بیرون مسجد اما ماهیت شعارها و مطالبه ده ها شعاردهنده سمت و سویی سیاسی تر یافت و این شائبه را برمی انگیخت که این سخنرانی به مناسبت هفته دفاع مقدس بیشتر یک کمپین تبلیغاتی سیاسی است. شعارهایی مانند «شعار هر چی مرده، احمدی بر می گرده»، «احمدی برگرد، احمدی برگرد».

اما این تمام کمپین طرفداران احمدی نژاد به مناسبت هفته دفاع مقدس نبود. چند متر آن طرفتر از ورودی مسجد محمدیه هفته نامه ای در یک برگ پشت و رو بین جمعیت حاضر و رهگذران توزیع می شد. هفته نامه ای با عنوان «هزاره ی سوم» که این بار بیش از آنکه به یک «پدیده» حماسی و جریان ساز اشاره کند حاوی گلایه و شکایت هایی بود که این روزها در برخی رسانه ها، علیه دولت تدبیر و امید به چشم می خورد؛ از اظهارات مهدی کوچک زاده با این عنوان که «مفاد توافق دست ملت ایران را می بندد» گرفته تا یادداشت علی اکبر جوانفکر درباره انتقادها از دولت احمدی نژاد و بیانات پت تومی سناتور جمهوری خواه آمریکایی که گفته است: «رییس جمهور بعدی آمریکا تعهدی در قبال برجام ندارد» و همچنین مصاحبه ای تفصیلی با یکی از مدیران سابق هیات مدیره نفتکش که بدون ذکر نام خود انتقاداتی را متوجه مدیران شرکت ملی نفتکش کرده است.


ویدیو مرتبط :
حاشیه های جالب نشست خبری احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه های سفر به مازندران;تعویق 4 ساعته سخنرانی احمدی نژاد در پی عدم استقبال / ممانعت از عكسبرداری



تعویق 4 ساعته سخنرانی احمدی نژاد در پی عدم استقبال/ ممانعت از عكسبرداری از میدان محل سخنرانی/ هزینه میلیونی برای گسترده نشان دادن مراسم/ پخش با تاخیر سخنرانی در رادیو

نکته ی جالب این است که مکان سخنرانی اینبار بجای ورزشگاه، در شلوغ ترین میدان شهر ساری انجام شده است که به حضور تنها هزار نفر، پر می شود! نکته قابل تامل در این مراسم آن است که تیم حفاظت ریاست جمهوری مانع از عکسبرداری از میدان شهدای ساری شدند.

 

سفر احمدی نژاد به مازندران,حاشیه های سفر احمدی نژاد به مازندران

 

انتخاب  : سفر احمدی نژاد و دولت در آخرین روزهای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، بار دیگر حاشیه ساز شد.

محمود احمدی نژاد صبح چهارشنبه  به همراه اسفندیار رحیم مشایی وارد مازندران شد . این اولین سفر احمدی نژاد به مازندران است كه نماینده ولی فقیه در این استان به استقبال او نرفته است.

طبق تلاش های انجام شده ادارات و نهادهای دولتی در قالب کمیته استقبال مردمی و دادن وعده ها و اتوبوس های رایگان در اکثر روستاها و شهرهای مازندران برای حضور مردم از ساعت 9:22 صبح روز چهارشنبه در میدان شهدای ساری محل تجمع مردم برای استقبال از احمدی نژاد جمعیتی کمتر از هزار نفر در این میدان حضور داشتند.

این درحالیست که تا ساعت 13، هنوز آقای احمدی نژاد سخنرانی نکرده و گروههایی از مردم که با اتوبوس های رایگان به میدان شهدای شهر آمده اند، در خیابان های اطراف و یا در اتوبوس ها خوابیده اند!

نکته ی جالب این است که مکان سخنرانی اینبار بجای ورزشگاه، در شلوغ ترین میدان شهر ساری انجام شده است که به حضور تنها هزار نفر، پر می شود!

نکته قابل تامل در این مراسم آن است که تیم حفاظت ریاست جمهوری مانع از عکسبرداری از میدان شهدای ساری شدند.

توضیح: آقای احمدی نژاد در ساعت 13 و 10 دقیقه سخنرانی خود را آغاز کردند!

 

سفر احمدی نژاد به مازندران,حاشیه های سفر احمدی نژاد به مازندران

 

از سوی دیگر خبرنگار «انتخاب» کسب اطلاع کرد سخنرانی احمدی نژاد در سفرهای استانی که همواره از رادیو پخش می شود، اینبار با چند دقیقه تاخیر از پخش شده است.

منابع مطلع می گویند: حداقل تاخیر پخش این سخنان در رادیو، 15 دقیقه است.

هزینه میلیونی برای استقبال از احمدی نژاد!

به گزارش انتخاب، عمده ی سازمان های دولتی بالاجبار مبالغ میلیونی برای استقبال از احمدی نژاد هزینه کرده اند.

این هزینه ها شامل اتوبوس رایگان، نهار و صبحانه، ساندیس و... ، پلاکارد و پوستر، هدایا و ... می شود.

همچنین سایت صفیر نوشته که ـتاکید نماینده عالی دولت در یکی از استانها بر هماهنگی و آمادگی لازم همه مدیران این استان برای استقبال باشکوه از محمود احمدی نژاد در حالی است که شهرداری یکی از شهرها موظف شده که برای انتقال مردم از روستا به محل استقبال از رئیس دولت 100 دستگاه اتوبوس تهیه کند و در اقدامی دیگر با هزینه 400 میلیون ریالی از درآمد شهرداری برای داربست و نصب بنر دست به تبلیغات وسیع برای سفر احمدی نژاد به این استان زد.»

انگار تمام نهادهای دولتی ملزم شده اند بنرهایی را در سطح شهر با زیر نویس "کمیته استقبال مردمی استان ...!" (هر اداره ای به فراخور موضوعیت خود به عنوان مثال؛ آموزش و پرورش بنام انجمن اولیا و مربیان، بنرهایی به نام مردم) نصب کنند!

توضیح: تصاویر بالا مربوط به لحظاتیست که سخنرانی احمدی نژاد به تعویق افتاده و گروهی از مردم در میدان شهدای شهر، سرگردانند./انتخاب