اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه‌ های استعفای یک نماینده مجلس


در حالی استعفای نماینده نهاوند در جلسه علنی امروز بررسی شد که با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: در حالی استعفای نماینده نهاوند در جلسه علنی امروز بررسی شد که با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی بهارستان که مصادف با شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس بود طبق معمول پس از اعلام دستور جلسه آغاز شد.  
 
*دو دوی نمایندگان


وقتی محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس بررسی تقاضای استعفای مهدی سنایی نماینده نهاوند را جزو دستور امروز مجلس قرائت کرد صدای "دودو دو" نمایندگان به نشانه مخالفت با این تقاضا بلند شد.  
 
پس از نطق طولانی رئیس مجلس که خود لاریجانی نیز به طولانی بودن آن اذعان داشت دستور دیگری پیگیری شد و پس از آن نمایندگان بررسی تقاضای استعفای سنایی را در دستور کار قرار دادند.  
 
ابتدا متن استعفای سنایی توسط علیرضا منادی سپیدان قرائت شد سپس علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام موافقت کمیسیون با این استعفا از وی دفاع کرد.  
 
پس از آن 6 نفر از نمایندگان هم چون غصنفرآبادی، جهانگیرزاده، حیدرپور، قاضی‌پور، لاهوتی و جعفری هر کدام به مدت 5 دقیقه نطق کردند.  
 
البته جواد جهانگیرزاده وقت خود را در اختیار علی مطهری قرار داد.
 
*کوچ سنایی از بهارستان به مسکو  

پس از اتمام نطق مخالفان که بیشتر موافقت بود تا مخالفت تقاضای استعفا به رای گذاشته شد و در نهایت نمایندگان با 141 رای موافق با تقاضای استعفا موافقت کردند تا مهدی سنایی از بهارستان به مسکو کوچ کند.  
 
*تلاش یک مخالف برای تصویب استعفا  

اما نکته جالب این که جواد جهانگیرزاده که به عنوان مخالف استعفای سنایی ثبت نام کرده بود هنگام رای گیری به عنوان موافق تلاش می‌کرد تا این تقاضا رای بیاورد!
 
هم چنین لاهوتی نیز که به عنوان مخالف نطق کرد تلاش زیادی برای تصویب این تقاضا داشت.
 
*آخرین تذکر

پس از رای گیری باهنر خطاب به سنایی گفت: آخرین تذکر خودتان را به عنوان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را مطرح کنید و سنایی که تعدادی از نمایندگان او را محاصره کرده بودند از نمایندگان تشکر کرد و قول داد که برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان نهاوند را پیگیری خواهد کرد.  
 
*گریه آقای سفیر

وقتی سنایی از زنان و مردان نهاوندی تشکر می‌کرد بغضی گلویش را شکست و گریه کرد که این حالت فضای مجلس را تحت تاثیر قرار داد.  
 
*تشکر به زبان روسی

البته سنایی علی رغم مخالفت باهنر که چند کلمه‌ای به زبان روسی از نمایندگان تشکر کرد.
 
از دیگر حاشیه‌های جلسه علنی امروز درگیری لفظی دو نفر از نمایندگان بود که بدون توجه به مجلس و مباحث مطرح شده در آن به جرو بحث مشغول بودند هر چند خیلی سریع آشتی کردند.   

*دعوا برای سوژه سازی


کمال الدین پیرموذن که یکی از نمایندگان پرحاشیه مجلس به شمار می‌رود با لحن تند عبدالله سامری نماینده خرمشهر مواجه بود و در واکنش به او صرفا می‌خندید اما سامری به گونه‌ای تند رفتار کرد که تعدادی از نمایندگان تجمع کرده و او را به آرامش دعوت کردند البته پس از این که سوژه‌ای برای اصحاب رسانه شروع شد دو نماینده مجددا آشتی کردند. 


ویدیو مرتبط :
پاسخ کوبنده رییس مجلس به اظهارات جنجالی و حاشیه ساز نماینده مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استعفای بودجه ای یک نماینده مجلس



اخبار ,اخبار سیاسی ,بودجه 93

 

اخبار سیاسی - استعفای بودجه ای یک نماینده مجلس

وی افزود: نمایندگان شهرستان‌های بزرگ و پرنفوذ مخصوصا تهران به بهانه دفاع از حقوق مردم به ضرر ملت تصمیم گیری کردند در همان مجلسی که ادعا می‌کند از مردم حمایت می‌کند.

نماینده خلخال در اعتراض به تدوین بودجه 93 و عملکرد کمیسیون تلفیق استعفا داد.

جلیل جعفری نماینده خلخال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، ضمن انتقاد شدید از نحوه بررسی لایحه بودجه 93 در صحن علنی و عملکرد ناعادلانه کمیسیون تلفیق گفت: در اعتراض به نحوه تنظیم بودجه و بی‌عدالتی‌هایی که به شهرستان‌ها روا اعمال شده استعفانامه خود را تهیه و تقدیم رئیس مجلس کردم.

وی افزود: تا زمانی که بی‌عدالتی‌های بودجه 93 در حق مردم شهرستان‌های محروم و کوچک مرتفع نشود استعفای خود را پس نخواهم گرفت.

عضو کمیسیون تلفیق ادامه داد: متاسفانه نمایندگان تهران که هیچ گونه پروژه ای از قبیل آسفالت جاده‌ها، تکمیل بیمارستان، آبرسانی به مناطق محروم، تونل، کارخانه و.... ندارند و صرفا اقدامات سیاسی انجام می‌دهند به ضرر مردم مناطق محروم تصمیم گیری کرده‌اند.

وی افزود: نمایندگان شهرستان‌های بزرگ و پرنفوذ مخصوصا تهران به بهانه دفاع از حقوق مردم به ضرر ملت تصمیم گیری کردند در همان مجلسی که ادعا می‌کند از مردم حمایت می‌کند.

جعفری با اشاره به حذف جداول 19 و 20 در جلسه امروز کمیسیون تلفیق گفت: در پی حذف این جداول که مجموعا 420 میلیارد تومان برای مناطق محروم در نظر گرفته شده بود تمام پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرستان‌های کوچک و مناطق محروم لغو شد.

وی تاکید کرد: در جدول 20 مبلغ 50 میلیارد تومان و در جدول 19 مبلغ 370 میلیارد تومان برای بحث مطالعاتی و اجرایی طرح‌ها در نظر گرفته شده که با این اقدام کمیسیون تلفیق این پروژه‌ها لغو شد.

عضو کمیسیون انرژی در پایان گفت: امیدواریم مجلس همان گونه که ادعا می‌کند به دنبال دفاع از حقوق مردم است از حقوق منافع مردم شهرستان‌ها نیز دفاع کند.
اخبار سیاسی - باشگاه خبرنگاران