اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه‌ مراسم تقدیر از «قانونمداران فوتبال»


مراسم تجلیل از مردان قانونمند فوتبال ایران با حضور چهره‌های سرشناس جامعه فوتبال و داوری در تالار وحدت برگزار شد.

ایسنا: مراسم تجلیل از مردان قانونمند فوتبال ایران با حضور چهره‌های سرشناس جامعه فوتبال و داوری در تالار وحدت برگزار شد.

مراسمی با عنوان تجلیل از ملی‌پوشان قانونمند فوتبال ایران توسط باشگاه ورزشی هنرمندان و با همکاری سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال و انجمن حمایت از بیماران ام اس با حضور چهره‌های سرشناس جامعه فوتبال و داوری در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم مسئولان فدراسیون فوتبال از جمله علی کفاشیان، مهدی تاج، آیت اللهی، مهدی محمد نبی و همچنین اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران و همچنین مربیان لیگ برتر فوتبال مانند علی دایی، حسین فرکی، محمد مایلی کهن، ابراهیم زاده و جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران حضور داشتند.

از دیگر چهره‌های سرشناس این مراسم می‌توان به حسن روشن، حسن حبیبی، غلامحسین مظلومی، غفور جهانی، حسین هدایتی، همایون شاهرخی، ابراهیم میرزاپور، بیژن ذوالفقارنسب، علی اصغر مدیر روستا، اصغر شرفی، محمدرضا ساکت، نادر فریاد شیران، محمد پنجعلی و ... و همچنین پیشکسوتان داوری نظیر محمد فنایی، مسعود مرادی، فریدون اصفهانیان، مسعود عنایت و دزفولی نام برد.

در ابتدای این مراسم تصاویر فوتبالیست‌های با اخلاقی که در قید حیات نیستند، نظیر مرحوم پرویز دهداری، ناصر حجازی، سیروس قایقران، محراب شاهرخی و چهره‌های سرشناس دیگر پخش شد که مورد تشویق شدید حاضران قرار گرفت و یاد و خاطره آنان گرامی داشته شد.

همچنین در ادامه تصاویر پیشکسوتان حال حاضر فوتبال نظیر علی پروین، اصغر ایرانپاک، جواد قراب، امیر قلعه‌نویی، محمد پنجعلی و .... به نمایش در آمد که با تشویق حاضران همراه بود.

سپس در ادامه از غلامحسین مظلومی، پیشکسوت تیم استقلال و عبدالرضا موزون، اولین داور داربی پایتخت تقدیر به عمل آمد.

در ادامه فیلم حضور اهالی باشگاه ورزش هنرمندان ایران بر سر مزار "پوریای ولی" که به عنوان نماد جوانمردی در ورزش ایران شناخته می‌شود در شهر خوی پخش شد که مزار وی حال و روز خوبی نداشت و هنرمندان خواستار احیای این مکان توسط علی فتح‌الله‌زاده شدند.

سپس حسین یاریار، مدیرعامل باشگاه ورزشی هنرمندان به روی سن رفت و با قسم دادن بزرگان فوتبال از آنها خواست با یکدیگر مهربان باشند و حرمت هم را حفظ کنند.

در قسمت بعدی جواد نکونام به درخواست سید جواد هاشمی، مجری برنامه به روی سن رفت و با اهدای تندیس به مسئولان فدراسیون فوتبال مانند کفاشیان، تاج، آیت اللهی و نبی از آنها قدردانی شد. همچنین با این هدایا کاریکاتورهای کفاشیان و تاج نیز به آنها اهدا شد که با خنده حضار همراه بود.

در ادامه این مراسم با حضور پیشکسوتان داوری از 16 مرد قانونمندار و با اخلاق فوتبال ایران که هر کدام بیش از 30 بازی ملی را در کارنامه خود دارند و کارت زرد یا قرمز در بازی‌های ملی نگرفته بودند شامل حسین حبیی به عنوان اولین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از انقلاب، همایون بهزادی سرطلایی فوتبال ایران، علی جباری پیشکسوت و ستاره سال‌های دور استقلال، علی پروین پیشکسوت پرسپولیس و کاپیتان تیم ملی در جام جهانی 1978، ابراهیم آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس، اکبر کارگرجم پیشکسوت و مدافع سال‌های دور استقلال، نصرالله عبداللهی و حسن روشن پیشکسوتان استقلال، محمد صادقی هافبک سابق پاس و پرسپولیس، محمد پنجعلی، علی اصغر مدیر روستا، محسن گروسی، رضا عنایتی، ابراهیم میرزاپور، با اهدای لوح، تندیس و جایزه تقدیر به عمل آمد.

در این میان نصرالله عبداللهی، علی پروین و همایون بهزادی غایب بودند.

همچنین از مرحومان ناصر حجازی و سیروس قایقران تقدیر به عمل آمد که تندیس آنها به اعضای خانواده‌شان تحویل داده شد. در قسمت بعدی مراسم نیز از پیشکسوتان داوری حاضر در مراسم تقدیر به عمل آمد و آنها جایزه خود را از دستان کفاشیان دریافت کردند.

در بخش بعدی یوسف کرمی، هنرمند تقلید صدا به اجرای برنامه پرداخت که اجرای او با استقبال میهمانان مواجه شد.

سپس از کارلوس کی‌روش دعوت شد تا به روی سن برود و از وی با اهدای تنیس و لوح نیز تقدیر به عمل آمد.

در ادامه برنامه از چهره‌های سرشناس فوتبال نظیر محمد مایلی کهن، حشمت مهاجرانی، اصغر شرفی، بیژن ذوالفقارنسب، جلال طالبی، حسین فرکی، والدیر ویه‌را و همایون شاهرخی با اهدای کاپ زرین اخلاق و جایزه به همراه کاریکاتور قدردانی به عمل آمد که ویرا، مهاجرانی و طالبی غایب بودند.

همچنین از مسئولان بخش‌های مختلف فدراسیون فوتبال نیز تقدیر شد.

در بخش پایانی از علی دایی و جواد نکونام با اهدای تنیس و جایزه توسط کارلوس کی‌روش تقدیر شد.

قبل از این قسمت علی دایی در حالی که زودتر از سایرین از سالن خارج شده بود، با درخواست و اصرار یاریار به سالن بازگشت و جهت تقدیر به روی سن رفت.

در نهایت نیز کارلوس کی‌روش تندیسی را به علی دایی اهدا کرد و سپس این دو همدیگر را در آغوش گرفتند.


ویدیو مرتبط :
مراسم تقدیر از قانون مداران فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه‌های مراسم تقدیر بهترین‌های تلویزیون و اشک‌های شقایق فراهانی + تصاویر



حاشیه‌های مراسم تقدیر بهترین‌های تلویزیون و اشک‌های شقایق فراهانی + تصاویر

آنجا که مادر شهید خرم جاه از پسرش می‌گوید نگاهمان در میان مهمانان می‌چرخد و می‌بینیم که بعضی‌ها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و پابه‌پای صحبت های مادر شهید خرم جاه گریه می‌کنند، شقایق فراهانی هم اشک‌هایش را پاک می‌کند.

یچیدن صدای شاتر دوربین‌های عکاسی در بلندگوهای سالن رضوان جام جم از حضور شخصیت‌هایی خبر می‌دهد که قرار است در مراسم تقدیر از برترین برنامه‌های ماه رمضان و تابستان 92 حاضر شوند؛ افرادی که چندان هم رسانه‌یی نیستند.

هومن برق‌نورد را در ال‌سی‌دی روی دیوار می‌بینیم. دارد مصاحبه می‌کند. مهمانان کم کم وارد می‌شوند، قرار است از برنامه‌های رمضانی و تابستانی‌شان تقدیر شود. از «مادرانه»، «دودکش»، «قندپهلو»، «ماه خدا»، «عمو پورنگ» و همچنین «ماه عسل» احسان علیخانی که با ورودش سرهای همه به سمت او برمی‌گردد.

 اگر چه عکاسمان با مشکل آفیش روبه‌رو می‌شود، اما ما بدون هیچ مشکلی وارد صداوسیما می‌شویم. وارد سالن رضوان بسیج می‌شویم هنوز هیچکدام از مهمانان و برنامه‌سازان نیامده‌اند.

زمان می‌گذرد و کم‌کم مهمانان وارد سالن می‌شوند اما چهره‌های آشنا، عوامل و بازیگران برنامه‌ها و سریال‌ها دیرتر می‌رسند؛ یعنی درست لحظه‌های پایانی شروع برنامه.

 

مراسم تقدیر بهترین های تلویزیون,معرفی بهترین برنامه تلویزیون


ورود بهنام تشکر و هومن برق نورد با کارگردان دودکش
همان‌جا در سالن از ال‌سی‌دی‌های نصب شده روی دیوار به خوبی می‌شود هومن برق‌نورد - بازیگر نقش فیروز «دودکش» - را دید که دارد مصاحبه تصویری می‌کند از آن طرف هم پژمان بازغی، بازیگر سریال «بوی باران» شب‌های قدر شبکه دو را می‌بینیم که وارد می‌شود و روی یکی از صندلی‌ها می‌نشیند.

جواد افشار - کارگردان «مادرانه» - به همراه بازیگرانش عباس غزالی، مهدی سلطانی، هستی مهدوی و شقایق فراهانی وارد می‌شوند.

محمد حسین لطیفی - کارگردان «دودکش» - و هومن برق نورد و بهنام تشکر هم آمده‌اند.

نادر طالب‌زاده مجری و کارشناس برنامه «راز» شبکه چهار، حسن سلطانی مجری «ماه خدا»، رضا رفیع و امیرقمیشی مجری و تهیه‌کننده جنگ ادبی طنز «قند پهلو»، فریبا کوثری دیگر بازیگر سریال «بوی باران»، عمو پورنگ، امیر محمد و کارگردانشان و... را هم می‌بینیم که آمده‌اند و در جای‌ مخصوصشان که از قبل مشخص شده و نامشان بر روی کاغذی نوشته و بر صندلی‌شان چسبانده شده، می‌نشینند.

برنامه با قرائت قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی ایران و پخش کلیپی از تمام برنامه‌های رمضانی و تابستانی شبکه‌های تلویزیونی سراسری و دیجیتالی آغاز می‌شود.

مراسم تقدیر بهترین های تلویزیون,معرفی بهترین برنامه تلویزیون


امیرحسین رستمی و نگار عابدی هم آمدند
احسان علیخانی هم وقتی می‌آید که خیلی‌ها آمدند و سر جایشان نشسته‌اند. گویی با آمدن او جنب و جوشی در بین حاضران دیده می‌شود و سر‌های خیلی‌ها به سمت علیخانی برمی‌گردد تا وقتی که او بر روی یک صندلی در ردیف وسط می‌نشیند.

امیرحسین رستمی و نگار عابدی، دیگر بازیگران «دودکش» هم از راه می‌رسند و نگار عابدی چون دیرتر آمده چند ثانیه‌ای برای پیدا کردن جایی برای نشستن در میان صندلی‌ها چشم می‌گرداند و عکاسان هم از این فرصت استفاده کرده و از او تعدادی عکس می‌گیرند تا بالاخره یک نفر جایش را به او می‌دهد و خودش به عقب می‌رود.

بعد از پایان پخش کلیپ، مجری اولین کلام را آغاز می‌کند و فرخ نعمتی، روایت‌کننده‌ی وصیتنامه شهدا در برنامه سحر «ماه خدا» را به روی سن دعوت می‌کند تا بخشی از وصیت‌نامه شهید رضا کچویی را بخواند. بعد از آن نیز بیتی از مولانا را می‌خواند و درباره آن می‌گوید "ما در هر کجا که در گفتار دچار نقصان می‌شویم دست به دامن بزرگان ادبیات می‌شویم"

مراسم تقدیر بهترین های تلویزیون,معرفی بهترین برنامه تلویزیون


پس از نعمتی، مجری مراسم از سید ناصر حسینی - نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» - دعوت می‌کند تا بخش‌هایی از این کتاب را روایت کند.

همچنین رییس حوزه علمیه قم و رییس مرکز شورای نظارت و ارزیابی صداوسیما و محمد حسین لطیفی و جواد افشار کارگردان‌های سریال «دودکش» و «مادرانه» نیز از جمله افرادی هستند که در این مراسم صحبت می‌کنند.

ساعتی از شروع مراسم گذشته و شخصی را از نیم رخ می‌بینیم که شبیه محمود کریمی است. به کنار دستی‌مان می‌گوییم محمود کریمی بود؟ می‌گوید نه بابا، شبیه‌اش بود. اما وقتی سعید حدادیان هم بعد از دقایقی از راه می‌رسد و در ردیف جلو کنار محمدرضا طاهری می‌نشیند مطمئن می‌شویم آن کسی را که دیدیم کسی جز محمود کریمی نبوده است و برای تقدیر از ویژه برنامه‌های شب‌های قدر به این مراسم دعوت شده‌اند.

مراسم تقدیر بهترین های تلویزیون,معرفی بهترین برنامه تلویزیون


مجری، احسان علیخانی را صدا می‌زند تا به روی سن برود، علیخانی اشاره‌ای به پیدا شدن شهید ایرج خرم جاه می‌کند. در این میان ناگهان می‌بینیم که عکاسان همه به جایی درست پشت سر ما نشانه گرفته‌اند و تند تند عکس می‌گیرند به عقب برمی‌گردیم اما چیزی دستگیرمان نمی‌شود تا اینکه علیخانی از جعفر زمردیان، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که شهید خرم جاه به خاطر شباهت زیاد چهره با او اشتباه گرفته شده بود به روی سن دعوت می‌کند و می‌بینیم که زمردیان درست پشت سر ما کنار خانمی که پشت سر ما روی صندلی نشسته است ایستاده و از او اجازه می‌گیرد تا به روی سن برود و به او می‌گوید: مادر جان چون برایتان سخت است که بالا بروید من می‌روم. اما احسان علیخانی از مادر شهید خرم جاه نیز می‌خواهد که به روی سن برود.

 

مراسم تقدیر بهترین های تلویزیون,معرفی بهترین برنامه تلویزیون


فقط سارقان و دله دزدها حرف علیخانی را گوش می‌دهند
مادر شهید خرم جاه بر روی سن از ماجرای مفقود شدن و پیدا شدن فرزند شهیدش و از وصل پس از 27 سال می‌گوید، گریه‌اش می‌گیرد اما زود به خود می‌آید و از علیخانی و زمردیان بسیار تشکر می‌کند.

آنجا که مادر شهید خرم جاه از پسرش می‌گوید نگاهمان در میان مهمانان می‌چرخد و می‌بینیم که بعضی‌ها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و پابه‌پای صحبت های مادر شهید خرم جاه گریه می‌کنند، شقایق فراهانی هم اشک‌هایش را پاک می‌کند.

علیخانی اشاره‌ای هم به قضیه گم شدن محمد طاها و پیدا شدن او می‌کند و می‌گوید: در یکی از سایت‌ها دیدم که نوشته بود «فقط سارقان و دله دزدها حرف علیخانی را گوش می‌دهند»، این را که می‌گوید همه می‌خندند.

غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز وارد سالن می‌شود اما بر خلاف زمان ورود علیخانی گویی کسی متوجه آمدن او نمی‌شود و همه حواسشان به روی سن است. آرام با چند نفر در کنارش وارد می‌شود و در ردیف‌های جلو می‌نشیند و در این موقع است که مجری به حداد عادل خوش‌آمد می‌گوید. او هم بعد از مدتی به روی سن می‌رود و صحبت می‌کند، صحبت‌هایش به درازا می‌کشد.

 

مراسم تقدیر بهترین های تلویزیون,معرفی بهترین برنامه تلویزیون


تعداد سخنرانان زیاد است و بعضی‌ها طولانی‌تر از حد معمول صحبت می‌کنند، کاملا معلوم است که عده‌ای خسته شده‌اند و حوصله‌شان سر رفته است و وقتی مجری برنامه بعد از اینکه عده زیادی سخنرانی کردند تازه می‌گوید که سخنرانان بعدی را هم می‌خواهد اعلام کند عده‌ای از حاضران اعتراض می‌کنند.

شقایق فراهانی از جایش بلند می‌شود و به سمت در خروجی می‌رود انگار خسته شده و می‌رود نفسی تازه کند، پشت سر او هستی مهدوی و مهدی سلطانی هم به ترتیب از در خارج می‌شوند.

ما نیز سالن را ترک می‌کنیم و سری به بیرون می‌زنیم تا ببینیم چه خبر است. خانمی را می‌بینیم که دارد از امیر محمد، عمو پورنگ و محمدرضا شیرخانلوی «دودکش» مصاحبه‌ی تصویری می‌گیرد. کمی آن طرف‌تر هم جواد افشار با مهدی سلطانی و شقایق فراهانی که چند لحظه پیش از سالن خارج شدند دارد صحبت می‌کند. از افشار می‌خواهیم که با هم گفتگویی داشته باشیم که او این گفتگو را به پایان مراسم موکول می‌کند.

 

مراسم تقدیر بهترین های تلویزیون,معرفی بهترین برنامه تلویزیون


روی خوش شقایق فراهانی
اما دست بردار نمی‌شویم و از شقایق فراهانی می‌خواهیم که با ما گفتگو کند و او بر خلاف افشار با روی خوش استقبال می‌کند.

داریم سوال می‌پرسیم که فراهانی به دستگاه ضبط صدایمان اشاره می‌کند و می‌گوید: در این سر و صدای زیاد، این دستگاه صدایم را ضبط می‌کند؟ و به او اطمینان می‌دهیم که صدا را ضبط می‌کند و او با تعجب نگاه می‌کند. بعد از پایان گفت‌وگویمان به سالن بر می‌گردیم.

معاون سیما تازه به روی سن رفته و می‌خواهد درباره برنامه ماه رمضان و برترین‌ها صحبت کند. بعد از اینکه او توضیحاتی ارائه کرد و «ماه عسل» را به عنوان بهترین برنامه و «دودکش» و «مادرانه» را به عنوان بهترین سریال‌ها معرفی می‌کند، نوبت تقدیر از برنامه‌سازان فرا می‌رسد.

تعدادشان زیاد است به طوری که وقتی شروع می‌کنیم به نوشتن اسامی از میانه‌های راه اسامی از دستمان درمی‌رود و به کل ما را از ادامه نوشتن منصرف می‌کند تا بعدا از روابط عمومی برنامه لیست اسامی را بگیریم. از لعیا زنگنه ،‌ سیما تیرانداز و مهرداد ضیایی هم تقدیر می‌شود اما آنها نیامده‌اند.

هر کس که تقدیر می‌شود مراسم را ترک می کند. انگار همه منتظر بودند تا سریع مراسم تقدیر هم تمام شود و بروند. سه، چهار ساعت برنامه که بخش اعظمش را سخنرانی‌ها تشکیل داده همه را خسته کرده است.

مراسم تقدیر تمام می‌شود و کم کم همه می‌روند. بیشتر افراد در حیاط مجتمع جمع شده‌اند. معاون سیما ابتدا رییس حوزه علمیه قم و سپس حداد عادل را بدرقه می‌کند و بر خلاف اصرار ما مصاحبه نمی‌کند و می‌رود.

در جلوی در ورودی جواد افشار را در کنار عباس غزالی می‌بینیم. جلو می‌رویم و به افشار یادآوری می‌کنیم که قول داده پایان مراسم مصاحبه کند اما باز هم از زیر بار مصاحبه کردن در می‌رود و با خنده می‌گوید الان وقتش نیست.

 

مراسم تقدیر بهترین های تلویزیون,معرفی بهترین برنامه تلویزیون


دودکش 2 هنوز قطعی نیست
سراغ مدیر شبکه یک را برای مصاحبه می‌گیریم اما از او هم خبری نیست در میان این گشتن‌هاست که چشممان به تهیه‌کننده «دودکش» می‌افتد، همان که به دلیل جواب ندادن به تماس‌های ما برای مصاحبه از اول مراسم که دیدیمش تلاش می‌کنیم با او حرف بزنیم.

برخلاف تصورمان با روی خوش صحبت می‌کند. از او درباره اینکه شنیده می‌شود قرار است سری دوم «دودکش» ساخته شود می‌پرسیم، او می‌گوید: فعلا هیچ چیز قطعی نیست و اینکه خبرش پیچیده قرار است سری دومش ساخته شود اصلا اینطور نیست، اگر صداوسیما و مدیران بخواهند حتما ادامه می‌دهیم اما هنوز چیزی نگفتند.

از او گله می‌کنیم که چرا جواب خبرنگاران را نمی‌دهد و او می‌گوید که درگیر «دودکش» بوده است از این پس می‌تواند جواب دهد. می‌خواهد برود که از او می‌خواهیم کمی گفتگو کنیم و او با روی خوش می‌پذیرد.

بعد از پایان گفتگوی‌مان با زینب تقوایی، ما نیز مانند بقیه محوطه مجتمع را ترک می‌کنیم. دیگر تعداد زیادی از حضار نمانده‌اند. همه رفته‌اند. ما هم می‌رویم.


isna.ir