اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه‌های جلسه علنی امروز مجلس



فارس- جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس بعد از برگزاری جلسه غیر‌علنی یك ساعت و نیمه با حضور وزیر جهاد كشاورزی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها و تأثیرات آن بر این بخش آغاز شد.

 

* وكلای ملت در جلسه امروز تنها بحث كلیات طرح تبدیل سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان به وزارت ورزش و امور جوانان را تصویب كردند.

* تذاكرات و اخطارهای پی در پی در خصوص این طرح باعث شد تا نمایندگان در این جلسه تنها به تصویب كلیات این طرح اكتفا كنند.

* بحث و مغایر‌ت‌های گفته‌های رئیس و سخنگوی كمیسیون اجتماعی در خصوص طرح ایجاد وزارت ورزش و جوانان از جمله موارد مهم و قابل توجه جلسه امروز مجلس بود.

* سلیمان جعفر‌زاده نماینده ماكو و رئیس كمیسیون اجتماعی با "شیرین زبان "‌ خواندن سخنگوی كمیسیون این گفت: زمانی هنگام قرائت گزارش كمیسیون نظارت شخصی خود را در این زمینه مطرح كرد.

وی افزود: ما در كمیسیون بحث ایجاد وزارت و میراث فرهنگی گردشگری را رد ‌و بحث ایجاد وزارت بنیاد شهید نیز اعلام كردیم‌ در صورتی كه ساختار آن بدون تغییر باقی بماند، قابل طرح است.

نماینده ماكو یادآور شد‌ كه تغییر سربرگ‌ها در ایجاد وزارت جدید بار مالی دارد كه این گفته وی با واكنش لاریجانی مواجه شد كه گفت آقای جعفر‌زاده این طرح كمیسیون خود شماست ولی الان دارید با آن مخالفت می‌كنید.

* سید‌جواد زمانی نماینده كنگاور و سخگوی كمیسیون اجتماعی مجلس نیز بعد از دفاع از طرح مذكور و پاسخ مخالفان كلیات این طرح در واكنش به سخنان رئیس كمیسیون متبوعش گفت: از رئیس كمیسیون و صحبت‌های وی تعجب می‌كنم و امیدوارم كه وی آلزایمر نگرفته باشد.

* وی سخنگوی كمیسیون را ‌به عنوان "مرده شور " ذكر كرد و گفت: گزارش كمیسیون‌ همین برگه‌ای است كه بنده از روی آن گزارش را قرائت كردم.

* علی لاریجانی رئیس مجلس نیز خطاب به رئیس و سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس گفت كه بحث‌های 2 طرفه را مطرح نكنید.../فارس


ویدیو مرتبط :
حاشیه های حضور ظریف در جلسه غیر علنی مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایتی از حاشیه جلسه غیر علنی مجلس


معاون کنسولی و مجلس وزارت خارجه جلسه غیرعلنی امروز مجلس با حضور ظریف و عراقچی را خوب و صمیمی برشمرد و گفت که عراقچی مکانیسم اجرای پروتکل الحاقی را توضیح داد و درگیری لفظی آنگونه که در برخی اخبار عنوان شده، صورت نگرفته است.

خبرگزاری فارس: حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان  در خصوص جلسه غیرعلنی امروز (یکشنبه) مجلس با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در خصوص آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای، فضای جلسه امروز را خیلی خوب و صمیمی برشمرد و گفت: این جلسه با استقبال اکثریت نمایندگان روبرو شد.

وی جلسه 2 ساعته امروز را بسیار مفید خواند و افزود: 2 نماینده از فراکسیون اصولگرایان و 2 نماینده از فراکسیون رهروان ولایت نقطه نظرات خود را بیان کردند و آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای توسط آقایان ظریف و عراقچی به طور شفاف و واضح به سمع و نظر نمایندگان رسید و مورد استقبال اکثریت نمایندگان مجلس قرار گرفت.

قشقاوی با بیان اینکه عراقچی در این جلسه آخرین تحولات و جزییات مذاکرات را به اطلاع نمایندگان مجلس رساند، خاطرنشان کرد: تعامل مثبت بین مجلس و دولت ادامه دارد و همانگونه که بارها ثابت شده، مجلس تیم مذاکره کننده را مورد حمایت قرار می‌دهند و فضای خوبی نیز امروز حاکم بود.

*درگیری لفظی صورت نگرفت

معاون وزیر خارجه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر درگیری لفظی بین ظریف و 2 تن از نمایندگان مجلس نیز عنوان کرد: صرف اظهارنظر و پاسخ آقای ظریف را نباید به عنوان درگیری لفظی تلقی کرد. مخالفان با شدت و ضعف مخالفت خود را بیان کردند، ولی این به معنای درگیری لفظی نیست.

وی با ذکر این نکته که همیشه بگومگوهایی در مجلس شکل می‌گیرد، یادآور شد: بارها اتفاق افتاده که ژورنالیست‌ها، بگومگوهای ساده را به عنوان درگیری لفظی بیان می‌کنند و باید این موارد را جزو بگومگوهای متداول تلقی کرد.

قشقاوی ادامه داد: تقریبا به اکثر سؤالات مورد توجه نمایندگان اعم از سؤالاتی که مطرح شد و سؤالاتی که رئیس مجلس بیان کرد، پاسخ کافی داده شد و آقای لاریجانی نیز در اظهارنظری که بیان کردند به این نکته اشاره داشتند.

*عراقچی چه گفت؟


وی درباره اظهارات سید عباس عراقچی در این نشست نیز عنوان کرد: آقای عراقچی مکانیسم پروتکل الحاقی که توسط 124 کشور پذیرفته شده را توضیح داد که در آن مکانیسم، اماکن غیر هسته‌ای اعم از نظامی و غیرنظامی مورد بازرسی مدیریت شده قرار می‌گیرد، ولی آقایان عراقچی و ظریف تأکید کردند که خطوطی که مقام معظم رهبری تعیین فرمودند و همچنین خطوط قرمز حتما توسط تیم مذاکره کننده رعایت می‌شود.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: آن چیزی که آقای عراقچی توضیح داد، تبیین مفاد کلی پروتکل الحاقی بود که در کشورهای مختلفی که مورد پذیرش قرار گرفته، اجرا می‌شود و ایشان تأکید داشت که خطوط قرمز هسته‌ای و رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد اهتمام جدی تیم مذاکره کننده قرار دارد.

وی همچنین اعلام کرد که تا زمانی که مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد، چنین جلساتی اعم از علنی و غیر علنی و همچنین برگزاری نشست در کمیسیون امنیت ملی ادامه خواهد داشت.