اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه‌دیدارمجلسی‌ها باهاشمی/به روحانی کمک کنید تا اعتدال، زخم تندروها را بر جان و معیشت مردم مرهم کند



اخبار,حاشیه‌دیدارمجلسی‌ها باهاشمی

 حاشیه‌دیدارمجلسی‌ها باهاشمی/به روحانی کمک کنید تا اعتدال، زخم تندروها را بر جان و معیشت مردم مرهم کند

سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه نگاری از دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت:

*نمایندگان خوشحالند از حماسه سیاسی با رعایت حق‌النّاس و نگرانند از گردنه‌های پیش روی اعتدال تا از راه باز نایستد.

*نمایندگان مجلس حرف‌های بسیاری با خود آورده‌اند. سال​های دور از اعتدال بدجوری بر قلب همه سنگینی می‌کند. از مشکلات متراکم شده کشور می‌گویند و از نگرانی فشار افراطی‌ها بر رئیس منتخب. از کابینه احتمالی هم می‌گویند و نیاز وافر به دولت فراگیر. کاری که دولت دهم با جایگاه مجلس و قانون کرده، بدجوری چشمشان را ترسانده. مطالبات از آیت‌الله هم مطابق معمول سر به فلک می‌کشد. خدا را شکر می‌کنم که آقای هاشمی رئیس جمهور نشد. دعایش را هم به جان آنانی می‌کنم که مسبب خیر شدند!

*آقای هاشمی با طمأنینه خاصی تمام حرف‌ها را گوش می‌دهد. گویی عهد کرده که همیشه بسان مستمعی باشد که صاحب سخن را بر سر ذوق آورد. در همین حال و هوا یکی از نمایندگان هم خاطره‌ای تعریف می‌کند که مرا سر ذوق می‌آورد. می‌گوید زمان مجلس سوم بود. شما در مجلس حرفی زدید که سالهاست در گوشم زنگ می‌زند. فرمانده جنگ بودید و رئیس مجلس. ولی در مجلس گفتید که حاضرید آتش‌بس را بپذیرید و محاکمه شوید تا مردم آسیب نبینند. «حق‌النّاس» را ما آنجا از شما آموختیم.

*یکی از نمایندگان هم به لُری می‌گوید: آقای هاشمی یادتان هست در دوران کم پولی دولت سازندگی در جواب درخواست ما گفتید: "پیل(پول) نداریم!"، باید خدمتتان عرض کنم در دوران پر پولی این 8 سال اخیر هم استان لرستان پیل (پول) ندارد!

*آقای هاشمی اول از همه باز از مردم می‌گویند. از هوشیاری مردم در انتخابات، از درک و فهم بالای ملّتی که بر تمام قفل‌ها و موانع چیره شد و درس اعتدال داد.

*آیت‌الله روایت مجددی هم از حضور خود در انتخابات می‌گوید. شیرینی‌اش هنوز در کام ملّت است. از آخرین تماس با دفتر رهبری درباره تحقق حماسه سیاسی تا ورود به ساختمان وزارت کشور. ای کاش می‌شد مستندی از اتفاقات آن ساعت تاریخی در سراسر کشور ساخت.

*آقای هاشمی می‌گوید «حق‌النّاس فقط برای زمان انتخابات نیست». گویی رسم اعتدال را برای تمام ارکان نظام و بالاخص مجلس واگویه می‌کند.

*آقای هاشمی می‌گوید از دولت روحانی تا مجلس و از تریبون‌های نماز جمعه تا جراید و رسانه‌ها همواره در آزمون «حق‌النّاس» هستند و امروز رعایت «حق‌النّاس» تمکین به خواست مردمی است که نخواستند مسیر 8 سال گذشته ادامه پیدا کند. حرف آقای هاشمی به نمایندگان مجلس همین یک کلمه بود. «حق‌النّاس» را فراموش نکنید.

 

آقای هاشمی برای نمایندگان مجلس از همزبانی افراطیون داخل و خارج می‌گوید. از عقلانیت و اعتدالی که همیشه کارگشاست هم می‌گوید. آخرین حرف آقای هاشمی به نمایندگان مجلس این بود: به منتخب مردم کمک کنید تا اعتدال زخم تندروها را بر جان و معیشت مردم مرهم کند./پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی

 

 


ویدیو مرتبط :
زخم داغ توچون دوای دلم/روی این زخم جای مرهم نیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلنجار ضرغامی با روحانی آخرین نمونه ی جنگ فرسایشی مرد اعتدال و تندروها



اخبار سیاسی - کلنجار ضرغامی با روحانی آخرین نمونه ی جنگ فرسایشی مرد اعتدال و تندروها

نشریه آلمانی نویه تسورشر تسایتونگ نوشت: تندروها در ایران جلوی تحقق بسیاری از وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور روحانی را گرفته‌اند. وی به اقتصاد دل بسته تا نفوذ آنها را محدود کند.

به گزارش تیک در شبانگاهِ پنجم فوریه‌، بینندگان تلویزیون در ایران که می‌خواستند مصاحبه‌ی زنده با رئیس جمهور روحانی را تماشا کنند، به صبر زیادی نیاز داشتند. مصاحبه، یک ساعت و نیم بعد از زمانِ اعلام شده شروع شد، آنهم بعد از آنکه نزدیکان رئیس جمهور اعلام کردند مدیرعامل رادیو و تلویزیون، ضرغامی، می‌خواهد مانع مصاحبه شود.

 

به گزارش رسانه‌ها طرفین بر سر مجریانی اختلاف داشتند که قرار بود با رئیس جمهور مصاحبه کنند. گفته شد ضرغامی بعد از کلی کلنجار کوتاه آمده است.

 

اخبار ,اخبار سیاسی ,رئیس جمهور ایران

 
این رویداد، جنگ سیاسی فرسایشی را نشان می‌دهد که روحانی و تندروها درگیر آن هستند. با توجه به اینکه سلف روحانی یعنی احمدی‌نژاد در هشت سال دوران ریاست جمهوری خود دوستان سیاسی‌اش را در سمت‌های کلیدی در دولت و رسانه‌ها قرار داده بود، اینک تندروها برای جنگ تبلیغاتی خوب مجهزند.

البته رئیس جمهور ایران تنها در راهبرد مذاکراتی خود با غرب در منافشه‌ی اتمی نیست که با سدِ آتش تندروها مواجه است، بلکه در حوزه ی اقتصادی نیز با مخالفت بی امان آنها روبرو است.

روحانی همراهی مردم با خود را در تحقق این وعده‌اش می‌بیند که اقتصاد را دوباره به حرکت در بیاورد. درست به همین خاطر بود رئیس جمهور گفت دولت‌اش توانسته افزایش تورم را مهار کند و جلوی کاهش رشد اقتصاد را بگیرد و علاقه‌ی سرمایه گذاران خارجی را برانگیزد.

اما روحانی می‌داند که در افکارعمومی به متحدانی نیاز دارد که سیاست‌اش را توضیح دهند و از آن حمایت کنند. تازگی در سخنرانی‌اش در گردهمایی رئیس‌های دانشگاه‌ها از روشنفکران خواست حرف بزنند. رئیس جمهوری پرسید، «چرا فقط کم سوادها حرف می‌زنند که از بخش‌هایی خاص پول دریافت می‌کنند در حالیکه استادان و روشنفکران و دانشجویان ما سکوت می‌کنند؟» و هشدارداد علم نباید محدودیت‌های سیاسی را یپذیرد: «شما نباید منتظر دولت بمانید. شما خودتان مسوولیت دارید. شما باید برای مشکلات سیاسی و اقتصادی به ما راه حل ارائه کنید.»
اخبار سیاسی - تیک