اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حادثه تلخ مهد «ستایش» اولین‌ و آخرین نیست


یک دکتری جامعه‌شناسی در تحلیل حادثه کودک‌آزاری در مهد ستایش اظهار کرد: این اولین‌وآخرین کودک آزاری در اردبیل نیست.

خبرگزاری ایسنا: یک دکتری جامعه‌شناسی در تحلیل حادثه کودک‌آزاری در مهد ستایش اظهار کرد: این اولین‌وآخرین کودک آزاری در اردبیل نیست.

«دکتر داوود عبداللهی»  با بیان اینکه حادثه مهد ستایش اولین‌ و آخرین مورد کودک‌آزاری در اردبیل نیست، اظهار کرد: محدوده و عمق نظارت در مهدهای اردبیل محدود و دلیل اصلی آن تعدد ماموریت‌های محوله و فقدان نیروی انسانی متخصص در مهد کودک و سازمان بهزیستی است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری‌های مکرر و چندگانه بهزیستی و همچنین ارزیابی عملکرد مهدها در طول ماه، تصریح کرد: در غیر این صورت در سال‌های آینده باید منتظر مشکلات فراوانی در بین کودکانی بود که خروجی مهدکودک‌ها هستند، چراکه نسلی که در مهدهای ما تربیت و پرورش یافته و درگیر چنین مسائلی می‌شود، در پیچ و خم مسیر طولانی بررسی و نظارت و بروکراسی مخرب، گم می‌شود.

وی با اعلام اینکه "این هشدار و اخطار را باید جدی گرفت"، بر امر اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به والدین تاکید و اظهار کرد: علاوه بر این توجه و نظارت جدی مسئولان بهزیستی مراکز استان‌ها در صدور مجوز برای متقاضیان این حوزه و پیگیری مستمر عملکرد آنها و نیز بکارگیری نیروی متخصص و متعهد بسیار الزامی است.

عبداللهی اظهار کرد: اکثر کسانی که در مهدها به عنوان خدمه و یا کودکیار استخدام می‌شوند، افراد غیرمتخصص‌اند. درحالی که داشتن تخصص در این زمینه ضروری است به طوری که در کشورهای مختلف بنا به اهمیت سلامت روانی و اخلاقی کودکان به عنوان نیروهای مولد فردا، نظارت جدی بر کار مهد کودک‌ها صورت می‌گیرد.

این دکترای جامعه‌شناسی افزود: بهزیستی به عنوان تنها متولی صدور مجوز مهد کودک‌ها با حجم ماموریت‌های تعریف شده مواجه است، به طوری که با تیم پرسنل و گروه‌های کاری آن همخوانی ندارد.

عبداللهی اضافه کرد: از طرف دیگر روند صدور مجوز طوری است که در سال‌های اخیر نظارت علمی و حرفه‌ای به شکل جدی روی آن اعمال نمی‌شود، به طوری که به عنوان یک جامعه‌شناس به جرات می‌توانم بگویم که تنها 20 درصد مدیران و صاحبان امتیازهای این مهدها مدرک تحصیلی تخصصی در حیطه علوم تربیتی و روانشنانسی مدیریت خانواده داشته و با مبانی تعامل با کودک و اصول کودکیاری چندان آشنا نیستند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای مهد کودک‌ها استانداردی تعریف شود، خواستار نصب دوربین‌های مدار بسته در مهدهای کودک شد و افزود: مهدهای اردبیل برای پیشگیری از وقوع کودک‌آزاری، به دستگاه‌های ثبت موارد تخلف و نابهنجاری‌های مختلف مجهز باشند، به طوری که محتوای این دوربین‌ها به صورت هفتگی از سوی کارشناسان بهزیستی رصد و در صورت مشاهده موارد تخلف برخورد جدی شود.

این جامعه‌شناس برگزاری کارگاه‌های مختلف از سوی بهزیستی برای مدیران و کادر مهدکودک‌ها را بسیار ضروری دانست و افزود: احراز شرایط کار و نیز صدور مجوز باید مشروط به گذراندن این دوره‌های کارورزی حین خدمت و قبل از تاسیس مهدکودک‌ها شود.

عبداللهی با اعلام اینکه از عوامل بهزیستی تا کادر مهد کودک خاطی و مسئولان مربوطه، همه در این حادثه مقصرند، تصریح کرد: امیدواریم با به صدا در آمدن این زنگ خطر مهم متوجه خطر بزرگی باشیم که در صورت غفلت آثار بسیار زیانباری برای فرد و جامعه دارد.


ویدیو مرتبط :
این آخرین روز مهد کودکمه _ تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت اولین فیلم رضا عطاران



 

 آخرین وضعیت اولین فیلم رضا عطاران

 

مراحل فنی «هیچ كس فرشته نیست» به كارگردانی رضا عطاران پس از عید فطر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،طبق پیگیری از دفتر تهیه كننده فیلم،هنوز هیچ اقدامی در مرحله فنی برای آماده سازی فیلم آغاز نشده است.

بنا بر این گزارش،هنوز تدوینگر «هیچ كس فرشته نیست» مشخص نشده است.

در این فیلم، بازیگرانی چون اكبر عبدی، مریلا زارعی، رضا عطاران، ویشكا آسایش، سروش صحت، ناصر گیتی جاه، اصغر سمسارزاده به ایفای نقش پرداخته اند.

خداداد عزیزی از بازیكنان چند سال قبل تیم ملی فوتبال ایران نیز در بخشی از این فیلم بازی می كند.

«هیچ كس فرشته نیست»، اولین تجربه سینمایی رضا عطاران در مقام كارگردان است.

او پیش از این فیلم، كارگردانی مجموعه های تلویزیونی مانند «بزنگاه»، «ترش و شیرین»، «متهم گریخت»،«خانه به دوش» و «كوچه اقاقیا» را بر عهده داشته است.

همچنین از آخرین كارهای سینمایی عطاران به عنوان بازیگر می توان از بازی در فیلم های سینمایی «ورود آقایان ممنوع» و «اسب حیوان نجیبی است» نام برد.

به گزارش ایسنا، عوامل «هیچ کس فرشته نیست» عبارتند از: كارگردان: رضا عطاران، نویسنده فیلمنامه: احمد رفیع زاده (براساس طرحی از حمید نعمت اله)، بازنویسی فیلمنامه: رضا عطاران، برنامه ریز: نغمه نظری، دستیار اول كارگردان: مهدی لطیفی، منشی صحنه: حمیرا نعمت الهی، عكاس: علی اسدالهی، مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش، مدیرصدابرداری: فرشید احمدی، طراح صحنه و لباس: حسین عالی نژاد، طراح گریم: ایمان امیدواری، مدیرتداركات: نادر سیدمحمدی، روابط عمومی: افسانه فراهانی، مجری طرح: جواد فرحانی، تهیه كننده: محمدرضا تخت كشیان.... / خبرگزارى ایسنا