اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حادثه برای حجاج هنگام عزیمت به عرفات


کمیته امدادرسانی عربستان امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که 204 نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مکه مکرمه دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

خبرگزاری فارس: کمیته امدادرسانی عربستان امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که 204 نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مکه مکرمه دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

این حادثه در حالی رخ داده است که انتقادات از عملکرد دولت عربستان با توجه به حادثه سقوط بالابر ساختمانی روی حجاج در مسجدالحرام و حادثه آتش سوزی هتل حجاج در مکه، بالا گرفته است.

روزنامه سعودی «الریاض» گزارش داد که 204 حجاج در حال حرکت از مشعر عرفات به سمت مکه مکرمه بودند که به دلیل طولانی شدت مدت انتظار در پی خرابی درهای قطار، دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

کمیته امدادرسانی شهری عربستان همچنین اعلام کرد که از این تعداد پنج نفر به بیمارستان منتقل شدند و بقیه هم موضعی درمان شدند.

حادثه چند روز گذشته سقوط جرثقیل و بالابر ساختمانی در مسجدالحرام به کشته شدن 107 نفر از جمله 11 ایرانی منجر شد.

حادثه دو روز گذشته آتش سوزی هتل حجاج در مکه نیز منجر به زخمی شدن تعدادی از آنها و تخلیه 1500 نفر از حاجیان شد.


ویدیو مرتبط :
عزیمت حجاج از منی بسمت مکه با ندای علی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حادثه تازه در منا/ چادر حجاج هم آتش گرفت



اداره حمایت مدنی عربستان از وقوع آتش سوزی در چادر 8 حجاج مصری بر اثر آتش گرفتن آشپزخانه این چادرها در اطراف خیابان جدید که روز گذشته در آن حوادث رمی جمره رخ داد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، حجاج مصری با دیدن شعله های آتش که از چادر زنان در نزدیکی آشپزخانه شروع شد دچار وحشت شده فریاد زنان خود را به بیرون از چادرها پرتاب می کردند.

پس از گذشت دقایقی از آتش سوزی 8 خودروی آتش نشانی در محل حاضر وآتش چادرها را خاموش کردند.

رسانه های خبری عربستان هنوز آمار کشته شدگان وزخمی های احتمالی حادثه آتش سوزی در چادر حجاج مصری را منتشر نکرده اند.

بر اساس آخرین آمار روز گذشته حدود هزار و 300 نفر در حادثه صحرای منا بر اثر بی تدبیری دولت عربستان و مسدود کردن دو مسیر در منا جان خود را از دست دادند و بیش از دو هزار نفر نیز مجروح شدند که از این تعداد 131 ایرانی کشته و85 تن زخمی شده اند.


  اخبار حوادث - ایرنا