اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حادثه‌دیده پارک «ارم»، گرفتار هزینه بیمارستان



اخبار حوادث - حادثه‌دیده پارک «ارم»، گرفتار هزینه بیمارستان

یکی از حادثه‌دیدگان پارک ارم که بیش از بقیه آسیب‌ دیده، همچنان در بیمارستان بستری است و این در حالی است که خانواده‌اش برای تامین مخارج درمان او با مشکل مواجه شده‌اند.

پدر نگار قربانی درباره وضعیت فعلی دخترش به خبرنگار ما گفت: «نگار به‌خاطر صدمه‌ای که به نخاعش وارد شده بود، هنوز قادر به راه‌رفتن نیست و به فیزیوتراپی نیاز دارد. او هنوز در بیمارستان بستری است اما دو دوست او پس از بهبود نسبی با آتل و گردن‌ بسته مرخص شدند و به خانه رفتند. هزینه درمان نگار تاکنون بالغ بر 50میلیون‌‌تومان شده است.

 

پارک ارم در آغاز روند درمان پنج‌میلیون از هزینه‌ها را پرداخت کرد و به‌صورت شفاهی متعهد شد همه هزینه‌ها را بپردازد اما وقتی بعد از سه‌ماه فاکتور 27میلیونی را به آنها دادم، گفتند هزینه درمان خیلی زیاد شده است و ما اختیار پرداخت این مبلغ را نداریم و باید با روسای خودمان صحبت کنیم. در نهایت بعد از پنج‌ماه حالا می‌گویند نمی‌توانیم این پول را بدهیم چون از طرف دادگاه مقصر قلمداد نشده‌ایم.

 

ما به این موضوع اعتراض داریم. چطور ممکن است پارک ارم که این اتفاق در مجموعه آنها رخ داده، تقصیری در ماجرا نداشته باشد.» او همچنین گفت: «مسوولان بیمارستان وقتی فهمیدند فعلا از پول خبری نیست تعداد ویزیت‌ها را کم کردند و در حالی که مراحل مداوا در حال طی‌شدن است و دخترم عفونت ادراری دارد، گفتند او را باید ترخیص کنیم. ما برای اینکه بتوانیم بخشی از دیه را از بیمه بگیریم بارها به نهاد ریاست‌جمهوری رفتیم.

 

یک‌بار گفتند پنج‌میلیون به ما می‌دهند و یک‌بار گفتند 10میلیون‌تومان می‌پردازند ولی هنوز پولی پرداخت نشده است. در نهایت قرار شد کارشناس پزشکی بیمه پس از معاینه نظر خود را درباره مبلغ دیه اعلام کند تا فعلا بخشی از آن را برای تامین هزینه‌ها بگیریم اما هنوز با وجود انجام معاینه و اعلام نظر این بخش پولی پرداخت نشده است.

 

از طرفی در بیمارستان از من می‌پرسند هزینه‌ها را چه می‌کنی؟ به مدیر مالی بیمارستان گفته‌ام از شرکت می‌خواهم مبلغ دیه را مستقیم به حساب آنها بریزند و بقیه مبلغ را هم چک می‌دهم اما آنها می‌گویند تا زمانی که 50میلیون‌تومان را واریز نکنید اجازه ترخیص نمی‌دهیم و حتی رفتارشان با دخترم هم عوض شده است.» وی گفت: «در حال حاضر من و خانواده‌ام به‌عنوان یک ایرانی احساس بی‌پناهی و آسیب‌دیدگی شدید می‌کنیم.

 

در حالی که دادستان تهران در روزهای نخست از رسیدگی ویژه به پرونده خبر داده بود ما هنوز تغییری در روند قضایی نمی‌بینیم و حتی شرکت‌های بیمه بخشی از دیه را به ما نمی‌دهند تا نگار را مرخص کنیم و او در فضایی آرام درمانش را پیگیری کند.»  در همین حال خدایی، بازپرس شعبه 16 دادسرای ناحیه پنج تهران که برای رسیدگی به پرونده پارک ارم ابلاغ ویژه دریافت کرده است، درباره روند قضایی پرونده به خبرنگار ما گفت: «هر سه طرف مقصر ماجرا با قید ضمانت آزاد هستند و در حال حاضر منتظر نظر کارشناسان برای گواهی پزشکی نهایی و تعیین مقدار دیه هستیم البته به بیمه‌ها نامه داده‌ام تا بخشی از دیه را به‌عنوان مساعدت مالی به حادثه‌دیدگان بدهند، اما پدر نگار قربانی باید زودتر در مورد ترخیص دخترش تصمیم می‌گرفت.

 

آنها خیلی دیر برای این‌کار اقدام کردند و با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور تعجبی هم ندارد هزینه بیمارستان مبلغ زیادی شده باشد.

 

از طرفی پارک ارم هم تعهدی به پرداخت هزینه درمان ندارد و بر اساس قانون فقط در صورت مقصرشناخته‌شدن باید دیه را بدهد. خانواده نگار قربانی باید خودشان در این زمینه تدبیر می‌کردند و قرار نیست مقصران هم هزینه درمان و هم دیه را بدهند و هم مجازات شوند.»

 

خدایی درباره آخرین وضعیت پرونده نیز گفت: «مقصران حادثه با نظر کارشناس سه شرکت طراح، مجری و ناظر تعیین شده‌اند و با اعتراض یکی از طرفین که بیشتر از بقیه مقصر دانسته شده پرونده قرار است در هیات سه‌نفری مورد بررسی قرار گیرد، البته از هیات سه‌نفره خواسته‌ام به‌طور مشخص در مورد احتمال قصور پارک ارم اعلام نظر کنند. کار هیات سه نفره کارشناسی پس از پرداخت هزینه آغاز خواهد شد.»
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
حادثه در پارک ارم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حادثه‌دیده پارک «ارم» گرفتار هزینه بیمارستان



اخبار,اخباراجتماعی, وضعیت   حادثه‌دیدگان پارک ارم


 اخباراجتماعی - حادثه‌دیده پارک «ارم» گرفتار هزینه بیمارستان

هزینه درمان نگار تاکنون بالغ بر 50میلیون‌‌تومان شده است. پارک ارم در آغاز روند درمان پنج‌میلیون از هزینه‌ها را پرداخت کرد و به‌صورت شفاهی متعهد شد همه هزینه‌ها را بپردازد اما وقتی بعد از سه‌ماه فاکتور 27میلیونی را به آنها دادم، گفتند هزینه درمان خیلی زیاد شده است و ما اختیار پرداخت این مبلغ را نداریم

یکی از حادثه‌دیدگان پارک ارم که بیش از بقیه آسیب‌ دیده، همچنان در بیمارستان بستری است و این در حالی است که خانواده‌اش برای تامین مخارج درمان او با مشکل مواجه شده‌اند.

پدر نگار قربانی درباره وضعیت فعلی دخترش به شرق گفت: «نگار به‌خاطر صدمه‌ای که به نخاعش وارد شده بود، هنوز قادر به راه‌رفتن نیست و به فیزیوتراپی نیاز دارد. او هنوز در بیمارستان بستری است اما دو دوست او پس از بهبود نسبی با آتل و گردن‌ بسته مرخص شدند و به خانه رفتند. هزینه درمان نگار تاکنون بالغ بر 50میلیون‌‌تومان شده است.

 

پارک ارم در آغاز روند درمان پنج‌میلیون از هزینه‌ها را پرداخت کرد و به‌صورت شفاهی متعهد شد همه هزینه‌ها را بپردازد اما وقتی بعد از سه‌ماه فاکتور 27میلیونی را به آنها دادم، گفتند هزینه درمان خیلی زیاد شده است و ما اختیار پرداخت این مبلغ را نداریم و باید با روسای خودمان صحبت کنیم. در نهایت بعد از پنج‌ماه حالا می‌گویند نمی‌توانیم این پول را بدهیم چون از طرف دادگاه مقصر قلمداد نشده‌ایم. ما به این موضوع اعتراض داریم. چطور ممکن است پارک ارم که این اتفاق در مجموعه آنها رخ داده، تقصیری در ماجرا نداشته باشد.»

او همچنین گفت: «مسوولان بیمارستان وقتی فهمیدند فعلا از پول خبری نیست تعداد ویزیت‌ها را کم کردند و در حالی که مراحل مداوا در حال طی‌شدن است و دخترم عفونت ادراری دارد، گفتند او را باید ترخیص کنیم. ما برای اینکه بتوانیم بخشی از دیه را از بیمه بگیریم بارها به نهاد ریاست‌جمهوری رفتیم. یک‌بار گفتند پنج‌میلیون به ما می‌دهند و یک‌بار گفتند 10میلیون‌تومان می‌پردازند ولی هنوز پولی پرداخت نشده است. در نهایت قرار شد کارشناس پزشکی بیمه پس از معاینه نظر خود را درباره مبلغ دیه اعلام کند تا فعلا بخشی از آن را برای تامین هزینه‌ها بگیریم اما هنوز با وجود انجام معاینه و اعلام نظر این بخش پولی پرداخت نشده است. از طرفی در بیمارستان از من می‌پرسند هزینه‌ها را چه می‌کنی؟ به مدیر مالی بیمارستان گفته‌ام از شرکت می‌خواهم مبلغ دیه را مستقیم به حساب آنها بریزند و بقیه مبلغ را هم چک می‌دهم اما آنها می‌گویند تا زمانی که 50میلیون‌تومان را واریز نکنید اجازه ترخیص نمی‌دهیم و حتی رفتارشان با دخترم هم عوض شده است.»

وی گفت: «در حال حاضر من و خانواده‌ام به‌عنوان یک ایرانی احساس بی‌پناهی و آسیب‌دیدگی شدید می‌کنیم. در حالی که دادستان تهران در روزهای نخست از رسیدگی ویژه به پرونده خبر داده بود ما هنوز تغییری در روند قضایی نمی‌بینیم و حتی شرکت‌های بیمه بخشی از دیه را به ما نمی‌دهند تا نگار را مرخص کنیم و او در فضایی آرام درمانش را پیگیری کند.» 

در همین حال خدایی، بازپرس شعبه 16 دادسرای ناحیه پنج تهران که برای رسیدگی به پرونده پارک ارم ابلاغ ویژه دریافت کرده است، درباره روند قضایی پرونده گفت: «هر سه طرف مقصر ماجرا با قید ضمانت آزاد هستند و در حال حاضر منتظر نظر کارشناسان برای گواهی پزشکی نهایی و تعیین مقدار دیه هستیم البته به بیمه‌ها نامه داده‌ام تا بخشی از دیه را به‌عنوان مساعدت مالی به حادثه‌دیدگان بدهند، اما پدر نگار قربانی باید زودتر در مورد ترخیص دخترش تصمیم می‌گرفت. آنها خیلی دیر برای این‌کار اقدام کردند و با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور تعجبی هم ندارد هزینه بیمارستان مبلغ زیادی شده باشد. از طرفی پارک ارم هم تعهدی به پرداخت هزینه درمان ندارد و بر اساس قانون فقط در صورت مقصرشناخته‌شدن باید دیه را بدهد. خانواده نگار قربانی باید خودشان در این زمینه تدبیر می‌کردند و قرار نیست مقصران هم هزینه درمان و هم دیه را بدهند و هم مجازات شوند.»

خدایی درباره آخرین وضعیت پرونده نیز گفت: «مقصران حادثه با نظر کارشناس سه شرکت طراح، مجری و ناظر تعیین شده‌اند و با اعتراض یکی از طرفین که بیشتر از بقیه مقصر دانسته شده پرونده قرار است در هیات سه‌نفری مورد بررسی قرار گیرد، البته از هیات سه‌نفره خواسته‌ام به‌طور مشخص در مورد احتمال قصور پارک ارم اعلام نظر کنند. کار هیات سه نفره کارشناسی پس از پرداخت هزینه آغاز خواهد شد.»

اخبار اجتماعی -شرق