اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جیمز کامرون چهار آواتار دیگر می سازد


کارگردان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما از اکران اولین دنباله ˝آواتار˝ در سال ۲۰۱۸ خبر داد.

هنر آنلاین:  جیمز کامرون ابتدا دو دنباله برای بلاک‌باستر علمی تخیلی و سه‌بعدی "آواتار” (۲۰۰۹) در نظر گرفته بود، اما به گفته خودش بعد از ملاقات با چهار فیلمنامه‌نویس و "تعدادی از هنرمندان و طراحان برتر دنیا” متوجه شد آن‌قدر سوژه در اختیار دارد که برای دو فیلم کم است. برای همین ابتدا به سه دنباله فکر کرد و اکنون چهار دنباله در نظر دارد.

جیمز کامرون چهار آواتار دیگر می سازد

به گزارش ورایتی، کامرون قول داده است اولین دنباله "آواتار” سال ۲۰۱۸ اکران شود. سه فیلم بعدی کریسمس ۲۰۲۰، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ روی پرده می‌روند.

سام ورثینگتن و زو سالدانا بازیگران اصلی "آواتار” در ۲۰۱۴ برای بازی در سه دنباله بعدی این فیلم قرارداد امضاء کردند. انتظار می‌رود داستان فیلم از جایی آغاز شود که فیلم اول به پایان رسید. هرچند کامرون تأیید کرده است که شاید بخش زیادی از فیلم زیر آب فیلمبرداری شود.

اولین "آواتار” سال ۲۰۰۹ روی پرده رفت و با ۲٫۸ میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست. این فیلم که تلفیقی از فیلم زنده و انیمیشن کامپیوتری است، اولین فیلم داستانی کامرون پس از فیلم پرفروش "تایتانیک” در سال ۱۹۹۷ بود.

کامرون در "آواتار” از نوعی تکنولوژی دیجیتال استفاده کرد که تا پیش از آن در سینما سابقه نداشت. فیلم او در ۹ رشته نامزد اسکار شد و در سه بخش فنی جایزه دریافت کرد.

داستان فیلم در سیاره‌ای بیگانه به نام پاندورا روی می‌دهد که انسان‌ها قصد چپاول منابع طبیعی آن را دارند. در این بین یک تفنگدار سابق که از کمر به پایین فلج است به کمک موجودات بیگانه می‌آید. سیگورنی ویور، میشل رودریگز، جووانی ریبیسی و جوئل مور از دیگر بازیگران فیلم ۱۶۱ دقیقه‌ای "آواتار” هستند.


ویدیو مرتبط :
جیمز کامرون، کارگردان مشهور فیلم های تایتانیک و آواتار، در باره ی گیاهخواری صحبت می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جیمز کامرون از اتهام دزدی ایده "آواتار" تبرئه شد



جیمز کامرون از اتهام دزدی ایده "آواتار" تبرئه شد

جیمز کامرون کارگردان مشهور آمریکایی از دادگاهی که با شکایت علیه او برای ساخت فیلم پرفروش "آواتار" تشکیل شده بود، برنده بیرون آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جرالد موراوسکی هنرمند و فیلمنامه‌نویسی که ادعا داشت ایده‌ای مشابه "آواتار" را سال 1991 به جیمز کامرون ارایه کرده بوده، در این شکایت شکست خورد.

این هنرمند در شکایتی که به دادگاه تسلیم کرده بود اعلام کرده بود طراحی‌هایی را سال 1991 (یک سال پس از این که کامرون "ترمینیتور 2" را اکران کرده بود) به او ارایه کرده و درباره نوشتن فیلمنامه ای با عنوان "پاسداران بهشت" با کامرون صحبت کرده بود.

کامرون هم در دادگاه مدعی شده بود که "آواتار" منحصرا ساخته و پرداخته تخیلات خودش است و با ارایه یک پرونده 45 صفحه ای به دادگاه نشان داده بود این تخیلات چگونه شکل گرفته اند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

قاضی دادگاه فدرال آمریکا این فیلم را کاملا شخصی خواند و ادعای موراوسکی را رد کرد.

با این حال این آخرین دادگاهی نبود که کامرون برای دفاع از حقوق "آواتار" در آن شرکت می کند و دو نویسنده دیگر به نام‌های اریک رایدر و برایان مور هم با شکایت از او به دادگاه ادعا کرده اند "آواتار" از آثار آنها الهام گرفته است.

با نمایش "آواتار" یک نویسنده رمان‌های علمی تخیلی چینی هم مدعی شده بود این فیلم از رمان او برداشته شده است.

آواتار" فیلم علمی-تخیلی سه‌ بعدی که توسط جیمز کامرون نوشته و کارگردانی شد، در دسامبر ۲۰۰۹ به نمایش درآمد. کامرون در سال ۱۹۹۵ نمایشنامه آواتار را نوشت. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان شد./مهر