اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«جیش العدل» مسوولیت ترور زابل را پذیرفت


گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل با صدور اطلاعیه ای مسوولیت ترور دادستان شهر زابل را برعهده گرفت.

ایرنا: گروهک تروریستی جیش العدل مسوولیت ترور دادستان زابل را برعهده گرفت.

این گروهک در اطلاعیه ای اعلام کرد: عملیات ترور روز چهارشنبه 15 آبان در شهر زابل ساعت هفت و نیم به اجرا درآمد و گردان ما توانستند موسی نوری دادستان انقلاب و عمومی شهرستان زابل را به قتل برسانند.

این گروهک تروریستی پیشتر نیز در منطقه به عنوان انتقام گیری بصورت کور دست به جنایت و کشتار افراد بی گناه زده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از دستگیری چند نفر به اتهام ترور دادستان فقید زابل خبر داد.

ˈرجب علی شیخ زادهˈ چهارشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی تصریح کرد: به سبب حساسیت موضوع و بررسی اقدامات امنیتی، موضوعات مرتبط از جمله هویت دستگیرشدگان در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

صبح روز چهارشنبه دادستان زابل همراه با راننده دادگستری این شهرستان در مسیر حرکت به اداره با رگبار گلوله افراد ناشناس به شهادت رسیدند


ویدیو مرتبط :
چرا BBC تروریسم را در جیش العدل نمی بیند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«جیش العدل» مسئولیت ترور دادستان زابل را پذیرفت



«جیش العدل» مسئولیت ترور دادستان زابل را پذیرفت

برخلاف اطلاعیه صادر شده پس از ترور مرزبانان، این بار آمار شهدای این حادثه کمتر ذکر شده تا مبادا طرح ادعای ایشان مبنی بر اجرای «یک عملیات دقیق و طراحی شده» با هدف ترور دادستان زابل، با این ابهام بزرگ مواجه شود که چگونه حاصل چنین دقتی(!) رگبار بستن بر خودروی حامل این شهید از چند جهت بوده و براستی ...

 برخلاف عملیات تروریستی سراوان که جیش العدل مدعی به شهادت رساندن بیست تن بود، این بار تعداد افراد به شهادت رسیده در ترور امروز، تنها یک تن ذکر شده است.

 

گروهک تروریستی «جیش العدل» با انتشار اطلاعیه‌ای در وبلاگ خود، رسما مسئولیت ترور صبح امروز در زابل را گردن گرفت و آن را پاسخی به اعدام شانزده تن از اعضای دستگیر شده خود در زندان زاهدان دانست.

 

در این اطلاعیه که با مانند اعلان گردن گرفتن ترور چهارده تن از اعضای هنگ مرزی سراوان، سرشار از فحش، لعن و نفرین است، گردان نظامی «نعمت الله توحیدی» مسئول اجرای این عملیات تروریستی معرفی شده است.

 

از نکات جالب توجه در اطلاعیه این گروهک تروریستی این است که برخلاف اطلاعیه صادر شده پس از ترور مرزبانان، این بار آمار شهدای این حادثه کمتر ذکر شده است تا مبادا طرح ادعای ایشان مبنی بر اجرای «یک عملیات دقیق و طراحی شده» با هدف ترور دادستان زابل، با این ابهام بزرگ مواجه شود که چگونه حاصل چنین دقتی(!) رگبار بستن بر خودروی حامل این شهید از چند جهت بوده و براستی به چه دلیل یادی از به شهادت رسیدن راننده این مقام نشده است.

 

 ترور دادستان زابل , جیش العدل

 محل اصابت گلوله‌های کلاشنیکف تروریست‌ها روی یک وجه از بدنه خودروی دادستان زابل

 

از دیگر نکاتی که در این اطلاعیه مورد تاکید مشدد قرار گرفته، تکیه بر مواردی همچون سنی بودن اعضای گروهک بوده و در ادامه تاکید داشته که این گروهک برآمده از میان مردمان بلوچ است نه سیستانی‌های پهناورترین استان کشورمان تا در سایه این ادعا، تلاشی مذبوحانه برای اختلاف افکنی میان اهل سنت و شیعیان صورت گرفته و همچنین تفرقه افکنی میان قوم بلوچ و سایر اقوام استان صورت پذیرد؛

 

دم خروسی که به وضوح آشکار بوده و سندی دیگر بر حمایت بیگانگان و دشمنان از ایشان است چراکه تاریخ پر شکوه کشورمان خالی از هرگونه جنگ قومیتی و یا مذهبی میان اقوام و پیروان ادیان مختلف ساکن این مرز و بوم است.

 

این گروهک تروریستی در انتها دلیل تاخیر در اعلام رسمی عاملیت این جنایت را فرار جوخه ترور خود از مهلکه خوانده و در اثبات توحش خود، وعده داده که فیلم این ترور را بزودی منتشر خواهد کرد.

 

گفتنی است گروهک تروریستی جیش العدل که از نوادگان برحق گروهک تروریستی به سرکردگی عبدالمالک ریگی تشکیل شده، پیشتر در چهارم آبان ماه با کمین در راه بازگشت مرزبانان خسته از کار روزانه، چهارده تن از ایشان را به فیض شهادت رساند و موجی از نفرت به خود در کشور به راه انداخت؛ موجی که با آسمان و ریسمان‌کردن های این گروه برای ارتباط دادن اعمال تروریستی‌شان با حوادث سوریه، سعی در جذب سرمایه‌گذاران تندروی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته و حتی از بیان این موضوع هیچ ابایی ندارد.

/تابناک