اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جیرجیرک دستگیر شد



جیرجیرک دستگیر شد

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک کیف قاپ سابقه دار معروف به جیرجیرک در محدوده شرق تهران خبر داد و گفت: این متهم برای فرار از دست پلیس در سرویس بهداشتی مخفی شده بود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار حوادث - به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ عزت الله عزتی گفت: شب گذشته طی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیس 110، ماموران از وقوع یک مورد کیف قاپی توسط یک موتورسوار در حوالی خیابان سپاه اطلاع حاصل کردند.

وی افزود: بلافاصله ماموران گشت 110 به همراه یکی از ماموران تجسس کلانتری 206 بومهن به محل اعزام و بلافاصله طرح مهار از سوی ماموران این کلانتری به مرحله اجرا گذارده شد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح كرد: در تحقیقات انجام شده، ضمن دعوت از شاهد ماجرا که برای لحظه ای چهره سارق را مشاهده کرده بود، با بهره گیری و ارائه آلبوم متهمان و سارقان سابقه دار نسبت به شناسایی سارق اقدام شد که برابر اظهارات تنها شاهد ماجرا، سارق سابقه دار با نام «مجید» شناسایی شد.

وی افزود: بلافاصله با هماهنگی مرجع قضایی و با بهره گیری اطلاعات به دست آمده از سوابق متهم نسبت به شناسایی محل اختفای وی اقدام شد و نهایتاً این متهم معروف به «جیرجیرك» در منزلش شناسایی و در حالی که خود را در سرویس بهداشتی مخفی کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ عزتی اظهارداشت: با دستگیری متهم محل اختفای وی مورد بازرسی قرار گرفت که متعاقب آن تعدادی از اقلام مسروقه کشف و ضبط شد و متهم به کلانتری منتقل که طی بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت کیف قاپی با موتورسیکلت اعتراف کرد.

گفتنی است؛ در این خصوص پرونده ای تشکیل و برای بررسی بیشتر و سیر مراحل قانونی به همراه متهم و اقلام مکشوفه در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
آیا تا به حال جیرجیرک دیده اید؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كیف‌قاپ‌های زورگو دستگیر شدند



 

 

كیف‌قاپ‌های زورگو دستگیر شدند

 

سارقان كیف‌قاپ و زورگیر كه با موتورسیكلت‌های دزدی سرقت‌های متعدد كرده بودند، از سوی كارآگاهان پایگاه پنجم پلیس گاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.



ساعت ۳ بامداد روز ۱۶ اردیبهشت ماموران گشت كلانتری ۱۵۱ یافت‌آباد هنگام گشتزنی در حوزه استحفاظی، به راكب یك دستگاه موتورسیكلت مشكوك شدند.



با متوقف كردن موتورسوار، ماموران متوجه مصرف موادمخدر روانگردان از سوی این فرد شدند و با توجه به كشف سلاح سرد، به احتمال ارتكاب جرایم مختلف از جمله زورگیری، كیف‌قاپی و... جوان موتورسوار به كلانتری انتقال یافت.



با انتقال این جوان به كلانتری، معلوم شد وی یكی از افراد شرور و سابقه‌دار منطقه یافت‌آباد است كه پیش از این نیز به اتهام ارتكاب جرایم مختلف دستگیر و زندانی شده است.



با تشكیل پرونده مقدماتی، پرونده به دستور بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای جنایی تهران برای رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



با آغاز تحقیقات از متهم به نام اكبر (۲۵ ساله) وی ضمن اعتراف به ده‌ها فقره زورگیری و كیف‌قاپی در منطقه یافت‌آباد، دیگر همدستان خود به اسامی حسن، آرش و حسین را نیز به كارآگاهان معرفی كرد.


● دستگیری اعضای گروه كیف‌قاپی و زورگیری


با شناسایی ۳ متهم دیگر پرونده، دستگیری آنها در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.



با شناسایی مخفیگاه آرش و حسن در داخل گاراژ مخروبه‌ای در منطقه یافت‌آباد، متهمان ساعت ۹ روز ۲۶ اردیبهشت در حال مصرف كراك، دستگیر شدند.



متهمان پس از دستگیری ضمن اعتراف به ارتكاب جرایم مختلف، حسین را به عنوان سركرده گروه خود معرفی كردند كه ماموران بلافاصله اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه وی را شناسایی و او را تنها چند ساعت پس از دستگیری همدستانش، روز ۲۶ اردیبهشت هنگام مصرف مواد مخدر شیشه دستگیر و به پایگاه پنجم منتقل كردند.



در بازرسی از مخفیگاه حسین تعدادی كیف مردانه و زنانه، كارت پایان خدمت، كارت ملی، شناسنامه، پروانه كسب، دسته چك و... كشف و ضبط شد.



● شیوه و شگرد متهمان در ارتكاب سرقت


متهمان برای كیف‌قاپی و زورگیری، ابتدا اقدام به سرقت موتورسیكلت كرده و سپس جرایم خود را با موتورسیكلت‌های سرقت شده، مرتكب می‌شدند.



متهمان چند روز پس از سرقت، موتورهای مسروقه را رها كرده و با تهیه مواد مخدر كراك و شیشه مورد نیاز خود، مدتی را در مخفیگاه خود می‌ماندند و با احساس نیاز به تامین مواد مخدر و هزینه زندگی، دوباره به همان شیوه اقدام به سرقت موتورسیكلت‌های جدید و زورگیری و كیف‌قاپی‌ می‌كردند.



● مادر یكی از متهمان به عنوان شاكی پرونده


در زمان رسیدگی به جرایم ارتكابی از سوی متهمان، خانم میانسالی با مراجعه به پایگاه پنجم خود را مادر یكی از متهمان معرفی كرد.



كارآگاهان ابتدا تصور می‌كردند این زن میانسال قصد پیگیری پرونده فرزندش را دارد، اما با طرح شكایت از سوی وی، او نیز به جمع شاكیان پرونده اضافه شد.



این زن در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: پسرم چند سالی است مرا مجبور می‌كند هزینه موادش را تامین كنم و هر زمان در مقابل خواسته او مقاومت كرده‌ام، مرا مورد ضرب و شتم قرار داده، به طوری كه باعث پاره شدن پرده گوشم شده است.



مادر متهم در ادامه اظهارات خود به كارآگاهان گفت: در زمان فوت همسرم،‌ پسرم ۲ سال بیشتر نداشت و پس از مرگ همسرم، من با كار كردن در خانه مردم، هزینه زندگی خود و فرزندانم را تامین كرده‌ام.



سرهنگ علی‌اكبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان با توجه به شیوه و شگرد اشاره شده، در مناطق مختلف از جمله یافت‌آباد، شهرك ولیعصر، جاده مخصوص تهران ـ كرج، میدان آزادی و خیابان‌های اطراف آن كیف‌قاپی و زورگیری كرده‌اند.

 

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: از تمامی مالباختگان كه در مناطق غرب و جنوب‌غرب تهران بویژه شهرك ولیعصر، مورد زورگیری و كیف‌قاپی قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح شكایت، به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند..../ گزارش : جام‌جم آنلاین