اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«جیب‌بر»BRT زمین‌گیر شد



اخبار حوادث - «جیب‌بر»BRT زمین‌گیر شد

ماموران پلیس آگاهی سارقی را دستگیر کردند که در ایستگاه‌های اتوبوس «جیب» مردم را می‌زد.

به گزارش ایسنا ، در17مهرماه امسال، مأموران کلانتری 110 شهدا در حین گشت زنی در خیابان پاسدار گمنام به جوانی مشکوک شدند که به محض مشاهده واحد گشت قصد داشت تا خود را از دید مأموران مخفی کند که بلافاصله این شخص که خود را به نام «علی» معرفی کرده بود دستگیر و در بازرسی از وی مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر کشف شد.

با انتقال متهم به کلانتری و شناسایی یکی از مالباختگان مشخص شد که اموال این شخص به شیوه «جیب بری» و در ایستگاه BRT به سرقت رفته است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور شعبه 12 دادیاری دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با انتقال متهم به پایگاه ششم و آغاز تحقیقات، کارآگاهان از طریق بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی هویت واقعی متهم به نام «علی» (27 ساله) به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت و موادمخدر شدند که همزمان با شناسایی هویت متهم، تعدادی از مالباختگان که به شیوه جیب بری مورد سرقت قرار گرفته بودند به پایگاه ششم آگاهی دعوت و متهم را مورد شناسایی قرار دادند.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در داخل اتوبوس خطوط BRT این شخص اقدام به سرقت مبلغ 150 هزار تومان از جیب پیراهنم کرد که به محض پیاده شدن وی در ایستگاه بسیج متوجه سرقت شدم، اما وی به سرعت از محل متواری شده بود و همچنین مالباخته‌ای دیگر نیز در اظهارات مشابه عنوان داشت که متهم در ایستگاه اتوبوس میدان امام حسین (ع) اقدام به سرقت از وی کرده است.

تعداد دیگری از مالباختگان نیز پس از شناسایی متهم در اظهارات خود عنوان داشتند که وی با یک دستگاه خودرو پراید و در پوشش مسافرکشی اقدام به سرقت از آنها کرده است و حتی یکی از این مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: متهم مرا به عنوان مسافر سوار ماشین کرد

 

و از همان لحظه سوار شدن مرتبا اظهار می‌کرد که «در خودرو باز است» و به این بهانه خودش را به سمت من خم کرد تا در را ببندد؛ پس از حرکت مجدد ماشین بود که وی عنوان داشت به سمت تهرانپارس نمی رود و مرا از ماشین پیاده کرد و حتی از من کرایه نیز دریافت نکرد ؛ پس از پیاده شدن از ماشین بود که متوجه شدم که وی جیب مرا سرقت کرده است.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به اعترافات صریح متهم به سرقت به شیوه جیب بری ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به سرقت‌های جیب بری ، قرار قانونی از سوی قاضی پرونده صادر و متهم برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است؛ لذا از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهم به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نبرد – میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه کنند.
اخبار حوادث - ایسنا


ویدیو مرتبط :
وقتی مستریبین دستش تو جیب یکی گیر میکنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری جیب بر اتوبوس های BRT



 

دستگیری جیب بر اتوبوس های BRT

 

جیب بر سابقه دار اتوبوس های بی آرتی دستگیرشد.چندی پیش مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در جریان خبر دستگیری یک جیب بر در ایستگاه اتوبوس های BRT در ابتدای خیابان رودکی قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی در محل حادثه و انجام بررسی های مقدماتی مشخص شد که این متهم در حین ارتکاب سرقت توسط مأموران پلیس مترو ایستگاه انقلاب که پس از پایان ساعت کاری خود در حال بازگشت به منزل بوده اند، شناسایی و دستگیر شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از متهم كه علیرضا نام داشت، وی به چندین فقره جیب بری در ایستگاه های اتوبوس خیابان آزادی اعتراف کرد؛ کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود و با بررسی سوابق مجرمان سابقه دار اطلاع پیدا کردند؛ علیرضا از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز در سال های ۷۹ و ۸۵ به اتهام ارتکاب جیب بری، حمل و نگهداری موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده اما در آخرین بار، پس از آزادی از زندان به سمت مصرف موادمخدر بازگشته و برای تأمین هزینه مواد مورد نیاز خود اقدام به سرقت از مسافران پایانه های مسافری و ایستگاه های اتوبوس و مترو درسطح شهر تهران بویژه در منطقه غرب کرده است.

به گزارش ایسنا،سرهنگ حسین خان بابایی، رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و همچنین اعترفات صریح متهم درباره ارتکاب سرقت های متعدد از مسافران درون شهری در سطح شهر تهران دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم، برای شناسایی مالباختگان صادر شده است.

وی از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شده اند دعوت كرد تا برای پیگیری یا طرح شکایات به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان امام خمینی (ره)، خیابان ۱۲ فروردین مراجعه كنند.

بابایی از شهروندانی که از اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتی در اختیار دارند خواست تا اطلاعاتشان را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۶۰۴۶ در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند..... / خبرگزارى ایسنا