اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جیبوتی اجازه فرود به هواپیمای ایران نداد / فرود هواپیما در چابهار



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,کمک ایران به یمن

وی تصریح کرد: این هواپیما در حال حاضر در بندر چابهار فرود آمده تا رایزنی‌های مجدد از سوی وزارت امور خارجه برای اخذ مجوز فرود این هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه صادر شود.

 معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر ایران گفت: علی رغم هماهنگی‌های به عمل آمده مجوز فرود هواپیمای حامل کمک‌های ۲۰ تنی جمعیت هلال احمر در جیبوتی صادر نشد.
 
به گزارش روابط عمومی هلال احمر ایران، محمدشهاب الدین محمدی عراقی با اشاره به اینکه هواپیمای حامل ۲۰ تنی کمک به مردم یمن هفته گذشته به سمت جیبوتی پرواز کرد، اظهار داشت: علی رغم هماهنگی های به عمل آمده با سازمان ملل متحد و برنامه جهانی غذا برای فرود این محموله ۲۰ تنی، باز هم اجازه فرود هواپیما در جیبوتی صادر نشد.
 
وی تصریح کرد: این هواپیما در حال حاضر در بندر چابهار فرود آمده تا رایزنی های مجدد از سوی وزارت امور خارجه برای اخذ مجوز فرود این هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه صادر شود.  

 

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
هواپیمایی که اجازه ی فرود رو به هواپیمای ایران نداد...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جیبوتی اجازه فرود به هواپیمای ایران را نداد


معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر گفت: به رغم هماهنگی‌های به عمل آمده مجوز فرود هواپیمای حامل کمک های ۲۰ تنی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در جیبوتی صادر نشد.

خبرگزاری مهر: معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر گفت: به رغم هماهنگی‌های به عمل آمده مجوز فرود هواپیمای حامل کمک های ۲۰ تنی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در جیبوتی صادر نشد.

محمدشهاب الدین محمدی عراقی با اشاره به اینکه هواپیمای حامل ۲۰ تنی کمک به مردم مظلوم یمن هفته گذشته به سمت جیبوتی پرواز کرد، اظهار داشت: علی رغم هماهنگی های به عمل آمده با سازمان ملل متحد و برنامه جهانی غذا برای فرود این محموله ۲۰ تنی، باز هم اجازه فرود هواپیما در جیبوتی صادر نشد.

وی تصریح کرد: این هواپیما در حال حاضر در بندر چابهار فرود آمده تا رایزنی های مجدد از سوی وزارت امور خارجه برای اخذ مجوز فرود این هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه صادر شود.

وضعیت کشتی نجات

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر‌ با اعلام اینکه کشتی نجات روز گذشته در جیبوتی پهلو گرفته است، گفت: تخلیه محموله این کشتی شروع شده و ممکن است یک تا دو روز زمان ببرد.

محمدی عراقی، گفت: از آنجا که آتش‌بس در بندر الحدیده تمدید نشد، در نهایت با هماهنگی سازمان جهانی غذا که در جیبوتی مستقر است، مقرر شد تا کشتی نجات در آنجا تخلیه و سپس کمک‌های انسان‌دوستانه هلال‌احمر ایران به یمن منتقل ‌‌شود.

وی درباره ورود نیروها و کادر درمانی اعزامی هلال‌احمر به یمن، اظهار کرد: مذاکرات در این زمینه انجام شده تا در صورت امکان نیروهای هلال‌احمر نیز در توزیع محموله و در صورت امکان ارائه کمک‌های پزشکی و درمانی لازم مشارکت داشته باشند که در این زمینه منتظر اعلام نظر از سوی سازمان جهانی غذا هستیم.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر همچنین درباره اعزام کشتی دوم حامل محموله ۱۲هزار تنی کمک‌های امدادی امدادی هلال احمر شامل مواد غذایی، آرد، برنج، شکر و .. به یمن، گفت: بارگیری و حرکت این کشتی حدود یک هفته به طول می‌انجامد و هنوز زمان قطعی حرکت آن مشخص نیست.