اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جکی چان شمشیر اژدها را به دست می‌گیرد


جکی چان ستاره سینمای اکشن، بازی در فیلم اسطوره‌ای تاریخی «شمشیر اژدها» را پذیرفت.

خبرگزاری مهر: «شمشیر اژدها» به کارگردانی دانیل لی و با ستارگان درجه یک هالیوود که هنوز نامشان اعلام نشده است، ساخته خواهد شد.

این فیلم که با بودجه بالا ساخته می شود، داستان سربازان رومی را بیان می کند که در چین باستان گم شده اند.

جکی چان ستاره اکشن سینمای هنگ کنگ با اعلام خبر بازی در این فیلم گفت نمی‌تواند اسم بازیگری را که نقش مخالف او را بازی می کند بیان کند. او گفت: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که او از ستارگان درجه یک هالیوود و یک بازیگر بزرگ است.

وب سایت‌های چینی اعلام کرده اند که مل گیبسون بازیگری است که باید در برابر جکی چان نقش آفرینی کند.

چان گفت این فیلم با بودجه زیادی ساخته می شود و رکورد ساخت فیلم در چین را خواهد شکست. به گفته وی این فیلم با بودجه دو میلیارد یوآنی (320 میلیون دلار) ساخته خواهد شد و بنیاد سینما و تلویزیون پکن آن را خواهد ساخت.

دانیل لی کارگردان «سه پادشاهی: تجدید حیات اژدها» این فیلم را کارگردانی خواهد کرد.

پیش‌بینی شده که «شمسیر اژدها» به صورت سه بعدی در چین به نمایش درآید و 19 فوریه سال آینده که شب سال نوی چینی است، اکران شود. این تعطیلات رسمی بیشترین سینمادوستان چینی را به سینماها جذب می‌کند.

این فیلم اولین همکاری جکی چان با دانیل لی را رقم خواهد زد و به گفته چان اسامی دیگر چهره های حاضر در این پروژه به زودی اعلام خواهد شد.

جکی چان در این فیلم در نقش یک رهبر نظامی به نام «هیو آن» بازی می‌کند. وی گفته است که از هفت سال پیش آماده بازی در این نقش بوده است. سوژه ساخت این فیلم نیز توسط خود چان به کارگردان داده شده بود.

قرار است این فیلم در چین و در شهر تاریخی دانهونگ و صحرای گوبی فیلمبرداری شود.


ویدیو مرتبط :
فیلم سینمایی قلب اژدها از جکی چان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باند «نقابداران شمشیر به دست» متلاشی شد



باند «نقابداران شمشیر به دست» متلاشی شد

باند زورگیران نقابدار که با شمشیر و قمه از مغازه داران مشهد سرقت می کردند در عملیات گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی متلاشی شد.

به گزارش خراسان، اواخر سال گذشته چند پرونده زورگیری در یک روز به پلیس آگاهی خراسان رضوی رسید که نشان می داد اعضای یک باند خطرناک با ایجاد رعب و وحشت، از مغازه داران مشهد زورگیری می کنند. با توجه به حساسیت موضوع، سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) دستور داد تا پرونده زورگیری نقابداران شمشیر به دست به طور ویژه موردرسیدگی قرار گیرد به همین دلیل این پرونده به اداره مبارزه با سرقت ارسال شد و گروهی از کارآگاهان زبده با نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه میرجلیلی (رئیس اداره مبارزه با سرقت) مامور دستگیری نقابداران زورگیر شدند.

این گزارش حاکی است: کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات پلیسی خود به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد زورگیران در سرقت های خود از یک دستگاه پیکان سفیدرنگ استفاده می کنند که شماره های آن را با شیوه های خاصی تغییر داده اند. این درحالی بود که بازبینی فیلم های دوربین مداربسته در برخی از مغازه هایی که مورد سرقت واقع شده اند، عملیات پلیسی را وارد مرحله جدیدی کرد.

کارآگاهان در حالی که تصاویری از چهره های متهمان به دست آورده بودند موفق شدند یکی از شماره های واقعی پلاک خودروی پیکان سفید را نیز کشف کنند. با این سرنخ عملیات روی شناسایی خودروی پیکان متمرکز شد. پس از گذشت چند روز کارشناسان زبده آگاهی با انجام یکسری بررسی های تحقیقی و پلیسی توانستند شماره پلاک واقعی خودروی پیکان را به دست آورند.

آنان بلافاصله ماجرا را به قاضی حسین امام وردی( قاضی پرونده نقابداران شمشیر به دست) اطلاع دادند. مقام قضائی نیز با توجه به اهمیت موضوع، دستورات خاصی را برای ورود به مخفیگاه متهمان با رعایت موازین شرعی و قانونی صادر کرد. گزارش خراسان حاکی است: با کسب مجوزهای قضایی، کارآگاهان ویژه پلیس آگاهی با استعلام از مراکز ذی ربط، مالک خودرو را شناسایی و به پلیس آگاهی دعوت کردند اما مالک خودرو عنوان کرد که مدتی است پیکان او را یکی از بستگانش به نام «م» امانت گرفته است. د

در پی اظهارات این فرد کارآگاهان در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند «م» را در خیابان چمن مشهد دستگیر و به پلیس آگاهی هدایت کنند. این درحالی بود که متهم مذکور به محض مشاهده ماموران از طریق پیامک همدستان خود را از ماجرای دستگیری اش مطلع کرده بود چرا که وقتی کارآگاهان عملیات را برای دستگیری همدستان وی ادامه دادند مشخص شد که آنان با عجله از مخفیگاه اصلی خود گریخته اند.

کارآگاهان که با راهنمایی های رئیس پلیس آگاهی، بازجویی از متهم را آغاز کرده بودند به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد عوامل این باند خطرناک در سرقت های زیادی نقش داشته اند و حتی در یک مورد به خاطر رعب و وحشتی که ایجاد کرده بودند مالک یک مغازه قدرت تکلم خود را از دست داده است.

این جوان ۲۱ ساله که ابتدا مدعی بود من فقط راننده بودم و به سرقت ها کاری نداشتم در نهایت به ۵فقره زورگیری با زدن نقاب به چهره اعتراف کرد.

در همین حال رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی دستور داد تا کارآگاهان هرچه زودتر نسبت به دستگیری دیگر عوامل این باند با استفاده از شگردهای پلیسی اقدام کنند. با این دستور، گروه ویژه عملیات را با شگردی جدید ادامه دادند این درحالی بود که قاضی امام وردی (قاضی شعبه ۸۰۴ مجتمع قضایی شهید قدوسی) متهم ۲۱ساله را با صدور قرار بازداشت موقت روانه بازداشتگاه کرد.

این گزارش حاکی است: کارآگاهان در پیگیری این پرونده موفق شدند پس از انجام یکسری فعالیت های اطلاعاتی و استفاده از منابع و مخبران محلی، مخفیگاه جدید متهمان را در منطقه مهرآباد مشهد شناسایی کنند.

آنان با کسب مجوز قضایی روز گذشته در یک عملیات گسترده مخفیگاه آنان را به محاصره درآوردند یکی از متهمان که به تازگی از همسرش جدا شده بود پا به فرار گذاشت اما کارآگاهان بلافاصله راه فرار او را سد کردند و او را در منزل یکی از همسایگان اطراف مخفیگاه به دام انداختند و جوان ۲۰ساله دیگر نیز در مخفیگاه مذکور به دام افتاد. ۳زورگیر نقابدار که با دیدن تصاویر زورگیری های خود که مغازه داران را مورد ضرب و جرح قرار می دادند دیگر چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند. آنان به ناچار اعتراف کردند که تاکنون از مالکان ۱۸ مغازه میوه فروشی، سوپرمارکت، عرضه محصولات فرهنگی و ... زورگیری کرده اند.

بنابراین گزارش، تاکنون ۱۰تن از مالباختگان شناسایی شده اند و اقدامات کارآگاهان برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد. متهمان اعتراف کردند در مناطق بولوار وکیل آباد، پنجتن، دندانپزشکان، شهرک عسگریه، بولوار عبدالمطلب، قاسم آباد، بولوار شفا و ... اقدام به زورگیری کرده اند تحقیقات بیشتر درباره جرایم دیگر این باند خطرناک همچنان ادامه دارد.

چکیده

اعضای یک باند خطرناک که با ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان به زورگیری از مغازه داران اقدام می کردند با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند. اعضای این باند که به نقابداران شمشیر به دست معروف بودند پس از ضرب و جرح مغازه داران اموال آنان را می ربودند این درحالی است که یکی از مالباختگان از شدت وحشت قادر به تکلم نیست وهم اکنون مراحل درمانی خود را طی می کند./خراسان