اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جولان میوه‌ های خارجی گران‌ قیمت در بازار


رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه واردات میوه همچنان ممنوع است، از حضور میوه‌های خارجی از جمله پرتقال مصری، انگور شیلیایی، گلابی چینی و غیره با قیمت‌های بالا در بازار خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه واردات میوه همچنان ممنوع است، از حضور میوه‌های خارجی از جمله پرتقال مصری، انگور شیلیایی، گلابی چینی و غیره با قیمت‌های بالا در بازار خبر داد.

سید حسین مهاجران از جولان میوه‌های خارجی گران‌قیمت در بازار خبر داد و اظهارداشت: در حال حاضر قیمت پرتقال مصری و ترکیه‌ای وارداتی ۶۵۰۰ تومان، انگور شیلیایی ۳۳ هزارتومان، گلابی چینی ۱۳ هزارتومان، هلو ترکیه‌ای ۲۴ هزار تومان، شبرنگ ترکیه‌ای ۲۲ هزارتومان و لیموترش ترکیه‌ای ۱۱ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه واردات میوه‌های مذکور ممنوع است و ورودشان به صورت قاچاق انجام می‌شود، افزود: تمرهندی، زنجبیل، نارگیل، آناناس و موز از دیگر محصولات وارداتی هستند.

مهاجران از افزایش قیمت هندوانه در بازار به دلیل صادرات آن خبر داد و گفت: روزانه ۱۰۰ کامیون هندوانه به مقاصد کویت، افغانستان، عراق، ترکیه و اروپا از کشور خارج می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی همچنین از کاهش مجدد قیمت گوجه سبز خبر داد و اضافه کرد: قیمت این میوه از حدود ۴ هزار تا ۱۵ هزار تومان است، ضمن اینکه طی روزهای آینده بازهم با کاهش قیمت آن مواجه خواهیم بود.

مهاجران با بیان اینکه چغاله کرج نیز حدودا تا ۴ روز دیگر وارد بازار می‌شود، افزود: با ورود چغاله کرج به بازار فصل این میوه تمام می‌شود و در حال حاضر قیمت نوع مرغوب آن بین ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است.

وی، قیمت موز را ۵۰۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: هم اکنون قیمت طالبی و ملون از ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، هندوانه از ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان، سیب قرمز ۴۰۰۰ تومان و سیب زرد از ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است.


ویدیو مرتبط :
جولان خودروهای گران قیمت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات قیمت میوه خارجی و داخلی در بازار/ گیلاس کیلویی ۸۰۰۰ تومان



جزئیات قیمت میوه خارجی و داخلی در بازار/ گیلاس کیلویی ۸۰۰۰ تومان

مهر:رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران با اعلام آخرین قیمت انواع میوه و صیفی جات از افزایش قیمت میوه‌های وارداتی در بازار خبر داد.

حسین مهاجران با اعلام تازه ترین قیمت انواع میوه و صیفی جات در بازار اظهار داشت: درحال حاضربه دلیل واردات برخی میوه‌ها، با نوسان قیمت میوه جات در بازار مواجه هستیم.

وی درخصوص قیمت سیب در بازار گفت: سیب وارداتی از ایتالیا کیلویی 3800 تا 4000 تومان، سیب وارداتی از فرانسه کیلویی 6000 تا 7000 تومان و سیب داخلی هم کیلویی 2500 تا 3000 تومان است.

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران با بیان اینکه قیمت نارنگی در بازار کیلویی 3500 است، گفت: قیمت پرتقال وارداتی از ترکیه کیلویی 1300 تومان و قیمت پرتقال وارداتی از مصر کیلویی 1800 تومان است درحالی که قیمت پرتقال داخلی کیلویی 800 تا 1000 تومان به فروش می رسد.

به گفته وی، قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی  550 تا 700 تومان و هرکیلوگرم خیار 850 تا 1400 تومان است. مهاجران قیمت هرکیلوگرم گیلاس تک دانه را 8000 تومان و هر کیلو گیلاس پیش رس (تلخک) را 1500 تومان عنوان کرد و افزود: قیمت توت فرنگی مرغوب کیلویی 7000 تومان و قیمت توت فرنگی نامرغوب کیلویی 3500 تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم زردآلوی مرغوب 4000 تومان و هر کیلو زردآلوی نامرغوب 1500 تومان است، گفت: قیمت گوجه درختی (سبز) مرغوب کیلویی 4500 تومان و قیمت گوجه درختی نامرغوب کیلویی 1500 تومان است.

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران درخصوص قیمت انگور در بازار گفت: درحال حاضر قیمت هر کیلوگرم انگور وارداتی از آفریقا بین 18000 تا 22000 تومان است درحالی که قیمت هرکیلوانگور داخلی بین 4500 تا 6000 تومان است.

وی با بیان اینکه قیمت موز هم اکنون کیلویی 2200 تا 2250 تومان است، گفت: قیمت هرکیلوگرم هلوی مرغوب 6000 تومان و هرکیلوگرم هلوی نامرغوب 1500 تومان است.

به گفته مهاجران، قیمت توت سفید مرغوب کیلویی 2500 و هرکیلوگرم توت سفید نامرغوب 1600 تومان است. وی با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم هندوانه بین 200 تا 450 تومان است، گفت: قیمت طالبی کیلویی 800 تا 1400 تومان و قیمت خربزه هم کیلویی 1000 تومان است.

/مهر