اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جوشکاری ساختمان 10 طبقه را آتش زد


سرپرست ایستگاه 40 سازمان آتش نشانی مشهد از وقوع آتش سوزی در ساختمان 10 طبقه در دست ساخت در خیابان کوهسنگی این شهر خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: سرپرست ایستگاه 40 سازمان آتش نشانی مشهد از وقوع آتش سوزی در ساختمان 10 طبقه در دست ساخت در خیابان کوهسنگی این شهر خبر داد.
 
علیرضا معلم در گفت و گویی افزود: این حریق عصر امروز سبب اعزام 15 آتش نشان به محل شد.
 
وی کانون حریق را چاله ای 12 متر در طبقه منفی چهار این ساختمان اعلام و بیان کرد: طبق بررسی اولیه ریختن مواد مذاب حاصل از جوشکاری بر روی گازوئیل جاری شده در این چاله منجر به آتش سوزی شده بود.
 
وی گفت: در حالی که حریق به سرعت در حال گسترش بود آتش نشانان با کشیدن لوله های آبدهی و دستگاه تنفسی آتش را از چند جهت و در کمترین زمان ممکن مهار کردند.
 
او گفت: این حادثه خسارت جانی نداشت.


ویدیو مرتبط :
آتش گرفتن مرد آتش نشان و سقوط از ساختمان 10 طبقه!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت ساختمان 10 طبقه در 48 ساعت!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ساخت ساختمان 10 طبقه در 48 ساعت!

یک شرکت کارآفرین هندی با استفاده از قطعات پیش ساخته، سه جرتقیل به همراه تیمی متشکل از 200 کارگر توانسته است با موفقیت یک ساختمان 10 طبقه را در 48 ساعت بسازد.

به گفته شرکت Synergy Thrislington، ‌سازنده این سازه مکعب، این دستاورد به احتمال زیاد نخواهد توانست جایزه‌ای را در رقابت‌های طراحی از آن خود کند اما نشان داده که چنین سرعتی در فرایندهای ساخت‌وساز کاملا ممکن است.

این ساختمان بجای آجر از صفحات فوم پلی‌یورتان ساخته شده که عایق حرارتی است. علاوه بر فوم؛ 200 تن فولاد نیز در این سازه بکار رفته است. این سازه سریع پس از ساخت از یک پنجم انرژی ساختمانهای معمولی استفاده می‌کند.

برای تسریع در ساخت این ساختمان، مصالح لازم از حدود دو ماه قبل آماده و ذخیره شده بود. به گفته سازندگان، فرآیند پیش‌ساخته باعث کاهش ضایعات و آلودگی محیطی در محل ساخت می‌شود.

ایده این پروژه، تمرکز توجهات بر فناوری ساخت بهتر با انرژی کارآمد بوده که سازندگان و صاحبان خانه‌ها را قادر به درآمدزایی طی چند روز بجای چند ماه خواهد کرد.

همچنین شرکت Synergy Thrislington در مورد ایمنی این ساختمان اطمینان داده و اعلام کرده که این سازه با مقاومت در برابر بالاترین کد زلزله ساخته شده است./ایسنا