اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جوسازی تندروهای آمریکا چند ساعت پیش از نشست بغداد: ایران دنبال وقت کشی است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جوسازی تندروهای آمریکا چند ساعت پیش از نشست بغداد: ایران دنبال وقت کشی است/ متاسفانه آژانس می خواهد به ایران مجوز دهد

در حالی که تنها چند ساعت به آغاز نشست بغداد مانده، تندروهای آمریکایی با فشار ایپک، درصددند تا جایی که ممکن است مانع توافق غرب و ایران شوند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :در حالی که تنها چند ساعت به آغاز نشست بغداد مانده، تندروهای آمریکایی با فشار ایپک، درصددند تا جایی که ممکن است مانع توافق غرب و ایران شوند.

 رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می گوید توافق اخیر ایران با آژانس انرژی اتمی بر سر فعالیت های تسلیحاتی آن کشور، "تاکتیک وقت کشی" تهران برای به دستیابی به توانایی هسته ای است.

ایلینا راس لتینن، از حزب جمهوری خواه آمریکا و رییس کمیته روابط خارجی مجلس با تاکید بر صداقت نداشتن ایران در گفت و گوهای پیش رو گفته که "عمیقا نگران آن است که معامله با آژانس بین المللی انرژی هسته ای به عنوان یک تاکتیک جدید وقت کشی مورد استفاده رژیم ایران" قرار بگیرد "تا در فرصت به دست آمده بتواند برنامه تسلیحاتی اتمی خود را پیش برده و به سلاح هسته ای دست یابد."

این نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه خود گفته است: انگار که همه چیز مثل یک تصویر آشنا در برابر چشمانمان تکرار می شود. ده سال پیش بود که برنامه هسته ای مخفی ایران بعد از دهه ها فعالیت رژیم به دور از چشم جهانیان، توسط آژانس انرژی اتمی کشف شد.

لتینن می گوید: به نظر می رسد آژانس انرژی اتمی در عزم خود بر سر صدور مجوز برای ایران در مقابل وعده های بی پایه بیشتر (از سوی ایران) مصمم است./انتخاب


ویدیو مرتبط :
شاتل فضایی آتلانتیس برای آخرین بار روز پنجشنبه 30 تیر 1390 ساعت 14:27 به وقت تهران به زمین نشست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جوسازی جدید وزیر دفاع آمریکا: ایران یک سال با بمب اتمی فاصله دارد



 

 

سلاح هسته ای , آمریکا و اسرائیل

 

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که ایرانی ها نیازمند یک سال زمان هستند تا به ساخت بمب اتمی برسند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع آمریکا گفت: واشنگتن هر آنچه در توان دارد برای منع کسب سلاح هسته ای توسط ایران، به کار می گیرد.

"لیون بانیتا" که با شبکه "سی بی اس" آمریکا اضافه کرد: این اجماع نظر وجود دارد که اگر ایرانی ها تصمیم به ساخت بمب اتمی بگیرند به احتمال زیاد، حدود یک سال برای تولید میزان کافی از اورانیوم غنی شده برای ساخت بمب هسته ای زمان نیاز دارند و پس از آن نیازمند یک یا دو سال زمان هستند تا این بمب هسته ای را به صورت سلاح مثلا موشک، مجهز کند.

پیش از این 16 دستگاه اطلاعاتی امنیتی آمریکا در ابتدای 2011  اعلام کرده بودند به رغم اینکه ایرانی ها فعالیت هسته ای را ادامه می دهند اما هنوز تصمیمی درباره ساخت بمب اتمی نگرفته اند.

وزیر دفاع آمریکا افزود: واشنگتن نمی خواهد ایران سلاح هسته ای داشته باشد. این موضوع، خط قرمز ما و اسرائیل است. پس آمریکا و اسرائیل هدف مشترکی را در این زمینه دنبال می کنند.

وی درباره احتمال اقدام نظامی علیه ایران هم گفت: همه احتمالات، مطرح هستند. اگر لازم باشد، به چنین اقدامی دست می زنیم.../عصرایران