اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جوان گرگانی از اعدام نجات یافت


جوان 26 ساله گرگانی محكوم به قصاص نفس، قبل از اجرای حكم با تلاش تیم رضایت شاكی از چوبه دار رهایی یافت.

خبرگزاری مهر: این زندانی كه پنج سال پیش طی درگیری، جوان دیگری را به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم چند روز قبل از اجرای حكم قصاص نجات یافته و مورد عفو بزرگوارانه پدرومادر مقتول قرار گرفت و فرصت مجدد برای زندگی و اصلاح رفتار بدست آورد.

حمیدرضا پوریانی رئیس زندان گرگان اعلام کرد: با تشكیل تیم رضایت شاكی با تركیب آقای ویزواری مددكار ، آقای صفری رئیس اندرزگاه ، حجت الاسلام حسینی روحانی فرهنگی و با تلاش كارمند كاظمی در چند نوبت جلساتی با شكات برگزار شد و در پایان منجر به رضایت اولیاء دم شد.
 
وی اظهار داشت : بسیاری از قتل ها در یك درگیری ساده رخ می دهد ، سعی بر آن است كه با تقویت گروه رضایت شاكی و با كمك معتمدین محل محكومین به قصاص دیگری را از اجرای حكم نجات بدهیم .
 
رئیس زندان گرگان گفت : پس از پایان مراحل اخذ رضایت آقای اسدی دادیار محترم اجرای احكام و قاضی ناظر زندان به همراه گروه رضایت شاكی در منزل شاكی حضور یافته و از كار پسندیده آنها تقدیر و تشكر كردند .
 
پوریانی همچنین افزود : رفتار خانواده محكوم باخانواده شاكی ، استفاده درست ازمعتمدین محل و تجربه بالای همكاران سه اصل مهم دراخذ رضایت ازشكات است. .


ویدیو مرتبط :
هواداری که از سقوط نجات یافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل پسر عمو 9 ساله با روسری/ دختر جوان از طناب دار نجات یافت



قتل عمد ,قتل

قتل پسر عمو 9 ساله با روسری/ دختر جوان از طناب دار نجات یافت

دختری 20 ساله که اقدام به خفه کردن پسر عموی خود کرده بود، امروز با تلاش شورای حل اختلاف از چوبه دار نجات یافت.

کریمی مدیر زندانهای استان زنجان گفت : اولیای دم که تقاضای قصاص داشته و برخواسته خود تاکید داشتند با تلاش شورای حل اختلاف زنجان دختر20 ساله را بخشیدند.


دختر20 ساله به قصاص نفس به جرم قتل عمد در زندان بود که با عفو اولیای دم زندگی دوباره پیدا کرد.

این دختر جوان بهار امسال پسر عموی 9 ساله خود را با بستن روسری خفه کرده بود .

وی در اعترافات خود علت قتل را کارشکنی عمویش در زمینه ازدواج اعلام کرده است که برای انتقام از عموی خود اقدام به قتل پسر عمویش کرده بود./باشگاه خبرنگاران