اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جوان معتاد، قربانی دسیسه خانوادگی




جوان معتاد، قربانی دسیسه خانوادگی


 مردی که با کمک پدر و برادرش یکی دیگر از برادران خود را به قتل رسانده بود در جریان بازجویی‌های پلیسی به جرمش اعتراف کرد.

به گزارش خبرنگار ما ماموران پلیس تهران ساعت 2:30بامداد روز ششم‌اردیبهشت‌ از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی در جریان کشف جسدی در منطقه بازیافت شورآباد قرار گرفتند و وقتی به آنجا رفتند فهمیدند جنازه متعلق به مرد حدودا 30ساله‌ای است که هیچ مدرک شناسایی‌ای همراه ندارد. روی سر مقتول آثار ضرب‌وجرح دیده می‌شد و او را با دست‌وپاهای بسته شده داخل پتو پیچیده و در آن منطقه رها کرده بودند. 

 

کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات پلیسی به بررسی مشخصات افراد مفقودشده پرداختند تا شاید از این طریق به هویت مقتول پی ببرند اما این کار فایده‌ای نداشت و هیچ‌کس از گم‌شدن مردی شبیه به متوفی خبر نداده بود. آنان در گام بعدی با توجه با اعلام نظریه تیم بررسی صحنه جرم مبنی بر اعتیاد مقتول به مصرف موادمخدر و احتمال‌داشتن سوابق دستگیری، به بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار پرداختند و موفق به شناسایی هویت مقتول شدند.

 

این مرد 34ساله به نام رسول قبلا یک‌بار به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود.  کارآگاهان با شناسایی خانواده مقتول تصمیم گرفتند از آنها تحقیق کنند اما پدر رسول پس از حضور در اداره ویژه مبارزه با قتل پلیس آگاهی اعلام کرد از کسی شکایتی ندارد و می‌خواهد پرونده بسته شود. 

 

پدر مقتول در پاسخ به سوال کارآگاهان درخصوص اینکه چرا مفقودشدن پسرش را به پلیس گزارش نداده بود، گفت: «پسرم معتاد بود و گاه مدت‌ها به خانه نمی‌آمد و من نیز به همین علت شکایتی نکردم.» ماموران در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند همسر مقتول نیز به علت اعتیاد رسول از حدود 9ماه پیش به خانه پدرش بازگشته و طی این مدت هیچ اطلاعی از شوهرش نداشته است. 

 

پلیس در شرایطی که پدر مقتول در طول رسیدگی به پرونده تاکید داشت هیچ شکایتی از فردی ندارد، برای کشف حقیقت به تحقیق از همسایگان و اهالی محل سکونت رسول پرداخت و فاش شد چند روز پیش از کشف جسد مقتول و تشکیل پرونده در پلیس آگاهی، میان رسول و پدر و دو برادرش درگیری برسر تقسیم ارثیه رخ داده و آنها نیز با طرح موضوع اعتیاد وی به موادمخدر با درخواستش مخالفت کرده بودند. 

 

کارآگاهان با توجه به اطلاعات به دست آمده درخصوص درگیری مقتول با اعضای خانواده و همچنین اعلام نظریه پزشکی درخصوص علت مرگ مقتول که «خفگی ناشی از فشار بر عناصر حیاتی گردن و کاهش اکسیژن تنفسی» اعلام شده بود، ضمن انجام هماهنگی با بازپرس پرونده روز چهارشنبه هفته گذشته پدر و دو برادر مقتول را بازداشت کردند و تحقیقات پلیسی از آنها در دستور کار قرار گرفت. 

 

پدر و دو برادر مرد معتاد در مراحل اولیه تحقیقات منکر ارتکاب جنایت شدند اما با ادامه یافتن تحقیقات سرانجام یکی از دو برادر روز پنجشنبه لب به بیان حقیقت گشود و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «رسول پس از چند روز غیبت ساعت 10صبح روز دوم اردیبهشت به خانه آمد و چون مواد مصرف کرده بود، من با او درگیر شدم. برادرم از منزل بیرون رفت اما در ساعت17 مجددا به خانه آمد و این‌بار پدرم او را راه نداد. مجددا ساعت دو شب روز بعد به خانه آمد و مجددا با من درگیر شد.

 

من نیز با کمک پدر و برادرم با او درگیر شدیم و یک لحظه دست‌هایم را روی گردنش فشار دادم که باعث خفه‌شدن او شد. بعد با کمک پدر و برادرم، دست و پاهایش را بستیم، جسد را داخل پتو گذاشتیم و برای اینکه کسی از همسایگان متوجه جسد نشود، آن را داخل کارتن یخچال قرار دادیم و با چرخ دستی به خیابان دامپزشکی بردیم و داخل سطل زباله مکانیزه رها کردیم.» بعد از اعتراف این جوان 25ساله برادر و پدر او نیز این اظهارات را تایید کردند. 

 

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعترافات صریح متهمان قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شده و هر سه متهم با قرار بازداشت موقت و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره ویژه قتل پلیس آگاهی قرار گرفته‌اند.»/شرق


ویدیو مرتبط :
جشن تولد خانوادگی علیرضا قربانی در رستوران برج میلاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد معتاد، قربانی جنایت خانوادگی



مرد جوان که پس از قتل برادر معتادش، با همدستی پدرش جسد او را به آتش کشیده بود، در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.

به گزارش جام جم، چهارشنبه هفتم مرداد امسال راننده یک خودروی عبوری با مرکز فوریت های پلیس 110 تماس گرفت و با حالتی سراسیمه از کشف جسد نیمه سوخته ای خبر داد. ماموران پلیس آگاهی سمنان به محض اطلاع از این موضوع، خود را به محل کشف جسد در جاده خاکی منطقه گیوتنگه در محور دامغان ـ سمنان رسانده و با جسد نیمه سوخته یک مرد مواجه شدند.

راننده خودروی عبوری در اظهارات خود به سرنخی از قاتل اشاره کرد و گفت: زمانی که به محل کشف جسد رسیدم، یک خودروی سواری 405 در منطقه بود و پس از مشاهده من، با سرعت از محل دور شد. کارآگاهان با بررسی منطقه گیوتنگه بجز اظهارات راننده، سرنخ دیگری پیدا نکردند و نکته مهم تر آن بود که در این مدت هیچ گزارش مفقودی که با مشخصات جسد سوخته همخوانی داشته باشد، به پلیس اعلام نشده بود.

فرمانده انتظامی استان سمنان درباره این پرونده گفت: ماموران با تکمیل تحقیقات و بررسی های محلی متوجه شدند جسد نیمه سوخته متعلق به مرد 36 ساله ای است که بشدت به مواد مخدر صنعتی شیشه اعتیاد داشت.

سردار محمدرضا میرزایی همچنین ادامه داد: ماموران با شناخت هویت مقتول و تحقیقات محلی درباره وی متوجه شدند روز حادثه مرد 36 ساله با برادر خود درگیری داشته و از آن روز به بعد، کسی او را ندیده بود. با توجه به این موارد، کارآگاهان به برادر مقتول مشکوک شده و او را دستگیر کردند.

 

برادر مقتول در بازجویی های اولیه بدون هیچ مقاومتی قتل را قبول و به جرم خود اعتراف کرد. او درباره قتل برادرش گفت: روز حادثه با برادرم درگیر شدم و طی درگیری شدیدی که پیدا کردیم، کنترل خودم را از دست دادم و با چاقو یک ضربه به او زدم. برادرم به دلیل خونریزی شدید سریع جان باخت. من که بسیار ترسیده بودم، پدرم را در جریان ماجرا قرار دادم و با کمک او، جسد را به بیابان های اطراف شهر بردیم و سوزاندیم.

 

 اخبار حوادث - جام جم