اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جوان ایرانی، برنده جایزه کیهان شناسی


اخترفیزیکدان ایرانی موسسه فیزیک نظری پریمیتر و استاد دانشکده فیزیک و نجوم دانشگاه واترلوی کانادا موفق به دریافت جایزه سوم کیهان شناسی بوکالتر (The Buchalter Cosmology Prize) شد.

ایسنا: اخترفیزیکدان ایرانی موسسه فیزیک نظری پریمیتر و استاد دانشکده فیزیک و نجوم دانشگاه واترلوی کانادا موفق به دریافت جایزه سوم کیهان شناسی بوکالتر (The Buchalter Cosmology Prize) شد.

دکتر نیایش افشردی و دکتر الیوت نلسون به پاس یافته های تحقیقاتی خود که در مقاله ای با عنوان ارائه شده، برنده این جایزه معتبر کیهان شناسی شدند.

اخترفیزیکدان جوان ایرانی، برنده جایزه کیهان شناسی «بوکالتر» شد

جایزه سالانه بوکالتر به محققان و ارائه دهندگان نظریه های جدید در حوزه کیهان شناسی و اخترفیزیک اعطا می شود و شامل سه جایزه 10 هزار، پنج هزار و دو هزار و 500 دلاری است.

دکتر افشردی از فارغ التحصیلان دبیرستان استعدادهای درخشان(تیزهوشان) علامه حلی تهران و برنده مدال نقره المپیاد جهانی فیزیک سال 1996 (1375) نروژ است که تحصیلات کارشناسی خود را در رشته فیزیک در دانشگاه صنعتی شریف به پایان برده است.

اخترفیزیکدان جوان ایرانی، برنده جایزه کیهان شناسی «بوکالتر» شد

دکتر نیایش افشردی (سمت چپ) و الیوت نلسون - محقق پسادکتری - موسسه فیزیک نظری پریمیتر
این اخترفیزیکدان جوان ایرانی، پیش از این نیز جوایز علمی متعددی از جمله مدال طلای پرفسور M. K. Vainu Bappu انجمن نجوم هند در سال 2008، جایزه وزارت تحقیقات و نوآوری اونتاریوی کانادا و تسهیلات شتابدهنده اکتشافات شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی کانادا (NSERC) را کسب کرده است.


ویدیو مرتبط :
هنرمندان ایرانی برنده جایزه بهترین عکسهای خبری جهان شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشمند جوان ایرانی برنده جایزه یونسکو


جایزه علمی یونسکو (جایزه دانشمندان جوان برنامه انسان و کره مسکون" ) به خانم عطیه کاظمی مجرد از ایران تعلق گرفت.

واحد مرکزی خبر: جایزه علمی یونسکو (جایزه دانشمندان جوان برنامه انسان و کره مسکون" ) به خانم عطیه کاظمی مجرد از ایران تعلق گرفت.

دبیر کل کمیسیون یونسکو در ایران گفت این جایزه به طرح تحقیقاتی  خانم کاظمی مجرد در حوزه توسعه پایدار در ذخیره گاههای زیست کره  از طریق ارتقا خدمات اکوسیستم اختصاص یافته است.

محمدرضا سعید ابادی افزود: در پنج سال اخیر حضور پژوهشگران جوان کشورمان در رقابتهای علمی یونسکو چشمگیر بوده است و جوانان محقق و پژوهشگر ایرانی در مدت یادشده موفق شدند 12 جایزه علمی از یونسکو دریافت کنند.

ذخیره گاه های زیست کره مناطقی هستند که از طریق برنامه انسان و کره مسکون یونسکو ثبت می شوند و در آنها تلاش می شود تا راهکارهای ابتکاری برای حل مسائل حفاظت، اکولوژی و توسعه پایدار بکار گرفته شود.

تا به امروز 621 ذخیره گاه زیست کره در 117 کشور جهان به ثبت رسیده اند.

سازمان  یونسکو در راستای تشویق پژوهشگران جوان برای کار در زمینه های اکوسیستم (زیست بوم)، منابع طبیعی و تنوع زیستی از سال 1368، هر ساله برنامه انسان و کره مسکون جوایزی را تا سقف پنج هزار دلار اعطاء کرده است.

همزمان با  خانم کاظمی مجرد پژوهشگران جوانی از  اسپانیا - ساحل عاج - مکزیک - هند  و افریقای جنوبی  موفق به دریافت جایزه یونسکو  در زمینه های اکوسیستم (زیست بوم)، منابع طبیعی و تنوع زیستی  شدند.

اسامی برندگان "جایزه دانشمندان جوان برنامه انسان و کره مسکون" و جایزه میشل باتیس به وسیله شورای بین المللی هماهنگی برنامه انسان و کره مسکون (MAB) اخیرا در مقر یونسکو اعلام شد.