اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جوانی که زن همسایه را با کوبیدن گلدان به سرش کشته بود، قصاص می شود



پنجم فروردین ماه سال 92 مأموران پلیس پیشوا در جریان قتل یک زن تنها در خانه‌اش قرار گرفتند.

آن شب مردی تلفنی به مأموران گفت: ساعتی پیش در خانه نشسته و سرگرم تماشای فیلم بودم که سر و صدایی از کوچه شنیدم، همان لحظه پشت پنجره رفتم و دیدم پسر جوانی از درخت بالا رفته است. ابتدا تصور کردم که شیطنت‌های پسرانه است، برای همین اهمیتی ندادم، اما چند دقیقه بعد ناگهان صدای شکستن شیشه‌های خانه زن همسایه را که تنها زندگی می‌کند، شنیدم. برای همین احتمال می‌دهم که حادثه‌ای رخ داده باشد و آن پسر برای دزدی وارد خانه همسایه‌مان شده باشد!

با تماس تلفنی این مرد، تیمی از مأموران پلیس پای در خانه زن تنها گذاشتند و با جسد خون‌آلود وی که در سالن پذیرایی افتاده بود، روبه‌رو شدند. خیلی زود ماجرای قتل این زن به بازپرس ویژه قتل مخابره شد و تیمی از کارآگاهان پلیس جنایی مأموریت یافتند تا برای رازگشایی از این جنایت خونین دست به تحقیق بزنند. بررسی‌های میدانی نشان داد این زن که معلم بازنشسته بوده و پس از مرگ شوهرش به تنهایی زندگی می‌کرد، به احتمال زیاد قربانی سرقت شده است.

مأموران وقتی به بازرسی از داخل خانه پرداختند با دیدن شکستن شیشه‌های پنجره یقین یافتند که عامل جنایت از پنجره وارد خانه شده است.

همچنین یکی دیگر از همسایگان نیز در جریان تحقیقات به مأموران گفت: عصر روز حادثه، من پسر همسایه به نام «محمد» را دیدم که رفتارهای مرموزی داشت، احتمال می‌دهم او برای سرقت وارد خانه زن تنها شده است.

همین سرنخ کافی بود تا پلیس برای ردیابی و دستگیری محمد وارد عمل شود. پلیس در جریان تحقیقات متوجه شد که محمد به شمال کشور گریخته است، بنابراین در یک عملیات غافلگیرانه وی را در خانه عمه‌اش دستگیر کرد.

محمد وقتی دید راز هولناکش فاش شده است، چاره‌ای جز اعتراف ندید و قتل سکینه و سرقت طلاهای وی را به گردن گرفت.

پسر همسایه گفت: شب حادثه وقتی از درخت بالا رفتم و وارد خانه سکینه شدم، او سرگرم تماشای فیلم بود، چون در ورودی خانه‌اش بسته بود، مجبور شدم شیشه پنجره را بشکنم. از آنجا که نقاب به صورتم زده بودم، سکینه وقتی مرا دید، وحشت کرد. او را تهدید کردم که پول و طلاهایش را به من بدهد، اما مقاومت کرد و با دستش توانست نقاب را از روی صورتم بردارد. چون مرا شناخت، ترسیدم. همان لحظه با چاقو چند ضربه به او زدم. سپس طلاهایش را دزدیدم و هنگام خروج از خانه‌اش یک گلدان نیز به سرش کوبیدم و پا به فرار گذاشتم.

وی ادامه داد: هرگز قصد کشتن او را نداشتم، فقط به خاطر سرقت به خانه‌اش رفتم. این پسر جوان در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت و قتل زن همسایه را پذیرفت. قضات عالی‌رتبه نیز به درخواست خانواده سکینه، محمد را به قصاص نفس و به خاطر سرقت به سه سال حبس و 154 ضربه شلاق محکوم کردند.

بنابراین گزارش، این حکم از سوی قضات شعبه اول دیوان‌عالی کشور نیز تأیید شد و دزد جنایتکار در لیست اعدام قرار گرفت.


اخبار حوادث  -  ایران 

 


ویدیو مرتبط :
لحظه پاشیدن اسپری فلفل به سوی یک زن برای قصاص

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو مرتبه قصاص تاوان قتل زن و شوهر همسایه



اخبار حوادث - دو مرتبه قصاص تاوان قتل زن و شوهر همسایه

مردی كه با انگیزه سرقت جواهرات وارد خانه همسایه‌شان شده و زن و شوهر همسایه را كشته بود با قطعی شدن حكم دو مرتبه قصاصش در یك قدمی چوبه‌‌دار قرار گرفت.

 روز 24 مهرماه سال 90 به پلیس آگاهی رباط‌كریم خبر رسید زن و شوهری جوان در خانه‌شان به قتل رسیده‌اند. زمانی كه افسران آگاهی به محل وقوع جنایت رسیدند ساعتی از این حادثه می‌گذشت.

 ماموران در اتاق پذیرایی با جنازه ناصر- 38 ساله- روبه‌رو شدند. خون زیادی اطراف جنازه را گرفته بود و شواهد نشان می‌داد او با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

 این تمام جزییات این جنایت نبود چرا كه در اتاق خواب این خانه جسد همسر ناصر، به نام مریم- 26 ساله- افتاده بود. كارآگاهان با بررسی صحنه جنایت دریافتند مقدار زیادی زیورآلات طلا از آنجا سرقت شده و به احتمال زیاد این جنایت با انگیزه سرقت اتفاق افتاده است.

 با آغاز تجسس‌ها كارآگاهان چند مظنون را شناسایی كردند اما همه آنها با ارائه مدارك محكمه‌پسند بی‌گناهی‌شان را ثابت كردند.

با این وجود تحقیقات ادامه پیدا كرد تا اینكه كارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند كه نشان می‌داد یكی از همسایه‌های مقتولان به نام مرتضی -26ساله- در این جنایت دست دارد.

 زمانی كه مرتضی دستگیر شد وانمود كرد بی‌گناه است و از این جنایت چیزی نمی‌داند اما با آغاز بازجویی‌های فنی- پلیسی او به كشتن ناصر و مریم اعتراف كرد.

 متهم به قتل گفت: چون می‌دانستم آنها در خانه‌شان طلا دارند برای سرقت به خانه‌شان رفتم اما درست زمانی كه مشغول برداشتن جواهرات بودم آنها سر رسیدند و من هم برای فرار از دست‌شان مجبور شدم آنها را با چاقو بزنم و فرار كنم.

مرتضی در ادامه تحقیقات صحنه جنایت را بازسازی كرد و نحوه ارتكاب جرم را شرح داد. در چنین شرایطی پرونده با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به شعبه 74 دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه محاكمه بعد از آنكه اولیای دم خواسته‌شان را درباره قصاص متهم مطرح كردند مرتضی در جایگاه ایستاد و ضمن اعتراف به جرمش جزییات بیشتری از آن را شرح داد.

او گفت: سه ماه بود كه ازدواج كرده بودم. اوایل زندگی خوبی داشتم اما ناگهان بیكار شدم و مشكلات زندگی‌ام شروع شد. باید ماهانه اقساط زیادی پرداخت می‌كردم اما چون درآمدی نداشتم اقساطم عقب افتاد. از بانك چند مرتبه با من تماس گرفتند و اخطار دادند. نمی‌دانستم باید چكار كنم. در همان شروع زندگی مشترك دچار مشكل شده بودم و زندگی‌ام در حال خراب شدن بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم دزدی كنم. شنیده بودم زن و شوهری كه در همسایگی‌مان زندگی می‌كنند وضعیت مالی خوبی دارند. ظاهرا زن همسایه چند سرویس طلا داشت. با خودم گفتم اگر طلاهای او را بدزدم تا حدودی مشكلاتم برطرف می‌شود. به همین دلیل یك روز وقتی آنها از خانه‌شان بیرون رفتند وارد آنجا شدم. كمدها را جست‌وجو كردم تا اینكه بالاخره طلاها را پیدا كردم. آنها را برداشتم و می‌خواستم فرار كنم اما ناگهان در خانه باز و زن همسایه وارد شد. از دیدن او ترسیدم. به طرفش حمله كردم و با چاقویی كه داشتم چند ضربه به او زدم. چند لحظه بعد شوهرش كه صدای او را شنیده بود وحشت‌زده وارد شد. چاره‌یی نداشتم جز اینكه او را هم بكشم. ناصر نتوانست در برابرم مقاومت كند و چند ضربه چاقو به او زدم. در حالی كه دست و پایم را گم كرده بودم از آنجا فرار كردم كه ماموران دستگیرم كردند.

 این نخستین مرتبه‌یی بود كه می‌خواستم سرقت كنم و از ترسم این دو نفر را كشتم. در پی اعترافات این مرد قضات دادگاه وارد شور شدند و به اتفاق آراء او را مجرم تشخیص دادند و به دو مرتبه قصاص محكوم كردند.

این رای با اعتراض مرتضی به دیوان عالی كشور فرستاده شد و قصات شعبه 13 دیوان نیز این رای را تایید كردند.

بنابر این گزارش در صورتی كه مرتضی نتواند رضایت اولیای دم را جلب كند به زودی قصاص خواهد شد. 

اخبار حوادث - اعتماد