اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جوانانی که از سفارت آمریکا به جبهه‌ها رفتند


همان جوانانی که 13 آبان سال 1358 سفارت آمریکا را فتح کردند با شنیدن ناقوس جنگی که صدام به صدا در آمده بود اولین نفراتی بودند که خود را به جبهه های نبرد رساندند.

مجله مهر: همان جوانانی که 13 آبان سال 1358 سفارت آمریکا را فتح کردند با شنیدن ناقوس جنگی که صدام به صدا در آمده بود اولین نفراتی بودند که خود را به جبهه های نبرد رساندند.

 دارخوین، جزیره مجنون، ، شلمچه، هویزه، سوسنگرد، پنجوین، عملیات محرم، خیبر، بیت المقدس با قدم های کسانی که 13 آبان سال 1358 بر لانه جاسوسی آمریکا گام گذاشتند آشناست. آن ها از اولین سربازانی بودند که در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

شهید ناصر فولادی از جمله این دانشجویان بود. او در سال ۱۳۳۸ در کرمان دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در دبستان جیحون و دورة متوسّطه را در دبیرستان علوی به پایان رسانید؛ ‌ناصر در سال ۵۷ دیپلم گرفت و در کنکور همان ‌سال شرکت کرد و در رشتة متالوژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد. او در اشغال لانة جاسوسی جزو دانشجویان پیرو خطّ امام بود و نقش فعّالی را در این انقلاب ایفا نمود. پس از آغاز جنگ تحمیلی، ناصر به سومار اعزام شد و مسئولیت انتقال شهدا و مجروحین به کرمان را برعهده‌ گرفت.  ناصر مسئول تبلیغات جنگ در خطّ اول شده بود و در نهایت به‌هنگام سیم‌کشی برای بلندگوهایی که به منظور دعوت نیروهای عراقی به بازگشت به حق در کنار اروندرود نصب می‌شدند، بوسیلة ترکش خمپاره به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت رسید.



شهید بهروز سلطانی نیز در سال ۱۳۳۶ در آبادان به دنیا آمد. کودکی او در شهرستان آبادان استان خوزستان سپری شد و مثل همه کودکان به مدرسه رفت و تا اخذ مدرک دیپلم تحصیل نمود. او در سنین جوانی به دانشگاه صنعتی شریف راه یافت و در رشته مهندسی صنایع به تحصیل پرداخت. با آغاز جنگ تحمیلی عازم خطوط مقدم رزم شد و بعد از نبردی مردانه در روز چهارم خردادماه سال ۱۳۶۱ در سنّ ۲۵ سالگی هنگام عملیات بیت المقدس در خرمشهر به شهادت رسید.

حسین شوریده در یک خانواده روستایی و مذهبی در دلوئی  از توابع شهرستان گناباد در استان خراسان رضوی گلستان به دنیا آمد. سال ۶۱، در عملیات بیت المقدس عملیات آزادسازی خرمشهر شهید می شود. عملیات بیت المقدس شهید شد. پسرش بیست روز بود که به دنیا آمده بود. ازدواجش عید غدیر بود؛ اسم تنها پسرش علی و سیزدهم رجب، روز میلاد امیرموءمنان علیه السلام به خاک سپرده شد.

هوشنگ ترکاشوند هم از دانشجویان پیرو خط امام بود که در جزیره مجنون و در عملیات خیبر، در روز هشتم اسفند سال ۶۲ به دیدار معشوق شتافت.



سیداحمد صدر هم از دانشجویانی بود که  با آغاز حمله عراق به ایران و اقدامات ضد انقلابیون در غرب کشور عاشقانه قدم در راه جهاد گذارد و مدتی در غرب کشور از جمله آذربایجان غربی و بعد در سنندج به دفاع از آرمان های کشور مشغول شد. کدخدازاده بارها در عملیات های جنوب کشور شرکت کرد و چهار مرتبه زخم عشق را به جان خرید و سرانجام در روز سیزدهم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در جبهه شلمچه هنگامی که ۲۲ سال بیشتر نداشت به شهادت رسید.

شهید محسن وزوائی از معروفترین فرماندهان جنگ بود که در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی هم نقش فعالی داشت. او در هشتم اسفند ماه ۱۳۶۰ با سازماندهی یک گردان رزمی در پادگان ولی عصر (عج) راهی خوزستان گردید و به نیروهای مستقر در "پادگان دوکوهه” ملحق شد. همان جا بود که گردان تحت امر وی به نام گردان "حبیب بن مظاهر” موسوم و خود نیز به سمت فرمانده این گردان منصوب شد. در مرحله اول عملیات فتح المبین، محسن و گردان او موفق به تسخیر ارتفاعات "علی گره زد” و تصرف موضع توپخانه سپاه ۴ ارتش عراق گردیدند و  در مرحله چهارم عملیات نیز ضمن تسخیر قرار تاکتیکی سپاه چهارم عراق، شخص "صدام” را تا مرز اسارت پیش برد.



پس از خاتمه نبرد فتح المبین  به تهران بازگشت و در تاریخ پانزدهم فروردین ۱۳۶۱، طی حکمی رسماً به فرماندهی "تیپ ۱۰ سیدالشهدا علیه السلام” منصوب شد. بلافاصله چارت تیپ را آماده کرده، پس از تعیین رده های ستادی آن، بار دیگر به جنوب عزیمت کرد. پس از توافق با حاج احمد متوسلیان، دو تیپ ۱۰ و تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) در هم ادغام گردید و محسن به سمت معاونت عملیاتی و فرماندهی محور "محرم” تیپ ۲۷ در عملیات "الی بیت المقدس″ منصوب شد. سرانجام در سپیده دم روز دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در کنار جاده اهواز – خرمشهر بر اثر اصابت گلوله توپ دشمن، در خون خود غلطید

شهید سپاه حاج عباس محمد ورامینی قائم مقام شهید حاج ابراهیم همت در لشکر ‎ ۲۷محمد رسول الله (ص) بود. شهید ورامینی دانشجوی پیرو خط امام که در تسخیر سفارت آمریکامسوولیت گروه اطلاعات و عملیات را برعهده داشت، در روز بیست و هشتم آبان ماه سال ‎ ۶۲در مرحله سوم عملیات والفجر ‎ ۴در ارتفاعات کانی مانگا در منطقه پنجوین عراق به شهادت رسید.


ویدیو مرتبط :
دانشجویان امروز، از دیوار سفارت آمریکا بالا می رفتند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قذافی سفارت آمریکا را بمباران هوایی می کند



 

 

 

اختلالات در اینترنت کشور؛ مگر کاربران نمونه آزمایشگاهی هستند؟!

 

 

منابع دیپلماتیک روز چهارشنبه گفتند، معمر قذافی دو روز قبل سفارت آمریکا در طرابلس را تهدید به بمباران هوایی کرده است. این در حالیست که برخی منابع خبری نیز امروز گزارش دادند ،اقدامات قذافی برای سرکوب مردم با استفاده از نیروی نظامی و بمباران هوایی به دستور مستقیم پنتاگون و سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) صورت می گیرد.

 

یک دیپلمات غربی در یکی از کشورهای منطقه امروز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا موضوع بمباران سفارت آمریکا در طرابلس را فاش کرد.

وی گفت ، این تهدید قذافی پس از هشدار حدود یک هفته پیش وی به اوباما صورت گرفته است.

گفته می شود، قذافی به اوباما هشدار داده است چنانچه به &#۰۳۹;دو رویی&#۰۳۹; های خود ادامه دهد، اسنادی که حاکی از دخالت های واشنگتن علیه مردم لیبی و حتی ملت های عرب و مسلمان منطقه است را افشا خواهد کرد.

این دیپلمات غربی افزود: دستور تغییر مسیر ناو هواپیما بر آمریکا و حرکت آن به سمت آب های نزدیک لیبی با توجه به تهدید جدی قذافی بوده است.

در همین حال یک خبرنگار بخش فارسی بی بی سی نیز به خبرنگار ایرنا در یکی از کشورهای آسیایی گفت: آمریکا و متحدانش به این نتیجه رسیده اند که حمایت از مردم و سرنگونی بن علی در تونس و مبارک در مصر یک اشتباه راهبردی بوده است.

این خبرنگار فارسی زبان که حدود دو سال است با بی بی سی همکاری می کند، اظهارداشت، شنیده است آمریکا برای بمباران مردم لیبی نه تنها مجوز بلکه به قذافی دستور اکید داده است.

وی افزود: راهبرد آمریکا فقط تامین امنیت انرژی است و این در حالیست که قیام ها در منطقه به سمتی میل می کند که دست غرب از منابع انرژی قطع خواهد شد.

وی که خواست نامش افشا نشود،گفت: شبکه های غربی از جمله رادیوهای وابسته به دولت آمریکا دستور گرفته اند که رویدادهای لیبی را با هماهنگی مقام های سیا و پنتاگون پیگیری کنند.

مقام های آمریکا در راستای تلاش برای حفظ منافع راهبردی خود در لیبی این کشور را تحت محاصره دریایی و هوایی قرار داده اند.

تحلیلگران سیاسی می گویند، وضعیت به شکلی است که قذافی هر لحظه ممکن است دست به اقدامات پیش بینی نشده ای بزند

حرکاتی که می تواند با برنامه ریزی آمریکا برای ایجاد زمینه دخالت در امور داخلی لیبی همراه باشد.../خبر آنلاین