اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جوادی‌آملی: سید حسن واجد شرایط است


آیت‌الله جوادی آملی در پاسخ به سؤال بعضی از شاگردانشان در مورد حضور یادگار امام در انتخابات خبرگان ضمن ابراز خوشنودی از این حضور، برای او آرزوی موفقیت کردند.

پایگاه خبری انتخاب: آیت‌الله جوادی آملی در پاسخ به سؤال بعضی از شاگردانشان در مورد حضور یادگار امام در انتخابات خبرگان ضمن ابراز خوشنودی از این حضور، برای او آرزوی موفقیت کردند.   

در این جلسه آیت الله جوادی آملی پیرامون شخصیت علمی آیت‌الله سیدحسن خمینی فرمودند: «سید حسن آقا از نظر فقهی در زمره علمای بزرگ است كه جلسات درس فقه و اصول را بسیار خوب و پربار برگزار می‌كند.»

ایشان كه سال‌ها عضو برجسته خبرگان بودند در ادامه سخنان خود نسبت به صلاحیت سیدحسن خمینی اظهار داشت: «بنده ایشان را از هر جهت واجد شرایط می‌دانم.»

پیش از این آیات عباس محفوظی، موسوی اردبیلی، شبیری زنجانی،ابراهیم امینی و سیدجعفر کریمی صلاحیت علمی سیدحسن خمینی را مورد تایید قرار داده بودند.


ویدیو مرتبط :
کلیپ زیبای آلبوم شهید سید حسن سید جوادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كریمی: سید حسن شرایط خبرگان را دارد


حضرت آیت الله سید جعفر كریمی رییس شورای استفتائات مقام معظم رهبری گفت: سید حسن خمینی از حیث علمی، سیاسی و اعتقادی برای مجلس خبرگان صلاحیت دارد.

پایگاه خبری انتخاب: حضرت آیت الله سید جعفر كریمی گفت: سید حسن خمینی از حیث علمی، سیاسی و اعتقادی برای مجلس خبرگان صلاحیت دارد.

یک شاگرد امام خمینی طی گفت و گویی در پاسخ به سؤالی در خصوص حضور آیت الله سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان گفت: هركس عملكرد و جایگاه ایشان را ملاحظه كند صلاحیت او برایش روشن می شود.

رییس شورای استفتائات مقام معظم رهبری افزود: وجود ایشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری وجود مفیدی خواهد بود.

آیت الله سید جعفری كریمی با اشاره به جایگاه علمی یادگار امام گفت: من نوشته ی ایشان( كتاب الافادات و الاستفادات) را دیده ام قوت علمی ایشان برای من معلوم است و همان ذوق و اندیشه ی امام در ایشان نیز وجود دارد.

این استاد برجسته حوزه ی علمیه در پایان با اشاره به ثبت نام آیت الله سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: ایشان از حیث علمی، سیاسی و اعتقادی بحمدلله همه شرایط را داراست.

آیت الله کریمی از شاگردان مطرح و محبوب امام بود و  مسئولیت امتحان از طلاب و نظارت بر دفتر شهریه ی ایشان را بر عهده داشت.

ایشان هم اكنون ناظر و رییس شورای استفتائات مقام معظم رهبری است و به امر معظم له، تنظیم استفتائات رهبری در قالب كتاب تحت نظارت ایشان انجام می گیرد.