اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جواب به تلفن اوباما «ترحم به گرگ» بود


زاکانی گفت: ما در این فضا پاسخگویی رئیس جمهور محترم ایران به تلفن رئیس جمهور آمریکا را ترحم به گرگی می دانیم که خوی درندگی دارد، اما دیگر هنر حمله و عمل مناسب با این خوی خویش را از دست داده است.

خبرگزاری مهر: علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک اظهار داشت: فصل جدیدی در روابط بین الملل با حضور آقای روحانی در سازمان ملل در حال رقم خوردن است که ضمن تبریک به وی و همکارانشان با واقع‌بینی باید بیم ها و امیدهایی را مطرح کنیم.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: در کنار بیان صریح مواضع جمهوری اسلامی از زبان رئیس جمهور در سازمان ملل و در دیدارهای عمومی و خصوصی و استمرار موفق رهگیری دیپلماسی عمومی که سال ها مورد توجه مسئولان جامعه اسلامی است، نتایج مطلوبی از این سفر حاصل گشت، اما در دقایق پایانی این سفر ارتباط تلفنی دو رئیس جمهور حاشیه ای پررنگ تر از متن گردید که واکاوی آن ضروری به نظر می رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق خود گفت: از آنجایی که اصولگرایان مجلس اصرار به کمک به دولت داشته و رای بالای نمایندگان به وزرا بخصوص وزرای اقتصادی حاکی از صحت این موضوع دارد و فهم درست نیازهای کشور در همدلی و همراهی برای عبور از فشارهای اقتصادی دارد، اما تاکید بر آرمان ها و توجه به واقعیات یکی از مبانی رفتاری ما است و از همین رو به نکاتی اشاره می کنم.

وی تصریح کرد: بر مبنای منطق درست اسلامی ما نه حق ظلم کردن داریم و نه حق زیر بار ظلم رفتن، اساسا ما که هستیم و طرف مقابل چه کسی است. جهان در قرون اخیر شاهد دو اردوگاه سلطه گران و سلطه پذیران بود که البته اردوگاه سلطه گران نیز به دو قطب شرق و غرب به رهبری آمریکا و شوروی تقسیم شده بود که با طلوع انقلاب اسلامی شاهد شکل گیری دو اردوگاه جدید به نام سلطه گران به رهبری آمریکا و سلطه ستیزان و مستضعفان به رهبری ایران اسلامی شدیم.

زاکانی بیان کرد: 34 سال نبرد مظلومانه ملت رشید اسلام در سایه عنایت الهی شرایط جدیدی را در ایران و منطقه رقم زد تا جایی که ادعای بوش پدر در سال 70 برای نظم نوین جهانی و شکست‌های مکرر بوش پسر در تحقق خاورمیانه جدید و خاورمیانه بزرگ در حمله 33 روزه به لبنان، افغانستان و عراق و شکست در غزوه و از همه مفتضح تر ادعای حمله به سوریه و عقب‌نشینی رئیس جمهور آمریکا حکایت از شکست جدی سلطه طلبان دارد تا جایی که شوروی در سال 1370 دچار فروپاشی شد و اوباما هم همچنین به نقل از سازمان های اطلاعاتی آمریکا چندی پیش اعلام کرد که در سال 2030 میلادی آمریکا دیگر ابرقدرت نیست و یا اینکه همین سازمان ها پیش بینی کردند که تا 10 سال دیگر اسرائیل دیگر باقی نخواهد ماند.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطر نشان کرد: در مقابل ما ملتی بودیم که همین آمریکایی ها با حضور در ایران عزیز قبل از پیروزی انقلاب در نهایت ظالمیت حق توحش دریافت می کردند و به برکت مقاومت بی نظیر مردم اسلام به ویژه پابرهنگان و مظلومان و رهنمودهای مظلوم گونه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری امروز به محور اردوگاه ظلم ستیزان و مستضعفان جهان تبدیل شده ایم و از جهات مادی و معنوی نیز پیشرفت های چشمگیری علی‌رغم همه رذالت‌ها و توطئه های گوناگون دشمن به رهبری آمریکا، انگلیس و اسرائیل داشتیم و یک لحظه از سیر عروج باز نایستاده ایم.

نماینده مردم تهران در ادامه نطق میان‌دستور خود یادآور شد: امروز جهان حقایق ملموسی را تجربه می کند تا جایی که به گفته رابرز پارت در مقاله ای تحت عنوان اینکه چگونه باید با ایران به عنوان یک ابرقدرت جدید مقابله کنیم و یا در مقاله رئیس شورای روابط خارجی آمریکا اظهار می دارد که ما وارد دنیای بی قطبی شده ایم و به ایران به عنوان یک بازیگر اصلی در عرصه منطقه ای و جهان پرداخته است و یا به بیان عملی و آشکاری که امروز بالغ بر 33 میلیون مجلل و مقاله در اینترنت حکایت از فروپاشی غریب‌الوقوع آمریکا دارد تا جایی که برای این کشور ورشکسته آبرو و هیمنه ای نگذاشته است، این کشور را در افکار عمومی جهان و ملت های بیدار به نفع ما یعنی به نفع اردگاه سلطه ستیزان رقم زده است.

وی افزود: ما در این فضا پاسخگویی رئیس جمهور محترم ایران به تلفن رئیس جمهور آمریکا را ترحم به گرگی می دانیم که خوی درندگی دارد، اما دیگر هنر حمله و عمل مناسب با این خوی خویش را از دست داده است. به هر حال در این میدان جدید نیاز به اقدامات جدی آمریکا در اظهار پشیمانی از گذشته شوم خویش و جبران گوشه ای از جنایت های خود و دست برداشتن از دشمنی‌های خود دارد. در حقیقت این راستی آزمایی جدیدی است که آغاز شده و بجای حرف درمانی نیاز به اقدام عملی از سوی آمریکا دارد، یا آمریکا با برداشتن تحریم ها گام عملی را برداشته که این مطلوب ما است و نتیجه آن موفقیت سیاست نرمش قهرمانانه رهبر معظم انقلابی است و یا اینکه با ادعاهای بدون دلیل و منطق خود مثل گذشته به ظلم خویش ادامه داده که اینجا نیز دروغگویی آمریکا مجددا آشکار خواهد شد و صحت فرموده حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و ملت رشید اسلام را آشکارتر خواهد کرد.

زاکانی گفت: مقام معظم رهبری به بازی برد برد می اندیشد، لذا در مسیر روبرو هر اتفاقی که بیافتد حتما موجبات موفقیت ایران را به همراه خواهد داشت، نه بـُرد بـُرد متعارفی که در جنبه های سیاسی قابل تعریف است، البته برخی افراد دولت و جریانات سیاسی نباید خوشبینی زایدالوصفی داشته باشند و نخبگان و رهروان حضرت امام(ره) و رهبری انقلاب نباید دچار غفلت گردند و از یکجا چند بار گزیده شوند.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: در مبانی نظری برنامه چهارم توسعه با پذیرش نظام سلطه در زمان دولت جناب آقای روحانی عقب نشینی کردیم، اما آمریکا ما را محور شرارت لقب داد و در موضوع هسته ای زمان سکان‌داری جناب آقای روحانی در سال 81 به بعد که موجب تعطیلی همه سانتریفیوژهای تحقیقی ما شد و در مستند بی‌بی‌سی که چندی قبل اظهارات آقای ظریف برای داشتن حتی یک سانتریفیوژ هم با مخالفت آمریکایی ها و غربی ها مواجه شد و اقتضائات داخلی و همت دانشمندان و اراده رهبر انقلاب سبب فراهم شدن امکان 18 هزار سانتریفیوژ فعال و دسترسی به غنای 20 درصد و تهیه صفحات سوخت برای رآکتور 5 مگابایتی تهران میسر شد.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: در بازدیدی که از فوردو داشتیم آن چیزی که بیشتر از همه نمایندگان مجلس را خوشحال کرد، وجود جوانان دانشمند، فرهیخته، خلاق و متعهدی بود که مایه افتخار ما هستند و این مولف قدرت ما است و تعطیلی بردار نیست. این بار نیز نباید همان روش‌های گذشته تکرار شود.

وی خاطر نشان کرد: اوباما اولین رئیس جمهور آمریکا است که ملت ایران را رسما تهدید به حمله اتمی کرد و با وقاحت تمام بر آن اصرار ورزید اما امروز اینگونه التماس می کند، تماس گیرد و سپس مغرورانه ادعاهای واهی خویش را تکرار می کند و بیان می دارد که گزینه های نظامی هنوز روی میز است. این در حالی است که ما هنوز در حال راستی آزمایی آمریکا هستیم و هر چه که اتفاق بیافتد، در نتیجه پیروزی از آنِ ما است.

زاکانی گفت: ما باید مولفه های قدرت خویش را بازیابیم و در داخل کشور با وحدت، همدلی و با جهاد فرهنگی و علمی به حوزه اقتصادی بپردازیم.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس اذعان کرد: دیشب جلسه خوبی بین دولت و مجلس برگزار شدکه باید شکر به درگاه الهی داشت تا با قدرت و تقویت ساختارهای درونی بتوانیم به تقویت نظام اسلامی و پیگیری مطالبات منطقه ای و جهانی خویش بپردازیم و پیشرفت ایران اسلامی را شاهد باشیم.


ویدیو مرتبط :
کسی که ترحم نکند، دیگران نسبت به او ترحم نخواهند داشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در جواب نامه اوباما ایران پهپاد RQ170 را به آمریکا پس می دهد




 

در طی یکسال گذشته 3 فروند پهپاد آمریکایی در اختیار نیروهای مسلح ایران قرار گرفت که آخرین مدل این پهپاد ها RQ - 170 بود. بعد از شکار RQ - 170 آقای اوباما از ایران درخواست کرد که این مدل را به آنها برگرداند.

به گزارش بولتن نیوز، پس از افول تهدید های آمریکا علیه ایران در طی دو هفته گذشته و عقب نشینی از به راه انداختن جنگ لفظی با ایران، در پاسخ به سومین نامه آقای باراک اوباما از زمان به قدرت رسیدنش بعنوان رئیس جمهور آمریکا و همچنین به دلیل درخواست های مکرر او در کنفرانس های مطبوعاتی که بعد از شکار RQ - 170 برگزار شدند، ایران نیز به توصیه برخی مقامات نظامی اش قصد دارد چند فروند مدل از پهپاد های آمریکایی که توسط نیروهای مسلح ایران ساقط شده اند را به آمریکا برگرداند.

 

شهروندان آمریکایی , پهپاد آمریکایی

 

ایران موافقت نموده است که یک مدل از پهپاد پیشرفته RQ- 170 آمریکایی که 1/8 اندازه واقعی آن است را برای کاخ سفید ارسال نماید. این پهپاد آمریکایی در فاصله 225 کیلومتری از مرز ایران و افغانستان در اختیار نیروهای ایرانی قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید ساخت و تولید مدلهای کوچک این پهپاد آمریکایی هم اکنون در حجم وسیعی آغاز گردیده و قرار است با قیمت های بین 7 تا 70 هزار تومان بفروش برسند. شهروندان ایرانی اولین شهروندانی در جهان خواهند بود که از مدل های این پهپاد پیشرفته آمریکایی در سطح وسیعی استفاده می کنند. این امکان برای هیچ یک از شهروندان امریکایی تا کنون ایجاد نشده زیرا آنها به طرح این پهپاد دسترسی نداشته اند.../بولتن نیوز