اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جوابیه سازمان امور اراضی به گزارشی درباره زمین خواری کامران دانشجو



اخبار,اخبار اجتماعی ,پرونده زمین خواری

سازمان امور اراضی با ارسال جوابیه ای در رابطه با محتوای گزارش روز گذشته صفحه حقوق و قضا به ارائه توضیحاتی پرداخته است.

در این جوابیه آمده‌است: پیرو برگزاری نشست خبری رئیس سازمان امور اراضی كشور در روز سه شنبه دوم تیر ماه، گزارش آن روزنامه با تیتر «ورود كامران دانشجو به باشگاه زمین خواران» كه به عنوان تیتر اول آن روزنامه در شماره 552 مورخ 7/4/1394 منتشر شده، حاوی برداشت‌های نادرستی از مطالب مطرح شده از سوی رئیس سازمان امور اراضی است كه جهت تنویر افكار عمومی و پیشگیری از برداشت نادرست از خبر منتشر شده خواهشمند است دستور فرمایید مطابق قانون مطبوعات، جوابیه ذیل در آن روزنامه منتشر شود: در گزارش و تیتر اول روزنامه قانون مورخ هفتم تیر ماه از عنوان« ورود كامران دانشجو به باشگاه زمین خواران» و روتیتر « پرونده وزیر علوم احمدی نژاد به دادگاه ارسال شد» استفاده شده، در حالی كه نه به تخلف ذكر شده عنوان زمین خواری اطلاق می‌شود، نه این تخلف در دوران دولت دهم اتفاق افتاده و نه شخصی كه به عنوان متخلف علیه او اعلام جرم شده در زمان وقوع تخلف، وزیر و یا عضو كابینه بوده و نه در نشست خبری رئیس سازمان امور اراضی كشور نام فرد خاصی عنوان شده است.

 

رئیس سازمان امور اراضی كشور در نشست خبری برگزار شده، در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در خصوص برخورد با تخلفات دستگاه‌های اجرایی در حوزه تغییر كاربری اراضی كشاورزی توضیح دادند كه «یكی از مشكلات موجود ناهماهنگی دستگاه‌های ارائه كننده مجوزهای ساخت و ساز و یا خدمات زیر بنایی مانند : آب، برق و گاز و عدم رعایت قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغی از سوی این دستگاه‌هاست.

 

بر اساس قانون سازمان امور اراضی كشور به عنوان مجری قانون می‌تواند علیه افراد و دستگاه‌هایی كه برای ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی كشاورزی مجوز صادر كرده یا خدمات ارائه می‌كنند، اعلام جرم كند كه تاكنون در این رابطه 177 پرونده شكایت علیه اینگونه دستگاه‌ها در سطح كشور تشكیل و به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.» رئیس سازمان با این توضیح و به عنوان مثال ذكر كردند كه در یكی از پرونده‌های تغییر كاربری اراضی كشاورزی، استاندار اسبق تهران ( در دوران دولت نهم) بر خلاف مقررات مجوزی صادر كرد كه مبنای تغییر كاربری بخشی از اراضی كشاورزی شد.

 

با توجه به اینكه این اقدام خارج از اختیارات مقام مذكور بود، سازمان در اجرای وظیفه قانونی خود به خاطر این تخلف از این فرد به دستگاه قضایی شكایت كرده است. این در حالی است كه این نوع اعلام جرم و شكایت از تخلف مدیران و دستگاه‌های اجرایی مصداق زمین خواری محسوب نمی‌شود و تخلف صورت گرفته الزاما ارتباطی با پرونده‌های زمین خواری كه دارای تعریف مشخص است، ندارد.

 

از سویی این تخلف زمانی صورت گرفت كه مسئول مربوطه سمت استاندار تهران را داشته است و در سال‌های بعد عهده‌دار وزارت یكی از وزارتخانه‌ها شد. از این رو استفاده از عبارت ردپای یكی از وزرای دولت سابق در پرونده تخلفات اراضی نادرست است و به نظر می‌رسد این عبارت برای جلب نظر خوانندگان انتخاب شده باشد. بدیهی است سازمان امور اراضی كشور، وزارت جهاد كشاورزی و به طور كلی دولت تدبیر و امید، وظیفه قانونی خود برای صیانت از اراضی كشاورزی و منابع پایه كشور را با قدرت دنبال می‌كند و در برخورد با متخلفان این حوزه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد كرد.


اخبار اجتماعی - روزنامه قانون

 


ویدیو مرتبط :
سامانه 131 سازمان امور اراضی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارنظر دانشجو درباره ماجرای زمین‌خواری در دوره مدیریت جاسبی



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

اظهارنظر دانشجو درباره ماجرای زمین‌خواری در دوره مدیریت جاسبی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار با رد تمام زمین خواریهای صورت گرفته در زمان جاسبی، گفت: برای من محرز شده که این حرف اشتباه بوده است.

فرهاد دانشجو در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره همکاری یا برخورد با جاسبی طی مدت ریاستش بر دانشگاه، گفت: در طول این چند ماه، به جز چند جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و یک جلسه با رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد، دیدار دیگری با جاسبی نداشتم اما همواره برای یکدیگر دعای خیر می کنیم.

وی ادامه داد: من خیلی تمایل دارم در برخی امور دانشگاه به رئیس سابق دانشگاه آزاد رجوع کنم، دعوتهای بسیاری هم از او برای حضور در دانشگاه به عمل آوردم اما دعوتهایم را نپذیرفت.

تکذیب تمام زمین خواری‌های زمان جاسبی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران مهر درباره محرز شدن تمام زمین خواری‌هایی که در زمان جاسبی صورت گرفته است، تصریح کرد: برای من محرز شده که این حرف اشتباه بوده و هیچ زمین خواری صورت نگرفته است، این پاسخ را با صراحت عنوان می کنم.

وی افزود: سیستم قوه قضائیه حاکم بر دعواهایی به این شکل است و کسانی که دعوی را برای این قضایا مطرح کردند با رجوع به قوه قضائیه، در صورت محق بودن به حقشان رسیدند.

ماجرای زمینهای معارض دانشگاه آزاد

دانشجو درباره شکایتهایی که از زمان ریاستش بر دانشگاه آزاد تاکنون در خصوص زمینهای معارض با آن مواجه بوده، اظهار داشت: در برخی موارد شکایتهایی بوده اما تاکنون به نفع دانشگاه آزاد تمام شده و اگر مواردی به ضرر دانشگاه بود تقاضای تجدید نظر کردیم. به عنوان مثال زمینهایی توسط استانداران و شهرداران در فاصله ای بیرون از شهر به دانشگاه آزاد هدیه شده و این زمینها در زمان تحویل آب و برق و جاده نداشته اند، اما بعد از آنکه دانشگاه آزاد این زمینها را آباد کرد، بعد از 20 سال اعلام شد که با سندهای دستی این زمینها در اختیار افراد دیگری قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با طبیعی دانستن این موارد، تاکید کرد که این دانشگاه در کل کشور شاید 10 تا 15 پرونده معارض داشته باشد و تعداد این پرونده ها در تهران بسیار محدود است./مهر