اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جهانگیر شاه قهوه تلخ پسر عمه زا شد!


یك‌ ماه هر روز ما و عروسك‌‌گردان‌ها با هم تمرین می‌كردیم و صداهای مختلف را روی عروسك‌ها می‌گذاشتیم تا سرانجام آقای طهماسب گفت این خنگ‌بازی‌‌، خنده‌ها و «ها» گفتن را برای «پسر‌عمه‌زا» نگه‌دار.

خبرگزاری ایسنا: شاید خیلی‌ها هنوز ندانند «پسر‌عمه‌زا» با آن صدای خاص و تند تند حرف زدن بچه‌گانه‌اش، دست‌پخت محمدرضا هدایتی‌ است كه نقش انواع و اقسام پیرمرد را در سریال‌های مهران مدیری بازی كرده؛ از طغرل «پاورچین» تا جهانگیرشاه دولو در «قهوه تلخ».

او این‌ روز‌ها با «كلاه‌قرمزی هوووو...» گفتن‌‌هایش دوباره سر زبان‌ها افتاده است. بخشی از گفته‌های او در ادامه می‌آید:


در مركز هنرهای نمایشی زاهدان تئاتر كار می‌كردم. البته از 10 سالگی در تئاتر بودم اما كار جدی‌ام از سال 70 در مركز هنرهای نمایشی زاهدان آغاز شد. آنجا 2 اثر را به جشنواره آوردیم و من با آن آثار، بازیگر اول جشنواره شدم.

همین عاملی شد كه به تهران فكر كنم. در همان سال‌ها كه تئاتر به جشنواره می‌آوردیم، یكسری دوست پیدا كردم كه به واسطه حمایت آنها توانستم به بازی جلوی دوربین راه پیدا كنم.



همان سال‌های اولی كه به تهران آمدم، با دانشجویان تئاتر كار می‌كردیم و حتی یك بار هم با آقای زنجان‌پور و مودبیان كار كردم. بعد از اینها با آقای مدیری آشنا شدم.

راستش اصلا نمی‌خواستم با كمدی شروع كنم تا آنجا كه به سختی پذیرفتم با كمدی فعالیت جدی‌ام را آغاز كنم. در همه تئاتر‌هایی كه كار كرده بودم، نقش كمدی نداشتم و فكر نمی‌كردم بتوانم در این زمینه موفق شوم ولی شدم و الان هم راضی هستم.

 واقعا باید بگویم من خیلی آدم خوش‌شانسی بودم كه با مهران مدیری كار كردم. اگر آغاز فعالیتم با او نبود، آنقدر دیده نمی‌شدم. در واقع با مهران مدیری دیده شدم كه كارگردان بزرگی مانند آقای جعفری‌جوزانی نقش جدی و خوبی را در سریالی عظیمی مانند «در چشم باد» به من داد.


اواخر سال 87 یك روز حبیب رضایی با من تماس گرفت و گفت آقای طهماسب خواسته به دفتر بیایی و برای یك كار عروسكی تست بدهی. من هم رفتم. آنجا آقای طهماسب گفت تلویزیون از ما می‌خواهد پس از سال‌ها دوباره كلاه‌قرمزی را روی آنتن ببریم و ما هم یك عروسك به نام «پسرعمه‌زا» را به جمع‌مان اضافه كرده‌ایم و می‌خواهیم صدایش را شما بگویی‌. من هم گفتم با كمال میل!

پس از آن، یك‌ ماه هر روز ما و عروسك‌‌گردان‌ها با هم تمرین می‌كردیم و صداهای مختلف را روی عروسك‌ها می‌گذاشتیم تا سرانجام آقای طهماسب گفت این خنگ‌بازی‌‌، خنده‌ها و «ها» گفتن را برای «پسر‌عمه‌زا» نگه‌دار. 3-2 روز اولی كه «كلاه‌قرمزی 88» را ضبط می‌كردیم، صدایم این كه الان هست، نبود و بیشتر شبیه كلاه‌قرمزی صحبت می‌كردم.

 آن اوایل پسرعمه‌زا حتی صحبت هم نمی‌كرد اما هرچه كردم، دیدم نمی‌توانم حرف نزنم! و همین شد كه یواش‌یواش عروسك زبان بسته‌، زبان باز كرد و به این وضعیتی كه امروز می‌بینید، افتاد!
     


ویدیو مرتبط :
فراموشی جهانگیر شاه (قهوه تلخ)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس بابا شاه «قهوه تلخ» در سریال «شاهگوش» میرباقری



عکس بابا شاه «قهوه تلخ» در سریال «شاهگوش» میرباقری

هادی کاظمی، در نقش یکی از سربازان کلانتری، جلوی دوربین داوود میرباقری در سریال «شاهگوش» رفت.

به گزارش روابط عمومی این سریال، او که به داشتن گریم‌هایی سنگین شهره است و نقش بابا شاه را در سریال «قهوه تلخ» ایفا کرده، زیر دست عبدالله اسکندری، گریم شد تا اولین پلان‌هایش را در این سریال بازی کند.

کاظمی که پیش از این توانایی‌اش را در سریال‌های «قهوه تلخ»، «ویلای من»، «مرد هزار چهره»، «مرد دوهزار چهره»، «فضانوردان»، «باغ مظفر»، «در چشم باد»، «شب‌های برره» و «پاورچین» به نمایش گذاشته برای اولین بار با داوود میرباقری همکاری می‌کند.

سریال قهوه تلخ,سریال شاهگوش,هادی کاظمی

 
شاهگوش، اولین سریال داوود میرباقری برای شبکه توزیع ویدئویی خانگی است. در این سریال که سید محمد امامی و مهران برومند، تهیه کنندگی آن را برعهده دارند بازیگرانی مانند اکبرعبدی، محسن تنابنده، فرهاد اصلانی، احمد مهران‌فر، مرجانه گلچین، طناز طباطبایی، حمیدرضا آذرنگ سیروس گرجستانی و... بازی می‌کنند.

این سریال ماجرای یک تصادف است که تنها شاهد آن، گدایی نیمه نابیناست که تنها ۳ عدد پلاک ماشین را می‌بیند. اتفاقی که باعث می‌شود پای افراد زیادی به کلانتری باز شود. عظیم جوانروح، مدیر فیلمبرداری «شاهگوش» و طراح گریم سریال هم عبدالله اسکندری است. فردین خلعتبری هم موسیقی شاهگوش را می‌سازد. توزیع این سریال ۲۶ قسمتی از ۱۷ مهر ۱۳۹۲ آغاز خواهد شد./خبرآنلاین