اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جهانبخش: هدفم رسیدن به تیم ملی است


مهاجم ایرانی تیم فوتبال نایمخن هلند پس از درخشش در بازی با گرونینگن، گفت: متاسفم عملکردم در نتیجه بازی تاثیری نداشت اما بعد از گلی که به ثمر رساندم روحیه تیم بسیار افزایش یافت.

ایسنا: علیرضا جهانبخش که در دیدار دیشب تیم فوتبال نایمخن برابر گرونینگن درخشش داشت و توانست یک گل برای تیمش به ثمر رسانده و یک پاس گل هم بدهد، اظهار کرد: بازی دشواری بود. ما برای دومین بار بود که پس از بازی در جام حذفی مقابل گرونینگن قرار می‌گرفتیم. ما توانسته بودیم در جام حذفی گرونینگن را حذف کنیم و این برایشان خیلی گران تمام شده بود، برای همین در خانه خودشان با تمام قدرت مقابل تیم ما حاضر شدند.

** به خاطر کم‌تجربگی مدافعان‌مان باختیم

وی افزود: گرونینگن تیم چهارم یا پنجم جدول است و برای پیروزی سنگین برابر ما به میدان آمد. آن‌ها مقابل 15 هزار نفر از هواداران‌شان بازی می‌کردند. متاسفانه در نیمه نخست تیم ما بازی را بد شروع کرد و با سه گل عقب افتادیم اما در نیمه دوم تا حدودی توانستیم جبران کنیم. بعد از پاس گلی که من دادم و نهایتا گل خوبی که به ثمر رسید تیم ما از لحاظ روحی روانی تغییر کرد. من هم از دادن آن پاس خیلی خوشحال بودم. با گذشت بازی توانستم گل دوم تیمم را هم به ثمر برسانم که وضع روحی بازیکنان را بهتر و بهتر کرد. ما می‌توانستیم بازی را به تساوی بکشانیم اما متاسفانه روی اشتباه‌هایی از سوی مدافعین که فکر می‌کنیم به خاطر کم تجربگی‌ آن‌ها بودم گل‌های چهارم و پنجم را دریافت کردیم.

** متاسفم عملکردم در نتیجه نایمخن تاثیری نداشت

جهانبخش گفت: حیف شد چون می‌توانستیم با غلبه بر گرونینگن سه، چهار رده در جدول لیگ هلند صعود کنیم اما این مهم به دست نیامد. من از گلی که به ثمر رساندم و پاس گلی که دادم، خیلی خوشحال بودم اما وقتی تیمم شکست می‌خورد، این خوشحالی دوامی ندارد. متاسفم که عملکردم در نتیجه این بازی موثر واقع نشد.

** در تعطیلات یک مدافع وسط باتجربه می‌گیریم

مهاجم ایرانی تیم نایمخن در پاسخ به اینکه ظاهرا بخش دفاعی تیم‌تان عملکرد خوبی ندارد و بسیار متفاوت از بخش هجومی این تیم است، به ایسنا گفت: بله، متاسفانه همین طور است. در خط حمله بازیکنان خوبی حضور دارند و بعضا می‌توانند گل‌های سرنوشت‌سازی را به ثمر برسانند اما اشتباه‌ها در خط دفاع تیم ما زیاد است. شاید به این دلیل بوده که آن‌ها کم‌تجربه هستند. در دفاع ما بازیکنان جوان و متعددی بازی می‌کنند. متاسفانه وقتی تیم ما گل می‌خورد شرایط روحی تیم به خاطر جوانی‌اش به هم می‌ریزد. نایمخن میانگین سنی 23 یا 24 سال دارد و جوانان زیادی در آن حضور دارند. مدیران باشگاه تصمیم گرفتند در تعطیلات ژانویه یک دفاع وسط باتجربه برای نایمخن بگیرند. امیدوارم این تعطیلات شرایط ما را برای حضور بهتر در ادامه رقابت‌ها بهبود بخشد.

** شرایط برای زدن آن گل زیبا مهیا شد

جهانبخش درباره گل زیبایی که به تیم گرونینگن با یک شوت از راه دور زد به ایسنا گفت: همان طور که گفتم پس از گل اول که پاس آن را من دادم، وضع روحی تیم ما خیلی خوب شد و در صحنه گل دوم هم پاس خوبی را دریافت کردم و در یک لحظه فضای جلوی من باز شد و اقدام به شوت زدن کردم. خوشبختانه توپ آنجایی رفت که باید می‌رفت و گل زیبایی شد. شاید اگر کمی با آنجا فاصله داشت دروازه‌بان می‌توانست آن را مهار کند. این گل بازیکنان ما را بسیار امیدوار کرد اما متاسفانه اشتباه مدافعین فرصت جبران را از ما گرفت.

** اولین هدفم رسیدن به تیم ملی است

بازیکن جوان ایرانی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید در جام جهانی 2014 بتوانید یکی از بازیکنان تیم ملی باشید، گفت: من اول تلاش می‌کنم برای جام جهانی به تیم ملی دعوت شوم. هدف اولم حضور در تیم ملی و راه یافتن به ترکیب اصلی است. این موضوع برایم اهمیت بسیار زیادی دارد و یک اتفاق مثبت بزرگ برای علیرضا جهانبخش خواهد بود. در هدف بعدی، همه تلاشم را می‌کنم تا عملکرد موثری را برای تیم ملی داشته باشم. بی‌شک عملکرد تمام بازیکنان و میزان تاثیرگذاری‌شان بستگی به شرایط بازی‌های جام جهانی دارد که اگر فرصت فراهم شود، هر بازیکنی می‌تواند بدرخشد.

** میانگین گلزنی آرژانتینی‌ها بسیار بالاست

جهانبخش در واکنش به اینکه همانطور که ایرانی‌ها عملکرد خوبی در تیم‌های اروپایی دارند، خبر دارید که آرژانتینی‌ها هم این روزها در تیم‌های بزرگ اروپایی، گل‌های خوبی به ثمر می‌رسانند تصریح کرد: بر اساس آمار گرفته شده میانگین گلزنی بازیکنان آرژانتینی بسیار بالاست و جمع این بازیکنان یکی از گلزن‌ترین تیم‌های جام جهانی یعنی آرژانتین را شکل می‌دهد. آن‌ها در فوتبال دنیا چنین شرایطی دارند و همین نشان می‌دهد که ما چقدر کار دشواری در پیش داریم. با این حال معتقدم اگر تیم ایران اردوهای خوبی برگزار کند و بازیکنان موثری هم در ترکیب حضور داشته باشند ما می‌توانیم حریف بسیار جدی برای سه تیم آرژانتین، نیجریه و بوسنی باشیم.

** صعود ایران در رنکینگ فیفا در ذهنیت حریفان اثرگذار است

مهاجم تیم ملی درباره جدید‌ترین رنکینگ فیفا و صعود 12 پله‌ای ایران و در پاسخ به اینکه جلو زدن ایران از نیجریه در رنکینگ فیفا چقدر می‌تواند به اعتماد به نفس بازیکنان ایرانی کمک کند به ایسنا گفت: قطعا صعود ایران در رنکینگ فیفا، دیدگاه‌ها نسبت به تیم ملی ما را تغییر می‌دهد. دیدگاه تیم‌ها و علاقه‌مندان فوتبال در دنیا نسبت به تیم ایران مثبت می‌شود. ما وضع خوبی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی داشتیم و تلاش کردیم بیشترین کیفیت را به نمایش بگذاریم. صعود تیم ملی به عنوان نخستین تیم گروهش به جام جهانی هم بسیار موثر بود. در مجموع عملکرد تیم ملی در سال 2013 آنقدر خوب بود که کارشناسان فیفا را مجاب کرد که صعود 12 پله‌ای داشته باشیم. مسلما روحیه بازیکنان ما هم افزایش می‌یابد و به همان اندازه در روحیه بازیکنان حریف هم اثرگذار است.

** کی‌روش آنقدر تجربه دارد که بداند بهتر است با چه تیمی بازی کنیم

جهانبخش همچنین درباره بازی تدارکاتی تیم ملی با تیم گینه در اسفندماه نیز گفت: انتخاب حریفان تدارکاتی تیم ملی به برنامه‌ریزی کادر فنی برمی‌گردد و قطعا کارلوس کی‌روش قطعا آنقدر تجربه دارد که بداند در این مقطع زمانی چه حریفانی برای تیم ایران مناسب هستند. ما در اولین بازی جام جهانی به مصاف نیجریه می‌رویم و شاید از این منظر کادر فنی تصمیم گرفته اولین بازی تدارکاتی ما برابر یک تیم آفریقایی باشد. گینه قدرت نیجریه را ندارد اما اکثر بازیکنان آفریقایی معمولا فیزیک بسیار خوبی دارند و بازی فیزیکی یک وجه مشترک میان تمام آن‌هاست.

** دعوت از امثال هاسه‌گاوا نباید بازیکنان داخلی را بی‌انگیزه کند

وی در پایان با بیان اینکه دعوت بازیکنان شاغل در لیگهای خارجی به تیم ملی انگیزه بازیکنان داخلی را پایین نمی‌آورد، اظهار کرد: آریا هاسه گاوا اگر بتواند به تیم ایران کمک کند قطعا حضورش در تیم ملی مثبت است و همه بازیکنان از ورود او استقبال می‌کنند. در گذشته بازیکنانی که از خارج کشور به تیم ملی دعوت شدند معمولا عملکرد خوبی داشتند و این باعث شده میان آن‌ها و بازیکنان داخلی رقابت بیشتری صورت گیرد. با قاطعیت می‌گویم دعوت از این بازیکنان نباید باعث بی‌انگیزگی بازیکنان داخلی شود. کی‌روش در گذشته هم نشان داده که از بازیکنان داخلی باکیفیت هم استفاده می‌کند اما به شرط آن که سطح شان آنقدر خوب باشد که سرمربی تیم ملی را متقاعد کنند.


ویدیو مرتبط :
‫هدفم از کاهش وزن، رسیدن به یک عدد نبود!‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیکن ملی‌پوش تیم فوتبال سایپا: برای رسیدن به جام جهانی تمام تلاشم را می‌کنم



تیم فوتبال سایپا ,تیم ملی

بازیکن ملی‌پوش تیم فوتبال سایپا: برای رسیدن به جام جهانی تمام تلاشم را می‌کنم

بازیکن تیم فوتبال سایپای البرز که به اردوی تیم ملی دعوت شده است، گفت: هدف من حضور در جام جهانی با لباس ایران است و برای این هدف تمام تلاشم را به کار می‌بندم.

سجاد شهباززاده امروز اظهار کرد: با توجه به اینکه سال آینده تیم ملی فوتبال کشورمان باید در جام جهانی حضور پیدا کند، در لیگ برتر جاری تمام بازیکنان برای حضور در تیم ملی بیشترین تلاش خود را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: من نیز به همراه دیگر بازیکنان جوان فوتبال کشورمان از این قائده مستثنی نیستم و تلاش دارم تا حضورم را در تیم ملی محکم کنم.

این بازیکن جوان تیم فوتبال سایپای البرز در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه آیا امید دارد که در لیست نهایی باشد، گفت: بازیکنان با نظر کادر فنی و براساس نظرات مربی و سیستم بازی تیم ملی در جام جهانی انتخاب می‌شوند و حرف آخر را کی‌روش می‌زند.

شهباززاده افزود: بنابراین تمام تلاش خود را به کار می‌بندم تا نظر کادر فنی و کی‌روش را جلب کنم و امیدوارم تلاش‌هایی که انجام می‌دهم موجب رضایت کادر فنی و حضورم در جام جهانی باشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در کرج درباره شرایط سایپای البرز نیز گفت: با توجه به اینکه در اردوی تیم ملی حضور دارم، تمام تمرکزم فعلاً برای این تیم است.

مهاجم جوان سایپای البرز گفت: در سایپا نیز تمام بازیکنان به دنبال اجرای سیاست‌های کادر فنی هستند و به صورت نسبی نتایج خوبی گرفتیم و هم‌اکنون در رده هفتم جدول قرار داریم.

شهباززاده تاکید کرد: البته معتقدیم که جایگاه سایپا باید در جدول بالاتر باشد و به همین دلیل تلاش داریم تا با کسب نتایج خوب به ویژه در دیدارهایی که میزبان هستیم، این هدف را محقق کنیم.

وی در پایان گفت: سایپا نیازمند حمایت بیشتر هواداران است و در صورتی که بازی‌های خانگی ما با حضور پرشور طرفداران برگزار شود، می‌توانیم جزو تیم‌های بالای جدول باشیم./فارس