اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جن‌گیری واقعیت دارد/شرعاً جایز نیست!


آیا وجود جن در اسلام یک واقعیت است؟جن‌گیری در اسلام چه حکمی دارد؟ آیا فرا گرفتن علوم مربوط به اجنّه جایز است؟

آشنایی با علوم غریبه و موجوداتی به غیر از انسان که از آنها به عنوان "جن" یاد میشود جزئی از کنجکاوی‌های هر انسانی محسوب می‌شود که دوست دارد تا بیشتر درباره آن بداند اما متأسفانه برخی در این میان به دنبال سوء استفاده از این علوم برای مقاصد فاسد و خودخواهانه خود می‌باشند. به همین جهت تعداد معدودی از انسانها هستند که ادعا می‌کنند که با این موجودات در ارتباط هستند و می‌توانند آنها را برای انجام کارهای خود استفاده نمایند. اما باید دانست که این اسلام اینگونه ارتباطات و علوم را که موجب فساد در جامعه اسلامی می‌شود را رد و اجازه چنین اعمالی را به عاملان آن نمی‌دهد. در همین رابطه خبرنگار خبرگزاری برنا حکم فقهی این مسأله را از حضرت آیت الله مکارم شیرازی پرسیده است که سؤال و پاسخ آن را در زیر می توانید ببینید.



سوال: آیا وجود جن در اسلام یک واقعیت است؟جن‌گیری در اسلام چه حکمی دارد؟ آیا فرا گرفتن علوم مربوط به اجنّه جایز است؟ واقعیات مربوط به جن چه مواردی است؟

جواب: جن موجودی است ناپیدا و مطابق آنچه در قرآن آمده حقیقت دارد، امّا بر خلاف پندار بعضی از عوام کاری به انسانها ندارد و آنچه در افواه مشهور است غالبا زاییدۀ خیالات است و کسانی که مبتلا به اوهام هستند لازمست هرگز به آن فکر نکنند، و اگر در هر روز 5 مرتبه آیة الکرسی را بخوانند آرامش بیشتری خواهند داشت و درباره‌ی احضار جن و جن‌گیری این امر اگر چه ممکن است ولی شرعا جایز نیست، و بسیاری از مدّعیان آن افرادی دروغگو یا خطاکارند.

منبع: خبرگزاری برنا


ویدیو مرتبط :
‫15 واقعیت درباره جن - انچه درباره جن ها نمی دانید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

14 واقعیت درباره فیلم «جن گیر» +تصاویر



اخبار فرهنگی -  14 واقعیت درباره فیلم «جن گیر» +تصاویر

در این گزارش با جزئیاتی درباره فیلم «جن گیر»‌ كه شاید از آن اطلاعی نداشته باشید ، آشنا شوید.

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم جن گیر

 «جن گیر» فیلمی در ژانر وحشت است كه علی رغم گذشت 40 سال از اكران این فیلم همچنان با تماشای آن مو بر تن مخاطبان راست می شود.

این فیلم 26 دسامبر 1973 اكران شده و دو روز قبل 40 سالگی خودش را جشن گرفت. «جن گیر»‌ نه تنها در زمان خود فروش خوبی را در گیشه تجربه كرد ،‌بلكه شهرت این فیلم همچنان مخاطب را به تماشای دوباره آن وادار و با اینكه در زمان تولید از هیچ جلوه ویژه كامپیوتری استفاده نكرد ولی به عنوان یكی از ترسناك ترین فیلمهای قرن معرفی می شود.

در این گزارش با جزئیاتی درباره فیلم «جن گیر»‌ كه شاید از آن اطلاعی نداشته باشید ، آشنا شوید.

1. «جن گیر» بر اساس كتاب «ویلیام پیتر بلاتی»‌ با همین عنوان ساخته شده است . حتی داستان كتاب هم بر اساس جریانی واقعی كه سال 1949 در كاتیج سینی رخ داده ،‌ نوشته شده است . «ویلیام فرایدكین» برای اولین بار نسبت به ساخت این فیلم مردد بود ،‌ چرا كه جریان كتاب تا حدودی غریب به نظر می رسید. اما طی گفتگوها و تحقیقاتی كه از كشیش ها ،‌پرستاران و عوامل وابسته به جن گیری انجام داد ، ساخت این فیلم را قطعی كرد.

2. نقش «الن برستین» ابتدا به «آدری هپبورن» پیشنهاد شد. ولی هپورن در صورتی این نقش را می پذیرفت كه در رم فیلمبرداری شود . این نقش به «آن بانكرافت» و «جین فوندا» هم پیشنهاد شد. در نهایت نش به «الن برستین» رسید و او برای این نقش نامزد اسكار شد.

3. پایگاه اطلاع رسانی (E-True Hollywood story) در سال 2004 گزارشی منتشر كرد مبنی بر این كه ، لوكیشن فیلمبرداری جن گیر نفرین شده است ، استودیوی فیلمبرداری این فیلم به جز اتاق «رگان» (دختربچه) در آتش سوخته است . دو بازیگر دیگر این فیلم «جك مك گوران»‌ و «واسیلیكی مالیاروس»‌ قبل از اكران فیلم درگذشتند.

4. «مكس فون سیدو»‌ در حالی كه نقش «پدر لانكستر مرین» 74 ساله را بازی می كرد ، فقط 44 سال داشت. او می گوید بیشترین و سنگین ترین گریم را در این فیلم تجربه كردم.

5. سكانس «حركت عنكبوتی رگان» قبل از اكران حذف شد چرا كه گفته می شد یكی از عوامل پشت صحنه در این سكانس دیده می شد. ولی در سال 2000 این سكانس به صورت كامل در نسخه جدید نمایش داده شد.

  اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم جن گیر

 6. «لیندا بلر» بازیگر نقش «رگان» نامزد جایزه اسكار شد و جایزه بهترین بازیگر گلدن گلوب را دریافت كرد. او تا 6 ماه بعد از اكران فیلم با محافظ شخصی تردد می كرد .

7. «جن گیر» در میان فیلمهای ترسناكی همچون «آرواره ها» ، «سكوت بره ها» و «حس ششم» نامزد اسكار شده اند. بهتر بوده است .

8. نمایش دوباره این فیلم در سال 2000 ،‌ جن گیر را به پرفروشترین فیلم درجه R (بالای 18 سال) تبدیل كرد.

  اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم جن گیر

 9. «جن گیر» در فهرست 100 فیلم برتر تاریخ سینما در جایگاه سوم قرار دارد و بعد از «سایكو» (روانی) و «آرواره ها» قرار دارد.

10. در سال 2010 این فیلم به ثبت كتابخانه ملی آمریكا رسید.

11. «پل بیتسون» كه نقش كوتاه تكنیسین اشعه ایكس را در این فیلم بازی می كرد ، چندی بعد مظنون به قتل زنجیره ای شد.

12. نام شیطان فیلم «پازوزو» بود كه هیچگاه در فیلم به آن اشاره نشد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم جن گیر

 
13. «بلر» اظهار داشته به حدی از عروسك بدل رگان ترسیده بود كه ترجیح می داد به آن نگاه نكند.

14.  «استنلی كوبریك» به كارگردانی این فیلم علاقه زیادی داشت ولی مقامات استودیو او را انتخاب نكردند.

اخبار فرهنگی - سینما خبر