اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنگ شبکه 2 و3 سر قرعه کشی جام جهانی!


بازی های افتتاحیه جام جهانی از دو ویژه برنامه ورزشی از دو شبکه سراسری سیمای ملی پخش می شود.

خبرآنلاین: برای دومین هفته متوالی دو شبکه سراسری سیما پنجه در پنجه هم می اندازند و رقابت دارند بر سر پخش یک رویداد ورزشی. جمعه از ساعت 7 شب مراسم قرعه کشی جام جهانی آغاز می شود. همزمان برنامه 90 برای اولین بار در سال های اخیر مسئول پخش چنین ویژه برنامه ای شده است. اگر تا قبل از این رخدادهای اینچنینی در ویژه برنامه هایی مستقل پوشش داده می شد ، این بار مدیریت شبکه 3 سیما خیلی جدی «90 » را مسئول پخش این برنامه کرده است.

آنها هفته قبل هم به بهانه حضور میلانی ها در تهران یک ویژه نامه مستقل تهیه کردند. ویژه برنامه ای که دقیقا همزمان بود با پخش برنامه ورزشی شبکه دوم سیما . برنامه هایی که تولیدشان سبب شد تا بازار دلالی برای آوردن ستاره های میلان به تلویزیون داغ شود.

ارقام چند ده هزار دلاری که اولین بار در فضای رسانه های ایران پیچید حاصل از همین رقابت درون تلویزیونی بود . چیزی که محمد رویانیان مدیر پرسپولیس هم به آن اشاره داشت . او همان زمان گفت:« این همزمانی دو برنامه و رقابت برای دعوت از مهمانان ، این اتفاق را دامن زد .» این بار البته شرایط متفاوت است. صدا و سیما یک خروجی مشخص برای پخش تصاویر دارد. پخش تصاویر تنها با ضوابطی است که از سوی مسئول مربوطه در اختیار شبکه ها قرار می گیرد اما همزمان قرار است دو برنامه سراسری به پخش این تصاویر بپردازند. البته پیش از این هم اتفاق افتاده است که چند شبکه سراسری کی سخنرانی خیلی مهم مثل سخنرانی رئیس جمهوری در سازمان ملل را همزمان پخش کنند. حالا اما برای ورزش چنین بازار داغ رقابتی ایجاد شده است. دو برنامه به دنبال دعوت از مهمانان هستند. ابوالفضل اکبری تهیه کننده ورزش از نگاه دو می گوید:« ما این تصاویر را پخش همزمان می کنیم . مهمان برنامه مان هم محمد دادکان است. » در طرف دیگر هم فردوسی پور از دوشنبه شب اعلام کرد این برنامه روی آنتن می رود و قرار است مهمانان ویژه ای داشته باشند. پر بیننده ترین برنامه ورزشی 10 ساله اخیر سیما اما چطور مسئول پخش این ویژه برنامه شده است؟ حسین ذکایی دبیر شورای عالی ورزش سیما در این باره می گوید:« به هر حال این برنامه چون با حضور تیم ملی کشورمان است ، 90 هم مسئول بررسی و تحلیل بازی های ملی است ، به طور مشخص این مسئولیت در اختیار گروه سازنده 90 قرار گرفته است. تصاویر هم تا حد امکان روی انتن می رود چون بر اساس ضوابط کشور ما نمی توانیم هر تصویری را روی آنتن ببریم.»

تقریبا تصاویری از برزیل روی آنتن دو شبکه می رود ، یکسان است . این رقابت بین دو برنامه درحالی داغ شده که هنوز 90 درصد مخاطبانی چند برابری دارد. این قدر بیشتر که هنوز هیچ یک از دیگر برنامه های ورزشی سیما حاضر نیستند تعداد شرکت کنندگان در مسابقه های پیامکی شان را به نمایش بگذارند اما مرز پیامک های 90 برای هر برنامه از 2 میلیون نفر هم می گذرد!

با این وجود به نظر می رسد رقابتی شدید میان مدیران دو شبکه 2 و 3 سیما ایجاد شده است . ذکایی البته چیزی در این باره نمی گوید:« در این باره باید از آقای زین العابدین بپرسید که مسئول شورای ورزش سیما هستند. البته همه برنامه های ورزشی سیما زیر نظر شورای ورزش هستند. اما درباره این مسائل بهتر است از شخص آقای زین العابدین بپرسید.»

این رقابت شدید البته در شرایطی است که شبکه تخصصی ورزش سیما همچنان هیچ سهمی از این رقابت درون شبکه ای ندارد و احتمالا همزمان با این رویداد مهم باید تصاویر قدیمی از دیگر ورزش ها پخش کند!


ویدیو مرتبط :
قرعه کشی جام جهانی 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی در این شبکه‌ها


بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی جهان مراسم قرعه‌کشی جام جهانی را پوشش خواهند داد.

کافه سینما: قرعه‌کشی مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران و در روز جمعه ۹۲/۹/۱۵ برابر با ۶ دسامبر ۲۰۱۳ در شهر سالوادور ایالت باهیا برزیل و در حضور مقامات برجسته فوتبال جهان قرعه کشی خواهد شد و ۳۲ تیم حاضر در این بازیها در ۸ گروه ۴ تیمی قرار خواهند گرفت.

این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های مختلف جهان از جمله شبکه سه ایران پخش خواهد شد. شبکــه های پوشش دهنده مراسم قرعه کشی جام جهانی را در زیر بخوانید:

شبکه سه صدا وسیما

شبکه ARD آلمان

شبکه اRai ایتالیا

کانال‌های کارتی و غیرآزاد:

الجزیره +10 - HD6 قطر

سکای اسپرت 1 ایتالیا