اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنگ داخلی در شرق اوکراین: سرنگونی 2 بالگرد ارتش توسط جدایی طلبان (+تصاویر)




اخبار بین الملل-  جنگ داخلی در شرق اوکراین: سرنگونی 2 بالگرد ارتش توسط جدایی طلبان / اشغال ساختمان راه آهن و توقف حرکت قطارها

جدایی طلبان در شهر دونیتسک (شرق اوکراین)، کنترل ساختمان دادستانی را به دست گرفتند وپرچم "جمهوری مردمی دونیتسک" را برفراز این ساختمان جایگزین پرچم اوکراین کردند.

درگیری ها میان جدایی طلبان حامی روسیه و نیروهای پلیس و ارتش اوکراین در شرق این کشور روز جمعه وارد مرحله خشونت باری شد. دو بالگرد ارتش اوکراین به دست جدایی طلبان سرنگون و دو خلبان آن کشته شدند.

جدایی طلبان در شرق اوکراین با حمله به ساختمان های دولتی و پلیس، خواستار جدایی این مناطق از کشور اوکراین و پیوستن آنها به خاک روسیه هستند.

در مقابل، دولت اوکراین با اعزام ارتش و نیروهای امنیتی به استان های شرقی، به دنبال سرکوب جدایی طلبان و توقف پیشروی آنهاست.


اکثر ساکنان مناطق شرقی اوکراین را روس تباران و روس زبان تشکیل می دهند.

 

اخبار,جنگ داخلی در شرق اوکراین

 

استان های شرقی اوکراین با روسیه همسایه هستند. قبل از این منطقه خودمختار کریمه در جنوب کریمه نیز با برگزاری همه پرسی، از خاک اوکراین جدا شد و خاک روسیه پیوست گرچه دولت کی یف موافق این روند نبود.

مهمترین تحولات روز جمعه اوکراین به این شرح است:

-  جدایی طلبان در شهر دونیتسک (شرق اوکراین)، کنترل ساختمان دادستانی را به دست گرفتند وپرچم "جمهوری مردمی دونیتسک" را برفراز این ساختمان جایگزین پرچم اوکراین کردند. 26 نفر در درگیری های جدایی طلبان و پلیس و نیروهای امنیتی در شهر دونیتسک زخمی شدند.

تجمع مقابل ساختمان پلیس دونیتسک برای تصرف آن ادامه دارد.

- جدایی طلبان در شهر رومبوی در شرق اوکراین ضمن مقابله با حمله ارتش، مانع از ورود نظامیان ارتش اوکراین به شهر شدند.

-  اعضای گروه اعزامی سازمان توسعه و امنیت اروپا همچنان در گروگان نیروهای شبه نظامی حامی روسیه در شهر سلافیانسک در شرق اوکراین قرار دارند.

 

شرق اوکراین

اخبار,جنگ داخلی در شرق اوکراین

 

جنگ داخلی در شرق اوکراین: سرنگونی 2 بالگرد ارتش توسط جدایی طلبان / اشغال ساختمان راه آهن و توقف حرکت قطارها

-  وزارت دفاع اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: دو فروند بالگرد ارتش اوکراین برفراز شهر سلافیانسک به وسیله موشک های قابل حمل، هدف گیری و سرنگون شده اند. در این حادثه دو نفر از نظامیان اوکراین کشته شدند.
هم اکنون جدایی طلبان حامی روسیه کنترل شهر شرقی سلافیانسک را در دست دارند.

- ارتش اوکراین پس از سرنگونی دو بالگرد ارتش این کشور، عملیات نظامی علیه جدایی طلبان را به حالت تعلیق درآورد.

-  جدایی طلبان در شهرهای شرقی اوکراین ضمن تشکل گروه های مسلحانه به نام واحدهای دفاع مردمی، در حال ایجاد موانع در مقابل پیشروی ارتش و تلاش برای تصرف ساختمان های دولتی و مراکز پلیس هستند.

 

جدایی طلبان شرق اوکراین

 

اخبار,جنگ داخلی در شرق اوکراین

 

-  وزارت کشور اوکراین اعلام کرد جدایی طلبان حامی روسیه ساختمان دادستانی و رادیوتلویزیون شهر لوهانسک در شرق این کشور را ترک کردند. این ساختمان ها از روز سه شنبه گذشته به تصرف جدایی طلبان درآمده بود. به گفته وزارت کشور اوکراین، تخلیه این ساختمان ها  به دنبال انجام سلسله گفتگوهایی میان دو طرف، انجام شد.

- جدایی طلبان حامی روسیه در شهر شرقی دونیتسک، ساختمان و ایستگاه اصلی راه آهن را اشغال کردند و با قطع برق، مانع از حرکت قطارها شدند.

-  دولت مسکو از دولت مرکزی اوکراین خواست "عملیات مجازات گرانه" خود را در شرق این کشور، متوقف کند.

- دولت مرکزی اوکراین پس از یک سال دوباره دستور داد انجام خدمت سربازی برای همه جوانان اجباری شد. این تصمیم در واکنش به خشونت های شرق اوکراین گرفته شده است.

 
جدایی طلبان پس از اشغال ساختمان استانداری لوهانسک در شرق اوکراین

 

اخبار,جنگ داخلی در شرق اوکراین

 

حمله ارتش اوکراین به مناطق شرقی

 

اخبار,جنگ داخلی در شرق اوکراین

 

اخبار بین الملل  - عصرایران


ویدیو مرتبط :
نبرد سنگین ارتش اوکراین با جدایی طلبان روسگرا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرق اوکراین به کنترل جدایی طلبان درآمد


با گسترش اعتراض ها در اوکراین، مناطق بیشتری در شرق این کشور در کنترل مخالفان دولت موقت قرار گرفت.

واحد مرکزی خبر: به نقل از خبرگزاری فرانسه ، رییس جمهور موقت اوکراین با اشاره به پیوستن شمار دیگری از نظامیان کشورش به مخالفان ، اذعان کرد: مناطق شرقی از کنترل دولت خارج شده اند.

مخالفان دولت غربگرای اوکراین با تصرف ساختمان های دولتی، کنترل دوازده شهر را در شرق اوکراین در دست گرفته اند.

معترضان درپی برگزاری همه پرسی و الحاق به روسیه هستند.

وزارت امور خارجه اوکراین روز چهارشنبه از بازداشت وابسته نظامی روسیه در کیف به اتهام جاسوسی و عنصر نامطلوب اعلام شدن او خبر داد.

وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: وابسته نظامی سفارت روسیه در اوکراین به علت اقدامات خارج از جایگاه دیپلماتیک خود، شیوه ای که در دیپلماسی ، فعالیت جاسوسی عنوان می شود، عنصر نامطلوب اعلام شد.

این وزارتخانه بدون پرداختن به جزئیات اعلام کرد دستگاه های امنیتی اوکراین این دیپلمات روس را که از او اسم برده نشد روز چهارشنبه هنگام ارتکاب جرم بازداشت کردند.

خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد او باید در اولین فرصت اوکراین را ترک کند.

همچنین الجزیره انگلیسی اعلام کرد: اوکراین وارد چهارمین روز تعطیلی ملی خود شده است اما در مرکز کی یف خودروهای زرهی در اطراف ساختمانهای مهم دولتی مستقر شده اند تا از آنها در برابر هجوم افراد مسلح محافظت کنند.

رئیس جمهور موقت اوکراین هشدار داده است در ایام تعطیلات احتمال تنش و خشونت وجود دارد و به نیروهای امنیتی دستور داده است اجاره خشونت و ناآرامی را ندهند.

در بسیاری از ساختمانهای دولتی تک تیراندازان مستقر شده اند.

مقامات کی یف نگران هستند مناطقی نظیر اودسا و خود پایتخت به اندازه دونتسک در شرق اوکراین آسیب پذیر باشد. هم اکنون شهر دونتسک بیشتر در کنترل عناصر جدایی طلب است.