اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنگ با ایران ، تمام وجود نتانیاهو را فراگرفته است



هشدار وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی:

جنگ با ایران ، تمام وجود نتانیاهو را فراگرفته است ؛ انگیزه اش هم دینی است

موفاز در آغاز تبلیغات انتخابات پارلمانی اسرائیل از پوستری رونمایی کرد که در آن دودی شبیه انفجار هسته ای وجود داشت و روی آن نوشته شده بود: "نتانیاهو ما را درگیر مشکل بزرگ خواهد کرد."وزیر دفاع پیشین اسرائیل گفت حمله به ایران به دلمشغولی نتانیاهو تبدیل شده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، "شائول موفاز" رهبر مخالفان در پارلمان اسرائیل نسبت به جنگ افروزی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم علیه ایران هشدار داد و گفت: موضوع حمله نظامی به ایران، تمام وجودش را فراگرفته است.

موفاز در آغاز تبلیغات انتخابات پارلمانی اسرائیل از پوستری رونمایی کرد که در آن دودی شبیه انفجار هسته ای وجود داشت و روی آن نوشته شده بود: "نتانیاهو ما را درگیر مشکل بزرگ خواهد کرد."

موفاز رئیس حزب میانه رو کادیماست که چند هفته پیش به دلیل اختلاف نظر درباره رویارویی با برنامه هسته ای ایران، از ائتلاف احزاب  حاکم خارج شد.

او قبل از این در کابینه نتانیاهو، سمت معاون نخست وزیر را برعهده داشت و هم اکنون تلاش می کند در انتخابات پارلمانی آینده، بیشترین کرسی ها را کسب کند اما نظرسنجی نتیجه خوبی را برای حزب وی پیش بینی نمی کنند.

پیش بینی ها حاکی است حزب کادیما به ریاست موفاز از بزرگترین فراکسیون در پارلمان فعلی به فراکسیونی تنها با چهار کرسی در پارلمان آینده تبدیل شود.

وزیر دفاع پیشین اسرائیل که در کنفرانس مطبوعاتی در دفتر حزب کادیما در منطقه ای در نزدیکی تل آویو سخن می گفت ائتلاف دو حزب "لیکود" (به رهبری نتانیاهو) و "اسرائیل بیتنا" (به رهبری افیگدور لیبرمن وزیر خارجه) را اقدامی «بسیار خطرناک برای آینده اسرائیل» توصیف کرد و گفت: نتانیاهو و لیبرمن دارای انگیزه دینی برای حمله به ایران هستند.

این توصیف را چند ماه پیش یک مقام سابق امنیتی اسرائیل نیز استفاده کرده بود.موفاز افزود: نتانیاهو ما را به مسیری هدایت می کند که به درگیری به شیوه غیرمسؤولانه و غیرعقلانی منتهی می شود.وزیر دفاع سابق اسرائیل اضافه کرد: نباید اجازه بدهیم نتانیاهو این دلمشغولی خود را عملی کند./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
نخستین دیدار اوباما و نتانیاهو پس از جنگ غزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو: غرب اعمال فشار بر ایران را افزایش دهد/ آمریکا: رویکرد اسرائیل به جنگ و نه راه‌حل صلح‌آمیز ختم می‌شود



پیام توییتری نتانیاهو درباره ایران ,نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

نتانیاهو: غرب اعمال فشار بر ایران را افزایش دهد/ آمریکا: رویکرد اسرائیل به جنگ و نه راه‌حل صلح‌آمیز ختم می‌شود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک پیام توییتری خواستار افزایش فشارها علیه ایران شد و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به وی تأکید کرد دیپلماسی مسیر درستی است و این رویکرد تل‌آویو به جنگ و نه راه‌حل صلح‌آمیز منتهی می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از شبکه فاکس‌نیوز، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل، روز جمعه در یک پیام توییتری اعمال فشار خود به قدرت‌های 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در خصوص مذاکره با ایران را افزایش داد.

در جدیدترین بهانه نتانیاهو علیه اعطای امتیاز به ایران، پیام توییتری وی شامل یک تبلیغ کارتونی بود که در آن نوشته شده بود: این پیشنهاد ایران را قادر می‌سازد که بمب اتم و موشک‌های دور برد تولید کند که قابلیت رسیدن به آمریکا را داشته باشد. ایران همه چیز به دست می‌آورد و هیچ چیزی نمی‌دهد.

رژیم صهیونیستی اخیراً با از سرگیری مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو، تمامی تلاش خود را برای حصول هرگونه توافق به کار گرفته است و این رویکرد موجب شده است که روابط تل‌آویو با دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که خواستار به تعویق درآمدن تحریم‌های جدید شده است، تیره شود.

در عین حال «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پیام توییتری نتانیاهو، گفت که پیام توییتری نخست‌وزیر اسرائیل را دیده است اما در توییتر پاسخ او را نداد.

وی به خبرنگاران گفت که دولت آمریکا بر این باور است که مسیر پیشنهادی اسرائیل برای مطیع کردن ایران با تحریم‌ها به جنگ و نه یک راه‌حل صلح‌آمیز برای برنامه هسته‌ای ایران منتهی می‌شود.

ایران و 1+5 قرار است روز 29 آبانماه دور جدیدی از گفت‌وگوها درباره برنامه هسته‌ای ایران را در ژنو آغاز کنند. هفته گذشته مذاکرات ایران و 1+5 به واسطه کارشکنی فرانسه و برخی اختلافات بدون نتیجه به پایان رسید اما قدرت‌های غربی برای رسیدن به توافق در نشست این هفته ژنو ابراز امیدواری کردند.

جن ساکی تصریح کرد: فکر می‌کنم که ما به دنبال چندین مسیر در اینجا هستیم که یکی از آنها ادامه مسیری است که می‌خواهیم ببینیم که آیا مسیر دیپلماتیک امکانپذیر است یا خیر. از نظر ما، مسیر جایگزین، مسیر جنگ است. ما فکر می‌کنیم که مسیر دیپلماسی مسیر درستی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد، البته آمریکا و اسرائیل هدف مشترکی در جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای دارند و تصریح کرد: جاییکه ما یک مقدار از یکدیگر جدا می‌شویم سطح تاکتیکی است،

 

به طوریکه ما بر این باوریم که ما به یک گام اول نیاز داریم که برنامه هسته‌ای ایران را متوقف می‌کند و به ما فرصت می‌دهد درباره یک توافق طولانی‌مدت مذاکره کنیم ولی آنها بر این باورند که ما باید فشارها به ایران را افزایش دهیم تا یکدفعه تسلیم توافق طولانی‌مدت شوند. ما به وضوح فکر نمی‌کنیم که این مسیر ممکن باشد.
/فارس