اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنگ بالنی دو کره ؛ از دستمال توالت تا پیام های تهدید آمیز



داخل بالن هایی که کره شمالی می فرستد دستمال توالت های آغشته به مدفوع، ته سیگار و پیام های تهدید آمیز است.

کره جنوبی سالهاست با استفاده از یک روش خاص تبلیغاتی تلاش دارد شهروندان همسایه متخاصم شمالی خود را از واقعیت آنچه در جهان پیرامونی آنها می گذرد ، آگاه کند و در عین حال آنها را علیه حکومت شان بشوراند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا همسایه شمالی کره جنوبی نیز چند هفته ای است با استفاده از روشی مشابه به اقدامات جنوبی ها پاسخ می دهد.

به بالن های پر از گاز هلیومی که از سوی کره جنوبی به کره شمالی فرستاده می شود برگه ها و نوشته هایی (تبلیغاتی)در نفی خاندان حاکم بر کره شمالی و حکومت این کشور الصاق می شود و در بسیاری از اوقات داخل این بالن ها خوراکی هایی نظیر شیرینی و شکلات هم گذاشته می شود، اما همسایه شمالی علاوه بر گاز هلیوم و پاسخ به شعارهای تبلیغاتی جنوبی ها به جای شیرینی و شکلات برای توهین بیشتر به همسایه جنوبی داخل بالن را با دستمال توالت های مستعمل و آغشته به مدفوع انسانی و فیلترهای سیگار پر می کند.

بر اساس گزارش تلگراف دولت کره شمالی از ژانویه سال جاری میلادی تصمیم گرفته است پاسخ اقدام همسایه جنوبی را با اقدامی متقابل بدهد و از همین رو در هفته های گذشته بالن هایی از منطقه مرزی دو کره به سمت همسایه جنوبی فرستاده است.

اخبار,اخبار بین الملل  ,خبرهای بین الملل   , جنگ  دوکره


داخل این بالن ها علاوه بر دستمال توالت های مستعمل و ته سیگاری پیام هایی تهدید آمیز نیز دیده می شود.

در برخی از این پیام نوشته است: "جنگ روانی علیه کره شمالی را که ممکن است جرقه جنگ را برافروزد، متوقف کنید" یا " از حمایت از باند پارک گئون هایه (رییس جمهوری کره جنوبی) دست بردارید."

در برخی از پیام ها توهین بیشتری به رییس جمهوری کره جنوبی نوشته شده است و از او با عنوان " کثافت سیاسی" و " هرزه " یاد شده است.

دولت کره شمالی پیشتر نیز از موضع رسمی به رییس جمهور کره جنوبی توهین کرده است و او را یک فاحشه سیاسی خطاب کرده است.

به نوشته تلگراف وقتی در هفته های گذشته بالن های کره شمالی به منطقه غیر نظامی مرز دو کره رسید، مقامات مرزی کره جنوبی ظن آن بردند که همسایه شمالی ممکن است با این بالن ها دست به انجام حمله بیوشیمیایی زده باشد اما با شلیک به آنها متوجه شدند داخل آنها دستمال های توالت و شعارهای تهدید آمیز است.

در پاسخ به این اقدام همسایه شمالی ، جنوبی ها با گذاشتن موزیک پاپ و بالا بردن صدای آن در منطقه مرزی ، پاسخ دادند.


 اخبار بین الملل -  عصر  ایران


ویدیو مرتبط :
پیام تهدید آمیز داعش به ترکیه و پ کاکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش مصر به پیام تهدید آمیز سرکرده داعش



اخبار,اخباربین الملل,واکنش مصر به پیام تهدید آمیز سرکرده داعش


 اخبار بین الملل -  واکنش مصر به پیام تهدید آمیز سرکرده داعش

مشاور مفتی مصر در واکنش به پیام صوتی سرکرده داعش گفت: تروریست ها پیروان خود را با توهم خلافت و وعده زنان به اسارت گرفته شده فریب می دهند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "ابراهیم نجم" تأکید کرد که خداوند از مصر حمایت می کند و همان گونه که پایان کار مغولان در مصر رقم خورد، هلاکت گروههای تروریستی نیز به اذن خداوند به دست مصری ها خواهد بود.

نجم تاکید کرد: تروریست ها پیروان خود را با وعده هایی مانند توهم خلافت و یا بهره مند شدن از زنانی که به اسارت می گیرند فریب می دهند، و آن چه که در فایل صوتی منسوب به ابوبکر بغدادی سرکرده داعش آمده، فهم نادرست و تاویل اشتباه از آیات و احادیث مربوط به جهاد است.

وی با انتقاد از اقدامات وحشیانه داعشی ها اظهار داشت: این گروه گمراه عاشق ریختن خون بیگناهان و هتک آبروهاست و از آیات مربوط به جهاد با فهم نادرست و تفسیر بیمارگونه خود در تلاشی مایوسانه می کوشد تا جنایات خود را لباس شریعت بپوشاند و اینگونه است که غیرمسلمانان را نسبت به اسلام و مسلمین بدبین می کنند، و جنگ علیه جهان اسلام را سبب می شوند. بدین ترتیب آسیبی که اسلام از ناحیه این افراد می بیند از ناحیه دشمنان خود نمی بیند.

این مسوول مصری خاطرنشان کرد که این گروه تروریستی می کوشد با افزایش مهارت و توانایی های میدانی خود مردم را دچار توهم کرده و این طور وانمود کند که برای جهاد و اجرای قوانین شرع خداوند می کوشد در حالی که کار آنها جز تروریسم و تحریف کلام خدا نیست.


 اخبار بین الملل -  تابناک