اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنگ اسرائیل با ایران 9 نوامبر آغاز خواهد شد!



جنگ اسرائیل با ایران 9 نوامبر آغاز خواهد شد!

طبق سناریوی پیشنهادی، جنگ 9 نوامبر 2012، پس از حمله نیروی هوایی نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای اصلی ایران آغاز می شود.

کانال تلویزیونی "الجزیره" نیز این خبر را به جهان، مخابره خواهد کرد اما دولت اسرائیل مسئولیت را به عهده خواهد گرفت و خواهد گفت که آنها چاره ای دیگر نداشتند!

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : "بازی جنگی" که در طول آن کارشناسان مشهور اسرائیل در زمینه امنیت رفتار هر دو طرف در اولین روز درگیری های نظامی بین اسرائیل و ایران مدل سازی کردند، در موسسه مطالعات استراتژیک در دانشگاه تل آویو به پایان رسید .

به گزارش «انتخاب» به نقل از صدای روسیه؛ براساس این مدل سازی ذهنی کارشناسان اسرائیلی، به صورت یکطرفه از قدرت اسرائیل حمایت شده و به قدرت ایران اشاره چندانی نمی شود. طبق سناریوی پیشنهادی، جنگ 9 نوامبر 2012،  پس از حمله نیروی هوایی نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای اصلی ایران آغاز می شود. کانال تلویزیونی "الجزیره" نیز این خبر را به جهان، مخابره خواهد کرد اما دولت اسرائیل مسئولیت را به عهده خواهد گرفت و خواهد گفت که آنها چاره ای دیگر نداشتند! کارشناسان بر این باورند که این حمله آسیب شدید به زیرساخت های هسته ای ایران خواهند رساند. اولین حمله انجام شده با سه موج، تمام کارهای ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم به سه سال عقب می رساند. ایالات متحده آمریکا در باره آغاز حمله اطلاع نداشتند و حمله بدون حمایت ایالات متحده آمریکا انجام می گزفت.

ایران در پاسخذبه این حمله 200 موشک "شهاب" را به اسرائیل پرتاب خواهد کرد و از همیارانش مانند "حزب الله" و حماس خواستار پیوستن به اقدامات نظامی علیه اسرائیل خواهد بود.در این حال، ایران تمام کوشش خود را به کار خواهند بست تا از شرکت ایالات متحده آمریکا در این جنگ جلوگیری کند. ارتش ایران از حمله به پایگاه های نظامی آمریکا خودداری خواهد کرد و از مانع رفت و آمد کشتی ها در خلیج فارس جلوگیری نخواهد شد. اسرائیل تلاش خواهد کرد تا در مقابل ضربه تلافی جویانه ایستادگی کند و برای پایان دادن به عملیات نظامی تمام تلاشها را به کار خواهد برد.

اما ارتش اسرائیل در روز دوم این درگیری بلر چهارم به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد و در نهایت آنان را از کار خواهد انداخت.

به گفته تحلیلگران، ایالات متحده آمریکا از اسرائیل پشتیبانی خواهد کرد و خواهد گفت که این حمله بجا و بمورد بود. دولتهای منطقه ای مانند ترکیه، عربستان سعودی، مصر، کشورهای حوزه خلیج فارس برای جلوگیری از یک جنگ منطقه ای تمام کوششها را به کار خواهند برد. روسیه، به دنبال اهداف خاص خود، تلاش های بین المللی را فلج خواهد کرد و به این درگیری پایان خواهد داد.

کارشناسان بر این باورند که همه طرفها حداقل در دو روز اول جنگ عاقلانه عمل خواهند کرد. اسرائیل با رسیدن به اهداف خود، به حملات و موشکباران عقب جبهه پاسخ نخواهد داد و همچنین از تشدید اوضاع در شمال و جنوب جلوگیری خواهد کرد.

اما این بازی جنگی پاسخ نمی دهد که این جنگ چطور به پایان خواهد رسید؟/انتخاب

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس ستاد مشترک اسرائیل: برای حمله به ایران به طرز فوق العاده ای آماده هستیم/احتمال آغاز جنگ توسط تهران کم است



نیروهای مسلح اسرائیل , حمله به ایران

 

ژنرال بنی گانتز رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اسرائیل در جلسه ی کمیته ی امور خارجه و دفاع کنست گفت: در صورت نیاز، اسرائیل کاملا آماده ی حمله به ایران است.

وی در خصوص کسانی که در مورد حمله ی اسرائیل به ایران شک دارند گفت: این افراد نااگاه هستند و همواره نیاز است که تهدید حمله به ایران وجود داشته باشد.

اشاره ی رئیس ستاد مشترک اسرائیل به مئیر داگان رئیس سابق موساد و یوال دیسکین رئیس سابق شین بث است.

گانتز افزود: پچ پچ ها و سخنان زیادی در خصوص ایران وجود دارد اما تنها برخی از حقیقت ماجرا خبر دارند. این پچ پچ ها پر از مبالغه است.

وی گفت: بسیاری از افراد اطلاعات خود را به رخ می کشند اما تعداد کمی از افراد از اخبار اگاه هستند.

رئیس ستاد مشترک اسرائیل گفت: برخی از این افراد قبلا از این مسائل مطلع بودند اما دیگر در خصوص این موضوع ها اطلاعی ندارند.

گانتز افزود: تهران به دلیل ملاحضات استراتژیک، هنوز تصمیم نگرفته است که از توانایی های هسته ای خود برای ساخت سلاح استفاده کند.

وی اضافه کرد: احتمال اغاز جنگ توسط دشمنان ما کم است اما احتمال وخیم شدن اوضاع و وقوع یک جنگ شدن وحود دارد.

وی گفت: تا آنجا که می دانم، ما به طرز فوق العاده ای اماده ی حمله به ایران هستیم..../انتخاب