اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«جنگنده» در فهرست خرید ایران از روسیه


یک منبع خبری روسی با اعلام اینکه در جریان برگزاری نمایشگاه هوا فضای «ماکس 2015» میان تهران و مسکو مذاکراتی برای همکاری های فنی و دفاعی، خرید هواپیما و جنگنده صورت گرفته است.

خبرگزاری ایرنا: یک منبع خبری روسی با اعلام اینکه در جریان برگزاری نمایشگاه هوا فضای «ماکس 2015» میان تهران و مسکو مذاکراتی برای همکاری های فنی و دفاعی، خرید هواپیما و جنگنده صورت گرفته است.

 در آخرین روز کار نمایشگاه ماکس 2015 به نقل از منبعی که نامش را ذکر نکرد، گزارش داد: ایران نه فقط به خرید هواپیماهای نظامی و تجهیزات نیروی دریایی بلکه به تولید این نوع سامانه ها علاقه مند است.

منبع نظامی - دیپلماتیک روسی افزوده است: ایران در زمان حاضر مذاکرات در مورد خرید چند جنگنده سوخو30، جت پیشرفته آموزشی یاک-130 و همچنین کشتی های سطحی کلاس ناوچه و زیردریایی ها را انجام می دهد.

به گفته این منبع، ایران در زمینه همکاری های نظامی و فنی با روسیه می خواهد فقط خریدار نباشد بلکه به توسعه مشترک و تولید مجاز این تجهیزات در خاک خود علاقه دارد.

نمایشگاه ماکس 2015 که امروز (یکشنبه) در مسکو به کار خود پایان داد، دربرگیرنده نمایش دستاوردهای نظامی و غیرنظامی هوایی، دریایی و زمینی، سامانه ها موشکی و هوا فضا بود که صدها شرکت از 40 کشور مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران در آن حضور داشتند.

هیات بلندپایه علمی و فناوری به ریاست «سورنا ستاری» معاون رییس جمهوری در این حوزه، هیات تخصصی وزارت دفاع و هلال احمر از این نمایشگاه دیدن کردند.


ویدیو مرتبط :
فیلم اسکورت بمب افکن روسیه توسط جنگنده های ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرید موشک اس ۴۰۰ و جنگنده سوخو ۳۵ محور مذاکرات ایران و روسیه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر دفاع ایران در دیدار خود از روسیه درباره خرید تسلیحات پیشرفته روسی از جمله جنگنده های سوخو ۳۵ با مقامات روس گفتگو می کند.

به گزارش مهر به نقل از سایت صهیونیستی دبکا فایل، سفر«حسین دهقان» وزیر دفاع ایران به مسکو با هدف تعمیق همکاری های دفاعی ایران و روسیه صورت می گیرد.

در این گزارش آمده است در این دیدار قرار است دستیابی ایران به تسلیحات پیشرفته نظامی از جمله سیستم ضد موشکی اس ۴۰۰ ، جنگنده های سوخو ۳۰ ، سوخو ۳۵ و تانک تی ۹۰ مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

وزیر دفاع روسیه امروز از نزدیک بودن زمان تحویل موشک های اس ۳۰۰ ایران خبر داده بود.

 

اخبار سیاست خارجی - مهر