اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنرال‌موتورز را هم چینی کردند!


جنرال‌موتورز كه بزرگترین خودروساز خارجی فعال در چین نیز محسوب می‌شود در بازار این كشور رقبای سرسختی مانند چری و جیلی دارد.

جنرال‌موتورز، نخستین خودروی خود را كه تحت یك برند چینی تولید شده روانه بازار كرد.

بزرگترین خودروساز آمریكا اعلام كرد كه نخستین خودروی خود را تحت برند بائوجان روانه بازار چین كرده است. این برای نخستین بار در تاریخ حیات جنرال‌موتورز است كه این شركت یك خودرو را تحت یك برند چینی تولید كرده است. به اعتقاد برخی كارشناسان تولید این خودرو باعث شد تا جنرال‌موتورز علاوه بر وجهه آمریكایی صاحب یك وجهه چینی هم شود.

جنرال‌موتورز كه بزرگترین خودروساز خارجی فعال در چین نیز محسوب می‌شود در بازار این كشور رقبای سرسختی مانند چری و جیلی دارد.

بائوجان 630 خودرویی است كه بین 9 تا 11 هزار دلار قیمت داشته و قرار است شهرهای كوچك چین عرضه شود.

جنرال‌موتورز تاكنون خودروهایی مانند كادیلاك و بیوك را وارد بازار چین كرده و كه بسیار هم سودآور بوده‌اند.

به گزارش رویترز، بائوجان دارای موتور با گنجایش 1.5 لیتر بوده و قرار است مدلهای دیگری از این خودرو نیز طی سالهای آینده به تولید برسند.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
تاریخچه کمپانی جنرال موتورز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوئیچ‌های احتراق معیوب جنرال موتورز چینی از آب در آمد



اخبار,اخبار اقتصادی ,جنرال موتورز

 

اخبار اقتصادی - سوئیچ‌های احتراق معیوب جنرال موتورز چینی از آب در آمد

مشکل سوئیچ مشابه ایرادی است که تاکنون منجر به فراخوان 2.6 میلیون دستگاه مدل شورولت کبالتس، ساتورن آیون و خودروهای دیگری شده که 35 میلیون دلار جریمه برای جنرال موتورز به دنبال داشته و این شرکت را با تحقیقات ایالتی و فدرال متعددی در آمریکا روبرو کرده است.

 جنرال موتورز اعلام کرد که سوئیچ‌های احتراق مرتبط با فراخوان 3.4 میلیون خودروی این شرکت، ساخت چین بوده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا در اظهارنامه‌ای به رگولاتورهای ایمنی این کشور اعلام کرد سوئیچ احتراق به کار رفته در خودروهای شورولت ایمپالا و مونت کارلو، بوئیک لاکروس و لوسرن و کادیلاک دوویل و دی تی اس که 16 ژوئن مشمول فراخوان شدند، ساخت شرکت چینی دالیان آلپس الکترونیکس بوده‌اند.
 
دالیان آلپس که 90 درصد آن متعلق به شرکت ژاپنی آلپس الکتریک است، اذعان کرده که سوئیچ‌های احتراق را برای جنرال موتورز تامین کرده اما این شرکت آمریکایی در مورد مشکل مذکور با این شرکت هیچ تماس نگرفته است.
 
مشکل سوئیچ مشابه ایرادی است که تاکنون منجر به فراخوان 2.6 میلیون دستگاه مدل شورولت کبالتس، ساتورن آیون و خودروهای دیگری شده که 35 میلیون دلار جریمه برای جنرال موتورز به دنبال داشته و این شرکت را با تحقیقات ایالتی و فدرال متعددی در آمریکا روبرو کرده است.
 
جنرال موتورز اوایل ماه جاری با فراخوان برای خودروهای ایمپالا و مدل‌های دیگر به دلیل مشکل سوئیچ احتراق اعلام کرد که از هشت مورد تصادف و شش مورد صدمه دیدگی مرتبط با این مشکل آگاه بوده ولی تاکنون تلفات جانی است.
 
جنرال موتورز در اظهارنامه‌ای به سازمان ملی ایمنی حمل و نقل بزرگراه آمریکا اعلام کرد که اطلاعات بیشتری را در مورد این فراخوان‌ها فراهم خواهد کرد. برخلاف فراخوان قبلی که تاکنون 13 مورد مرگ در ارتباط با آن تایید شده است، جنرال موتورز اعلام کرد که سوئیچ‌های احتراق مربوط به این فراخوان در بیشتر موارد نیاز به تعویض ندارند.
 
آلپس اعلام کرده سوئیچ‌های احتراقی که برای جنرال موتورز فراهم کرده بر مبنای طراحی‌های خود این شرکت آمریکایی بوده است.
 
با این همه خودروساز انگلیسی آستون مارتین در فوریه پس ازاین که پی برد شرکت چینی تامین کننده قطعاتش، از ماده پلاستیکی قلابی در قطعات فروخته شده به این شرکت استفاده کرده برای بیشتر خودروهای اسپورتی که از اواخر سال 2007 ساخته بود فراخوان داد.
 
جنرال موتورز اوایل ماه جاری ری دو جورجیو، مهندس طراح سوئیچ‌های معیوب مدل کبالت و همچنین سوئیچ‌های جدیدترین خودروهای فراخوان شده را اخراج کرد.
 
دو جورجیو یکی از 15 مقام این شرکت بود که به دلیل نقش خود در فراخوان جنجالی اخیر مجبور به ترک این شرکت شدند.
 
بر اساس گزارش رویترز جنرال موتورز همچنین برای بیش از نیم میلیون چری کامورا در 13 ژوئن به دلیل مشکل سوئیچ احتراق فراخوان داد.
اخبار اقتصادی - ایسنا