اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنجال مکالمه نیک آهنگ کوثر و هاشمی


نیک آهنگ کوثر نسبت به انتشار نوار مكالمه اش با مهدی هاشمی كه بخشی از هویت جریان آشوب طلب را لو می دهد، ابراز تأسف كرد.

روزنامه کیهان: نیک آهنگ کوثر نسبت به انتشار نوار مكالمه اش با مهدی هاشمی كه بخشی از هویت جریان آشوب طلب را لو می دهد، ابراز تأسف كرد.

نیك آهنگ كوثر پیش از این گفته بود بنابر اصرار دادگاه كانادا و شاكی مهدی هاشمی و ضرورت راستی آزمایی، مجبور شده نوار مكالماتش با مهدی هاشمی را به دادگاه بدهد.
 
با این حال وی به خاطر اینكه باعث دردسر برای نامبرده شده، تحت فشار رسانه های ضدانقلاب قرار گرفته و ضمن دریافت انواع ناسزاها و اتهامات، بایكوت نیز شده است چندان كه سایت روز آن لاین انتشار كاریكاتورهای وی را متوقف كرد.همكار نشریات زنجیره ای در واكنش به این فشارها نوشت: «تأكید می كنم كه خودم هم با مشاهده وقایع اخیر نگاهی متفاوت نسبت به گذشته پیدا كرده ام.
 
من به خاطر اثر منفی انتشار یك نوار كه از تاریخ تسلیم به وكلای آقای هاشمی و بوذری و دادگاه، دیگر اختیارش دست من نبوده، عذرخواهی می كنم. و تاكید می كنم از روز انتشار توسط هر كس كه بوده فشار زیادی را تحمل كرده ام.همچنین می گویم كه بابت سوءتفاهم هایی كه ایجاد شده، احساس مثبتی ندارم.
 
 ترجیح می دهم گفتگویی این روزها نكنم تا مبادا حرف اضافه ای بزنم. حرف اضافه ای كه منجر به دردسر بیشتری برای زندانی شود.»كوثر پیش از این اعلام كرده كه فایل های صوتی یاد شده بالغ بر 20 عدد می باشد.
 
وی با تأكید بر سندیت فایل های صوتی و توجیه مجدد علت ارائه آنها به دادگاه می نویسد: امروز فایل ها سرنوشتی یافته اند كه ارزش تحقیقی و ثبت شان، جور دیگری قضاوت می شود. به عبارتی، فایل هایی كه باید فقط برای بررسی نگاه خاندان هاشمی به سیاست مورد بررسی قرار می گرفت، آن هم نه به شكل عمومی، الان بلای جان مهدی هاشمی شده. نمی توانم سنگینی این فكر را پنهان كنم.
 
 چهار روز گذشته بر من، بیشتر از چهار سال گذشته.من به خاطر تحقیق و گفتگو با طرفین یك دعوا، از جمله مهدی هاشمی، و مستند كردن «اطلاع» آقای هاشمی از وجود شاكی در كانادا، و یك دادرسی كه حاضر به دفاع از خود در آن نشده بود، از سوی تیم حقوقی هوشنگ بوذری كه مطالب «خودنویس» را دنبال كرده بود، فراخوانده شدم.

 وقتی فراخوانده شدم، دو چاره داشتم؛ همرایی، یا سرپیچی. سرپیچی از شهادت در كانادا نهایتا حكمش حبس است و گرفتن به زور مدارك، آن هم كنترلش دست آدم نیست... به خاطر تلاش برای پنهان كردن واقعیت.


او در پایان تصریح كرد: برخلاف محسن هاشمی و پدرش تاكید می كنم فایل های ارائه شده به دادگاه، واقعی اند، اما كماكان بر حرف خود هستم و نگران انتشار بقیه ام. انتشار فایل ها در شرایطی كه مهدی هاشمی در بند است را محكوم می كنم. 2 سال پیش گفتم كه رفتنش به ایران منطقی نیست، امروز هم معتقدم كه دو سال پیش حرف اشتباهی به او نزده بودم.


ویدیو مرتبط :
برخورد وقیحانه صدای آمریکا با نیک آهنگ کوثر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال شنود امریکایی ها به اسپانیا هم کشیده شد/ ضبط 60 میلیون مکالمه مردم و سیاستمداران در یک سال



ضبط مکالمات تلفنی مردم آمریکا,شنود تلفن توسط آمریکا

جنجال شنود امریکایی ها به اسپانیا هم کشیده شد/ ضبط 60 میلیون مکالمه مردم و سیاستمداران در یک سال

رسانه های اسپانیایی خبر داده اند که به تازگی و تنها در یک ماه، سازمان امنیت ملی آمریکا شصت میلیون تماس تلفنی در اسپانیا را زیر نظر داشته است.

ابن رسانه ها گزارش داده اند که مدارک جدید نشان می دهد که آمریکایی ها طول زمان هر تماس تلفنی و شماره تماس گیرنده و کسی که با او تماس گرفته شده را ثبت کرده اند.

آن طور که روزنامه ها نوشته اند محتوای این تماس ها در گزارش هایی که در اختیار آنها قرار گرفته، وجود ندارد.

همچنین خبر آمده که سفیر آمریکا در مادرید، به وزارت خارجه اسپانیا احضار شده تا با او درباره این اتهام ها صحبت شود.

گزارش‌های روزنامه های اسپانیا تاکید می کند که شنود شامل حال تماس های تلفنی سیاستمداران اسپانیایی هم می شده است.

انتشار اخبار مربوط به شنود یا ضبط مکالمات تلفنی شهروندان کشورهای اروپای غربی، خشم مردم و دولت های اروپایی را برانگیخته است.

قرار است یک هیئت پارلمانی از اتحادیه اروپا با روسای بخش های امنیتی آمریکا و نمایندگان کنگره این کشور دیدار کنند تا درباره اتهام های وارد شده صحبت کنند.

همچنین قرار است گروهی از مقام های امنیتی آلمان هم به واشنگتن بروند تا درباره دلایل و میزان شنود مکالمات صدراعظم کشورشان تحقیق کنند.

ادوارد اسنودن که پیشتر خبرهای دیگری درباره شنود و ضبط مکالمات تلفنی مردم آمریکا و کشورهای دیگر منتشر کرده بود، اکنون در روسیه پناهندگی موقت دارد./بی بی سی,خبرآنلاین