اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنجال مهمان ناخوانده تشییع شهدای غواص


مرد حاشیه‌ساز، همچنان حاشیه می‌سازد و در جدیدترین مورد، تبدیل به یکی از حواشی مراسم تشییع شهدا شده است؛ «محمود احمدی‌نژاد».

روزنامه شرق: مرد حاشیه‌ساز، همچنان حاشیه می‌سازد و در جدیدترین مورد، تبدیل به یکی از حواشی مراسم تشییع شهدا شده است؛ «محمود احمدی‌نژاد».

رفتن او به جایگاه سخنرانی روز مراسم، کش‌وقوس‌هایی را ایجاد کرد که سردار «سیدمحمد باقرزاده»، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، ناگزیر شد دراین‌باره توضیحاتی ارائه کند؛ توضیحاتی که در آن نامی از کسی برده نشده است، ولی به حضور «احمدی‌نژاد» در جایگاه سخنرانی اشاره شده است.

البته آن‌طور که «فارس» منتشر کرد، این توضیحات مستقیما از سوی «سردار» ارائه نشده است، بلکه «کمیل باقرزاده»، فرزند او، به نقل از پدر، در صفحه اینستاگرام خود این توضیحات را نوشته است. عکس انتخاب‌شده برای این مطلب هم همان عکس معروفی است که واکنش‌هایی را در سطح جامعه برانگیخت؛ عکسی از جایگاه سخنرانی در روز تشییع شهدا که در آن «محسن رضایی» مشغول سخنرانی است و «محمود احمدی‌نژاد» پشت‌ِسر او درحال دست‌تکان‌دادن.

 سردار «باقرزاده»، در این توضیحات، گفته است «شخصا از کسی برای حضور در جایگاه دعوت نکرده‌ام و مانع حضور فرد به‌خصوصی هم نشده‌ام». در قسمتی از این متن آمده: «درپی برگزاری مراسم باشکوه و بی‌سابقه تشییع ٢٧٠ نفر از خط‌شکنان و غواصان شهید در یوم‌الله ٢٦ خردادماه و خلق حماسه‌ای ماندگار از شور و شعور و عشق و دل‌دادگی به خط سرخ شهادت و مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکا و نظام سلطه، متأسفانه برخی افراد و جریانات سیاسی با طرح مسائل حاشیه‌ای تلاش کردند از عظمت مراسم که پیام‌های روشنی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا داشت، بکاهند.

البته در‌این‌میان، برخی افراد که از دلسوزان نظام اسلامی هستند و در جبهه خودی قرار دارند نیز با گله‌‌مندی از حضور لحظه‌ای برخی شخصیت‌ها در جایگاه ویژه مراسم شهدا، گمانه‌زنی‌هایی داشتند و آن را حمل بر اغراض سیاسی برگزارکنندگان مراسم کردند». آن‌طور که در متن آمده او مقصود از ارائه این توضیحات را «تنویر افکار عمومی» دانسته و نوشته است: «اینجانب درباره حضور یا حضور‌نداشتن شخصیت‌های لشكری و کشوری حاضر در مراسم هیچ‌گونه نظری، چه نفیا و چه اثباتا نداشته‌ام. به عبارت دیگر، شخصا از کسی برای حضور در جایگاه دعوت نکرده‌ام یا مانع حضور فرد به‌خصوصی هم نشده‌ام».

این اظهارات را می‌توان در پاسخ به اخبار مربوط‌به برخی سایت‌های حامی «محمود احمدی‌نژاد»، نظیر «میدان ٧٢» دانست که مدعی شده بود: «احمدی‌نژاد با دعوت و اصرار برگزار‌کنندگان مراسم (سردار باقرزاده) برای لحظاتی به جایگاه رفت و به‌منظور جلوگیری از سوء‌برداشت‌ها، بعد از دقایقی جایگاه را ترک کرد»، اما ادعای این سایت، در پاسخ به «سعید حدادیان»، مداح معروف تهران، بود که پنجشنبه‌شب با اشاره به حضور احمدی‌نژاد در جایگاه و بدون بردن نام وی، گفته بود: «بنده هم موافق نیستم یک نفر با زرنگ‌بازی و رندی برود آن بالا و بنشیند در جایی‌ که جایش نبوده است. آنجا جای نوحه‌خوان‌ها بوده است».

در ادامه مطلب «میدان ٧٢»، نوشته شده است «حضور او (احمدی‌نژاد) در این جایگاه با استقبال مردم تشییع‌کننده و سردادن شعار «صلی علی محمد یاور رهبر آمد» روبه‌رو شده که حتی منجر‌به قطع سخنرانی محسن رضایی شده و گویا همین شعار ملت ایران برای این مداح بسیار سنگین بوده که این‌گونه برآشفته شده است». نویسنده ادامه داده: «با توجه به تجربیات ١٠ سال گذشته، پرواضح است که ملت همیشه‌در‌صحنه و انقلابی ایران همواره گوش به فرمان رهبری بوده و هستند و تابع نظرات قبیله‌گرایانه خواص مدعی نخواهند بود».

نویسنده این سایت که گویا از اظهارات «حدادیان» در مراسم مناجات شب دوم ماه مبارک رمضان دل خوشی نداشته است، در چند قسمت از متن، «حدادیان» را «مداح سابقه‌دار» خطاب کرده است. در قسمتی از مطلب «میدان ٧٢»، آمده است: «جایگاه مراسم تشییع شهدا، فقط ویژه مداحان نبوده و اساسا این نگاه ناشی از انحصارگرایی و خودبزرگ‌بینی است». این سایت همچنین نوشته است: «سعید حدادیان در گذشته به‌دلیل به‌کاربردن الفاظ و نسبت‌های رکیک برای مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران، در دادگاه محکوم شده و حکم او اعلام رسمی شده است».

اما درحالی‌که طرفداران احمدی‌نژاد به سخنان «سعید حدادیان» درباره رئیس دولت دهم، واکنش نشان دادند، برخی دیگر سخنان حدادیان، درباره آنچه اشرافی‌گری «هاشمی رفسنجانی» خوانده بود، را فرصتی یافتند تا بر او بتازند. آن‌طور که «خبرآنلاین» نوشته است، برخی سایت‌های خبری «ارزشی» با مراجعه به صفحه اینستاگرام پسر «حدادیان» نوشته‌اند: «بهتر است شما به مراسم تولد خود در فرخزاد بپردازید، تا ژست‌های ضد‌اشرافی‌گری. ضد‌اشرافیت‌بودن، ارزشی است که فقط به سخن گفتن نیست و باید به زندگی افراد سرایت کند. جناب آقای حدادیان، ما باور کنیم که شما دلت برای این مردم می‌سوزد؟ و در پایان این نکته، متذکر شوم که رطب‌خورده، منع رطب نمی‌کند!»

علاقه شخصی، نه دعوت

سردار باقرزاده در ادامه توضیحات خود افزوده است «به اعتقاد بنده، حضور جمعی شخصیت‌های مورد احترام نظام اسلامی در جایگاه چنین مراسم مردمی‌ای، نشانه وحدت و همبستگی مسئولان آن‌هم در زیر خیمه شهدا تلقی می‌شود، ازهمین‌رو مانع به‌خصوصی وجود ندارد تا در کنار هم قرار گیرند. کمااینکه در روز برگزاری مراسم نیز برای هیچ‌یک از مسئولان عزیز، اعم از لشکری و کشوری حاضر در میدان یا نزدیک و پشت جایگاه، منعی برای حضور در جایگاه وجود نداشت و معدود افرادی هم که در جایگاه حضور یافتند با میل و علاقه شخصی خودشان بوده است». او ادامه داد: «در خاتمه توصیه می‌شود به‌جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و خدای نکرده تفرقه‌انگیز، بهتر است پیرامون آثار بابرکت این حماسه عظیم که تنها با اخلاص شهدا و مردم حاضر‌در‌صحنه به وجود آمده است، اندیشه شود و در چنین ایام مبارکی با بهره‌گیری از درس‌های شهیدان، ضمن حفظ وحدت و انسجام ملی، خود را برای انجام رسالت‌های بزرگ‌تر آماده کنیم».

 محمود کریمی تکذیب می‌کند

محمود کریمی، مداح اهل بیت، در گفت‌وگو با «خانه ملت» انتساب برخی سخنان توهین‌آمیز و شعارهایی علیه مسئولان نظام در مراسم تشییع پیکر شهدای غواص به خود را تکذیب کرد.

محمود کریمی طرح این شایعات از سوی برخی رسانه‌های داخلی و خارجی را نمونه بی‌اخلاقی و خارج شدن برخی افراد از مدار دین و ارزش‌های اسلامی دانست و تأکید کرد: حفظ حرمت و حراست از ساحت مقدس شهیدان بزرگوار، به‌عنوان صاحبان اصلی نظام و کشور، امری واجب و برعهده آحاد جامعه، از هر قشر و گروهی، است. او همچنین طرح این موضوعات را درراستای ایجاد خدشه بین خادمان و یاران انقلاب برشمرد و بر ضرورت هوشیاری در مواجهه با این شیطنت‌ها تأکید کرد. درهمین‌حال، یک مقام آگاه در وزارت کشور درباره توهین‌های یک سخنران به رؤسای‌جمهوری و مجلس، در روز تشییع پیکر شهدا، به «جماران» گفت: «پرونده این موضوع برای پیگیری به استانداری تهران ارجاع شد. اقدامات لازم دراین‌باره پس از انجام بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح انجام خواهد شد».

او درعین‌حال افزود: «درحال‌حاضر، پرونده توهین به رئیس‌مجلس و رئیس‌جمهور در مراسم تشییع پیکر شهدا، ارتباطی به وزارت کشور ندارد و برای انجام بررسی‌ها و اقدامات لازم به استانداری تهران واگذار شده است».

پیش‌از‎این «علی‌اصغر ناصربخت»، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران، درباره توهین برخی از سخنرانان این مراسم به رؤسای‌جمهور و مجلس گفته بود: «سخنران رسمی مراسم، آقای محسن رضایی بود و بقیه سخنرانان غیررسمی بوده‌اند و در برنامه ما نبوده‌ است».


ویدیو مرتبط :
تشییع پیکر شهدای غواص

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه خانواده شهدا در محکومیت سوءاستفاده از مراسم تشییع شهدای غواص



اخبار,اخبار اجتماعی , بیانیه خانواده شهدا

در این بیانیه تصریح شده است: حماسه شهدایی که در حصار دشمن، ایستاده مرگ را در آغوش کشیدند تا دستان قانون در این سرا تا ابد باز بماند و دستان کسی به ناحق بسته نماند، اما دریغ و صد افسوس که در بازار هیاهوی سیاست، شهدا از همیشه غریب تر بودند.

 جمعی از خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس در بیانیه ای ضمن محکوم کردن سوءاستفاده برخی جریان های سیاسی از مراسم تشییع پیکر شهدای غواص به این جریان های سیاسی هشدار دادند که به سوءاستفاده از خون شهیدان برای ساختن نردبانی جهت رسیدن به مطامع و امیال سیاسی خود پایان دهند.

به گزارش ایرنا، آیین تشییع شهیدان دفاع مقدس روز سه شنبه هفته جاری 26خردادماه برگزار شد که با شعارهای سیاسی برخی افراد و نیز حمل کاغذ نوشته های سیاسی، اعتراض خیل عظیمی از شرکت کنندگان در مراسم، مسئولان و خانواده های شهدا برانگیخته شد.

در بخشی از بیانیه مذکور که به امضای 110 نفر از خانواده های معظم شهدا رسیده ، آمده است: بار دیگر مردم قدرشناس و فهیم ایران حماسه آفریدند. همه یک صدا و متحد به بدرقه پاره های تن ملت آمدند و کاروان شهدای دریادلشان را با سوز و اشک و اندوه همچون نگینی در آغوش کشیدند.

جمعی از خانواده های شهدا در این بیانیه تصریح کردند: همه با هر نگاه و مرام و مسلکی آمده بودند، تا عظمت ایثار و شکوه حماسه فرزندان میهن را پاس بدارند.

در این بیانیه تصریح شده است: حماسه شهدایی که در حصار دشمن، ایستاده مرگ را در آغوش کشیدند تا دستان قانون در این سرا تا ابد باز بماند و دستان کسی به ناحق بسته نماند. اما دریغ و صد افسوس که در بازار هیاهوی سیاست، شهدا از همیشه غریب تر بودند.

افسوس که باز هم هواهای نفسانی و امیال دنیویِ گروهی سیاست باز که در هر جریان اصیلی به دنبال طرح خود هستند و هیچ نسبتی با راه و روش و سیره شهدا ندارند، سبب شد که باز هم تمام توان و امکانات خود را به کار بگیرند تا از رهگذر این حماسه ی عظیم و این حضور بی تکلف و صادقانه مردم رشید سرزمینمان، پلی بسازند برای رسیدن به اهداف و اغراض سیاسی و جناحی خویش.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: تابوت های مقدس شهدا همیشه کهربای عشقی ابدی در جذب و جلب آحاد مردم ایران بسوی خود بوده و هست و تبدیل این حضور پروانه وار خیل عاشقان شهدا به محملی برای پیش برد منافع و اهداف سیاسی هرگز پذیرفتنی نیست.

به راستی با تخریب عظیم ترین سرمایه های اجتماعی یعنی اقبال و ارادت همه اقشار جامعه به شهدا، چه کسی منتفع خواهد شد؟

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما جمعی از خانواده های شهدای والامقام ایران اسلامی صراحتا به این جریانات سیاسی که بارها پاسخ خود را از مردم گرفته اند، هشدار می دهیم که به سوءاستفاده از خون شهیدانمان برای ساختن نردبانی جهت رسیدن به مطامع و امیال سیاسی خود و تبدیل آن شهدای بزرگوار به محملی برای تقابل ها و امتیازگیری های سیاسی پایان دهند.

این خانواده های شهدا خاطرنشان کردند: مادامی که هر کوی و برزن این مُلک معطر به نام و یاد شهداست و مادران و پدران و همسران و فرزندانِ داغدیده این اسطوره های غیرت و شرف، زنده اند اجازه نخواهند داد هیچ دسته و گروه و جریانی، میراث خوار حماسه و ایثار عزیزانشان شود.

اسامی امضا کنندگان این بیانیه به این شرح است:

1- احسان آبگون فرزند شهید بیژن آبگون

2- اسد الله بخشی برادر شهید حاج حسین بخشی

3- اصغر قلی تبار فرزند شهید علی اصغر قلی تبار

4 - امید محدث فرزند شهید مجتبی محدث

5 - امیر حسین تاجر نیاسری

6 - امیر دهقان فرزند شهید علی دهقان

7 - آیت الله حاج شیخ حسین عرب برادر شهیدان مهدی و نورالدین عرب

8 - آذر پرهیزکاری همسر شهید عباس واحدیان

9 - آذر منصوری خواهر شهید رحیم منصوری

10 -آسیه باکری فرزندشهید حمید باکری

11 -پروین پناهنده خواهر شهید مسعود پناهنده

12 -توحید رزمی فرزند شهید نامدار رزمی

13 -جعفر خلیلی فرزند شهید باقرعلی خلیلی

14 -جلال بیگدلی فرزند شهید شیبت الحمد بیگدلی

15 -جلال خرمن بیز برادر شهید کامران خرمن بیز

16 -جلال محمدی فرزند شهید حسام الدین علی مشهدی

17 -جواد رحیمی فرزند شهید جمال رحیمی

18 -جواد عسکری فرزند شهید حسین عسکری

19 -جواد قاسمی برادر شهید احمد قاسمی

20 -حجت (بشیر )نظری فرزند شهید حجت نظری

21 -حجر عسکری فرزند شهید اسماعیل عسکری

22 -حسین شیرازی فرزند شهید حسن شیرازی

23 -حسین عباسی راد فرزند شهید علی عباسی راد

24 -حمایل عظیمیان همسر شهید محمد امین بکمی

25 -حمید سپهر برادر شهیدسپهر

26 -حمیدرضا رستمی برادر شهید امیر رستمی

27 -داود روشنی فرزند شهید نجف روشنی

28 -داود کریمی فرزند شهید عباس کریمی

29 -ذبیح الله کرمانی برادر شهید سعید کرمانی

30 -رضا خطیبی نژاد، برادر شهید مجید خطیبی نژاد

31 -رضا شفیع خانی فرزند شهید محمد شفیع خانی

32 -روح الله بلنبان فرزند شهید عباس بلنبان

33 -روح الله علیرضایی ماهانی فرزند شهید اکبر علیرضایی

34 -روشنک خلعتبری فرزند شهید جهانشاه خلعتبری

35 -زهرا باکری خواهر شهیدان باکری

36 -زهرا عباسی راد فرزند شهید علی عباسی راد

37 -زهرا نظری، همسر شهید حجت نظری

38 -زینب کاظمی فرزند شهید شعبان کاظمی

39 -ژیلا بدیهیان همسر شهید محمدابراهیم همت

40 -سارا اسلامیه فرزند عباس اسلامیه

41 - سعیده اسلامیه فرزند شهید عباس اسلامیه

42 سکینه خرمن بیز خواهر شهید کامران خرمن بیز

43 سکینه عباسی راد فرزند شهید علی عباسی راد

44 سمیه بابائی فرزند شهید جواد بابائی

45 سید احمد ماهرو فرزند شهید سیدرضا ماهرو

46 سید زهرا نبوی همسر شهید بهمن کیانی

47 سید عبدالرضا محمدی فرزند شهید سیدجواد محمدی

48 سید مصطفی فلاح فرزند شهید سیدغفار فلاح

49 سیدکاظم حجازی فرزند شهید سیدمهدی حجازی

50 سیده زهرا موسوی فرزند شهید سید مجتبی موسوی

51 سیده فتحنا موسوی فرزند شهید سید مجتبی موسوی

52 سیده فخری ناظری خواهر شهید سید اسماعیل ناظری

53 شهربانو یل فرزند شهید مرتضی یل

54 شهناز اسماعیل نژاد،خواهر شهید مفقودالاثر محمد اسماعیل نژاد

55 صادق صدقگو فرزند شهید مرتضی صدقگو

56 عباس بوستانی برادر شهید امیرحسین بوستانی

57 عباسعلی یل فرزند شهید مرتضی یل

58 علی بلنبان فرزند شهید عباس بلنبان

59 علی شعبانزاده برادر شهید جواد شعبانزاده

60 علی واحدیان فرزند شهید عباس واحدیان

61 علیرضا فرزین فرزند شهید علی فرزین

62 غلامحسبن حمیدی برادر شهید اسماعیل حمیدی

63 غلامرضا علی مشهدی فرزند شهید اکبر علی مشهدی

64 فاطمه چهل امیرانی همسر شهید حمید باکری

65 فاطمه شمس محمدی همسر شهید عباس اسلامیه

66 فهیمه عسکری فرزند شهید حسین عسکری

67 قاسم بوستانی برادر شهید امیرحسین بوستانی

68 لیلا کاردگر فرزند شهید ولی الله کاردگر

69 مازیار بی آزار فرزند شهید مصیب بی آزار

70 مالک بخشی فرزند شهید جاویدالاثر حسین بخشی

71 مجید بوستانی برادر شهید امیرحسین بوستانی

72 مجید یل فرزند شهید مرتضی یل

73 محبوبه نجابت خواهرشهید محمدرضا نجابت

74 محسن اسماعیلی فرزند شهید ماشاالله اسماعیلی

75 محسن تاجر نیاسری برادر شهیدان مفقود الاثر تاجر نیاسری

76 محسن قلی تبار فرزند شهید علی اصغر قلی تبار

77 محمد اسلامیه فرزند شهید عباس اسلامیه

78 محمد اسماعیل کیانی فرزند بهمن کیانی

79 محمد بلنبان فرزند شهید عباس بلنبان

80 محمد حسین بکمی فرزند شهید محمد امین بکمی

81 محمد رسول عاصمی فرزند شهید علیرضا عاصمی

82 محمد عباسی راد فرزند شهید علی عباسی راد

83 محمد علی خسرویان برادر شهید علیرضاخسرویان

84 محمد مهدی رفیعی برادر شهید محمد هادی رفیعی

85 محمد مهدی صفاری نژاد برادر شهیدان مهدی و الهیار صفاری نژاد

86 محمد میرصیفی برادر شهید حسن میرصیفی

87 محمد واحدیان فرزند شهید عباس واحدیان

88 محمدرضا خلج فرزند شهید حشمت الله خلج

89 محمدمهدی شادکار فرزند شهید محمدسعید شادکار

90 مرتضی صادقیان برادر شهید مصطفی صادقیان

91 مریم ابوالقاسمی همسر شهید عباس بلنبان

92 مریم اسدی خواهر شهید علی اسدی

93 مسعود برزگر فرزند شهید ناصر برزگر

94 مصطفی همت فرزند شهید محمد ابراهیم همت

95 معصومه حقانی فرزند شهید محمد حقانی

96 معصومه عباسی راد فرزند شهید علی عباسی راد

97 مقداد صبوری فرزند شهید محمد صبوری

98 مهدی بهاری، برادر شهید اسماعیل بهاری

99 مهدی بیگدلی فرزند شهید شیبت الحمد بیگدلی

100 مهدی تقی پور برادر شهید محمد حسین تقی پور نیاسر

101 مهدی توکلی کاشی برادر شهید مرتضی توکلی کاشی

102 مهدی جلیلی فرزند شهید علی اکبر جلیلی

103 مهدی سوری فرزند شهید محمدحسین سوری

104 مهدی واحدیان فرزند شهید عباس واحدیان

105 مهدیه عباسی راد فرزند شهید علی عباسی راد

106 میثم باقری فررند شهید عبدالله باقری

107 نیره صمدزاده خواهر شهید علی اکبر صمدزاده

108 وحید حسن زاده فرزند شهید جواد حسن زاده

109 هاجر معماری فرزند شهید علی معماری

110محمد حسین قورچانی فرزند شهید محمد قورچانی

در جریان تشییع پیکر شهدا در تهران، برخی از افراد اقدام به توهین به مسوولان ارشد کشور و همچنین تیم مذاکره کننده هسته ای کردند.


 اخباراجتماعی  - ایرنا