اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنجال عکس فتوشاپ شده آقای رئیس جمهور



اخبار بین الملل - جنجال عکس فتوشاپ شده آقای رئیس جمهور

اقدام یک نماینده دومای روسیه در انتشار عکسی فتوشاپ شده از رئیس جمهور آمریکا موجب خشم مقامات واشنگتن شد.

"ارینا رودنینا" اقدام به انتشار عسکی از "باراک اوباما" در صفحه توئیتر خود کرده که موجب واکنش مقامات آمریکا شده است.

در این عکس که دستکاری شده است اوباما در حالتی شگفت زده به یک موز نگاه می کند.

اخبار ,اخبار بین الملل ,باراک اوباما

 
گاردین این عکس را نشانه ای از وجود نژادپرستی در روسیه توصیف کرده و می نویسد: ارینا رودنینا که از اعضای حزب روسیه متحد (حزب تحت امر پوتین) بوده و در دوما حضور دارد عکسی دستکاری شده منتشر کرده که این اقدام می تواند موجب تشدید تنش ها میان آمریکا و روسیه شود. ارینا پیش از ورود به دوما از ورزشکاران معروف روسیه محسوب می شد.

"مایکل مک فال" سفیر آمریکا در روسیه، این اقدام را عملی دانسته که در نهایت موجب شرسمازی رودنینا خواهد شد. علاوه بر مک فال، سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو نیز به این تصویر واکنش نشان داده و اعلام کرد که این عکس نشان می دهد منتشرکنندگان آن به بیماری نادیده گرفتن دیگران مبتلا هستند.

 

اخبار ,اخبار بین الملل ,باراک اوباما

 ارینا رودنینا


اما رودنینا در واکنش به این انتقادات گفته که به موجب آزادی بیان این اقدام را انجام داده و این تصویر را دوستان او که در آمریکا زندگی می کند برای وی ارسال کرده اند.

گاردین در ادامه می نویسد: استفاده از موز برای تمسخر سیاه پوستان در روسیه سابقه دارد برای مثال در سال 2011 میلادی زمانیکه "روبرتو کارلوس" بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل، برای ادامه دوران فوتبال خود به روسیه آمد و در تیم ماخاچکالا بازی می کرد در یکی از مسابقات این تیم که در برابر تیم زنیت برگزار می شد با پرتاب موز از سوی یکی از تماشاگران مواجه شد، از زمین برون رفت و متعاقب آن باشگاه زینت محکوم به پرداخت جریمه شد.

هنوز کاخ سفید واکنشی به این اقدام نماینده دوما نشان نداده اما احتمال آن وجود دارد که این اقدام موجب بروز دوباره جنگ لفظی میان آمریکا و روسیه گردد.

اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
آقای رئیس جمهور آیا این را دیده ای؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال صمیمیت آقای رئیس جمهور +عکس


اولین قانون نانوشته دیپلماسی این است که «هرگز به همسران روسای جمهور نزدیک نشوید»، اما به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهوری روسیه که به تازگی مجرد شده، این قانون را فراموش کرده است.

خبرگزاری ایسنا: اولین قانون نانوشته دیپلماسی این است که «هرگز به همسران روسای جمهور نزدیک نشوید»، اما به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهوری روسیه که به تازگی مجرد شده، این قانون را فراموش کرده است.

رهبران 21 کشور عضو آسیا - اقیانوسیه از جمله روسیه برای شرکت در نشست سالانه همکاری اقتصادی آسیا - اقیانوسیه (اپک) به پکن رفته‌اند و نشست تا امروز (سه‌شنبه) ادامه دارد.

جنجال صمیمیت آقای رئیس جمهور +عکس