اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنجال شکنجه زن ایرانی در اروپا


زن جوان ایرانی که در برلین آلمان از سوی مرد آشنا هدف حمله وحشتناکی قرار گرفته بود از سوی بازپرس ویژه قتل تهران، احضار شد.

روزنامه ایران: زن جوان ایرانی که در برلین آلمان از سوی مرد آشنا هدف حمله وحشتناکی قرار گرفته بود از سوی بازپرس ویژه قتل تهران، احضار شد.

عامل این اقدام جنون‌آمیز که جنجال ساز شده بود با ترک خاک آلمان فراری شد تا این که با انتشار عکس و خبر جنایت خونین وقتی به ایران آمد از سوی پلیس دستگیر شد.

روز 30‌ اکتبر سال 2012 میلادی- 9 آبان‌ماه سال 91- ماجرای وحشتناکی در آپارتمان کوچک مادر و دختری ایرانی در محله «شوند برگ» برلین رخ داد.

مردی انتقامجو که یک‌ماه می‌شد از «بنفشه» جدا شده بود به این خانه رفت، دخترک 10 ساله را در اتاقی با دست و پاهای بسته زندانی کرد سپس زن وحشتزده را هدف یکی از هولناک‌ترین شکنجه‌ها قرار داد و نه تنها چشمانش را کور کرد بلکه اعضای بدن و صورتش را هدف ضربات چاقو قرار داد و وی را نیمه‌جان و خون‌آلود رها کرده و پا به فرار گذاشت.

بنفشه که هنوز می‌توانست ناله کند در حالی که دخترش با شنیدن جیغ‌های وی به اغما فرو رفته بود از سوی یک دوچرخه‌سوار که از پشت پنجره طبقه اول ساختمان ناله‌های بنفشه را شنیده بود از مرگ حتمی نجات یافت اما صدمات ناشی از این انتقامجویی بی‌رحمانه به‌اندازه‌ای زیاد بود که پلیس آلمان در سطح گسترده‌ای به تعقیب مرد آشنا که «امید» نام داشت و با وجود تولد در بغداد به همراه خانواده‌اش سال‌ها در ایران زندگی کرده، سپس مقیم آلمان شده بود پرداخت.

«امید» خاک آلمان را ترک کرده و هیچ ردپایی از وی در دست نبود، مطبوعات خارجی عکس این مرد فراری و بنفشه را انتشار دادند و گروه ترجمه شوک روزنامه ایران نیز روز 21 آبان‌ماه سال 91 جزئیات سرنوشت زن ایرانی با عکس «امید» را در سطح ایران انتشار داد.

هیچ‌کس نمی‌دانست مجرم فراری در کجای جهان زندگی زیرزمینی‌ دارد و هنوز هیچ شکایتی در دستگاه قضایی ایران و نزد پلیس صورت نگرفته بود تا این که یک مرد از آشنایان «امید» که جزئیات حادثه را در روزنامه ایران خوانده بود با پلیس آگاهی تهران تماس گرفت و ادعا کرد «امید» از ترکیه به ایران آمده و بعد از چند روز که در ارومیه بود سوار بر اتوبوس راهی تهران شده است.

همین کافی بود تا پلیس آگاهی پایتخت با دستور بازپرس سپیدنامه از شعبه 10 دادسرای امور جنایی تهران وارد عمل شده و «امید» که سوار بر اتوبوس با خیالی آسوده می‌خواست به تهران رفته و نزد بستگانش باشد ساعت چهار عصر 26 آبان‌ماه سال 91 دستگیر شد.

«امید» که از سرعت عمل پلیس تعجب کرده بود در بازجویی‌ها به افسر پرونده گفت: بنفشه همسرم است، وقتی رفتارهایش تغییر کرد و خواست جدا شویم احساس کردم پای مردی در میان است به‌خاطر همین تصمیم گرفتم از وی انتقام بگیرم و دست به این کار زدم و بعد فرار کردم.

با دستور بازپرس سپیدنامه، مجرم فراری در خاک آلمان روانه زندان شد و تحقیقات ادامه پیدا کرد تا پرونده به مرحله صدور قرار مجرمیت رسید.

بازپرس جنایی تهران برای این‌که عمق حادثه مشخص شده و صدمات بنفشه با معاینه در پزشکی قانونی تهران تحت تجزیه و تحلیل علمی و کارشناسی قرار گیرد تا میزان و چگونگی مجازات مشخص شود، در اقدامی برون‌مرزی این  زن را به خاک ایران احضار کرد.

بنابر این گزارش، یک مقام آگاه گفته است بنفشه در تماس با دادسرا و پلیس عنوان داشته ‌حاضر است به ایران بیاید و خواستار اشد مجازات برای عامل حمله وحشت‌آور شده است.


ویدیو مرتبط :
شکنجه سه زن توسط ..................

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیفرخواست سنگین برای شکنجه‌گر زن ایرانی در برلین



اخبار ,اخبار حوادث ,شکنجه‌گر زن ایرانی در برلین

 

اخبار حوادث - کیفرخواست سنگین برای شکنجه‌گر زن ایرانی در برلین

طبق این پرونده زن جوانی به‌نام «بنفشه» با جدایی از همسرش در سال 91 به همراه دخترش برای زندگی به آلمان سفر کرد و از طریق عضویت در شبکه‌های اجتماعی با مردی ایرانی به نام «امید» آشنا شد و چون «بنفشه» به زبان انگلیسی آشنایی کامل نداشت دیدارهای این زن و مرد زیاد شد تا این‌که به «امید» اعتماد می‌کند و همین موضوع باعث آشنایی بیشتر آنها می‌شود.

امید برای بنفشه در برلین خانه‌ای اجاره کرده و رابطه‌اش را با دختر کوچک بنفشه نیز افزایش داد. پس از مدتی امید شروع به محدود کردن بنفشه کرد و وی که از رفتار و برخورد امید به ستوه آمده بود از وی خواست از یکدیگر جدا شوند اما امید به انتقامگیری وحشتناکی دست زد.
ساعت 5/7 صبح نهم آبان ماه 91 امید با یک بسته که در آن طناب و چسب داشت به خانه بنفشه رفت و زمانی که دختر بنفشه در را باز کرد، امید وی را به اتاقی برده و تلویزیون را برای وی روشن و در آنجا حبس کرد. سپس به سراغ بنفشه رفته و یکی از دردناک‌ترین شکنجه‌ها را انجام داد و اعضای بدن وی بویژه صورتش را هدف ضربات عمیق چاقو قرار داد.


ساعت پنج عصر «امید» در حالی که فیلمی از خود برجای گذاشته بود که در آن ادعا می‌کرد بنفشه را به خاطر علاقه‌اش به این روز انداخته خانه بنفشه را ترک می‌کند و در حالی که بنفشه جانی در بدنش نمانده بود به سختی خود را به سمت پنجره رسانده و از سوی یک دوچرخه‌سوار که‌ از پشت پنجره طبقه اول ساختمان ناله‌های بنفشه را شنیده بود از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کند.


پس از رسانه‌‌ای شدن این خبر در مطبوعات آلمان و تعقیب امید از سوی پلیس برلین، ماجرای این حادثه در شوک روزنامه ایران انتشار یافت و در حالی‌که هنوز پرونده‌ای در ایران تشکیل نشده بود پلیس آگاهی تهران با تماس مردی اطلاع یافت امید وارد خاک ایران شده و در مسیر تهران است.


26 آبان‌ماه سال 91 بود که مأموران، امید را در اتوبوس مسافربری دستگیر کردند و پرونده این شکنجه در اختیار بازپرس سپیدنامه از شعبه 10 دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت. تحقیقات نشان داد که امید در سال 81 در برلین از همسرش جدا شده است. وی در سال 90 که به ایران باز می‌گردد با دختری در اصفهان آشنا می‌شود و با وی ارتباط برقرار می‌کند و پس از مدتی این دختر از او جدا می‌شود. با شکایت وی پس از مدتی امید عکس‌های خود و این دختر را منتشر می‌کند که با حکم دادگاه به صورت غیابی به پنج سال حبس محکوم می‌شود.


بنابر این گزارش، کیفرخواست سنگین این مرد شکنجه‌گر صادر شده است و وی بزودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد.

اخبار حوادث - روزنامه ایران