اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنجال بر سر شعار "مرگ بر آمریکا " در واشنگتن



کسانی که در آمریکا بر این تصورند که ایران خواهان نابودی آمریکا است، یک بار دیگر درست فکر کنند! اگر شما بر این باورید که طنین مداوم " مرگ بر آمریکا" در ایران معنای خاصی دارد ، ریادی حساس هستید!

گزارشگر شبکه خبری سی بی اس آمریکا در گزارشی که در برنامه صبحگاهی روز شنبه خود به روی آنتن برد تفسیری درباره شعار" مرگ بر آمریکا" در نماز جمعه تهران ارایه کرد که با انتقاد برخی از سایت های محافظه کار آمریکایی روبرو شد.

به گزارش عصر ایران " الیزابت پالمر" گزارشگر شبکه خبری سی بی اس آمریکا روز شنبه در برنامه صبحگاهی سی بی اس (this morning) به هنگامی که می خواست درباره واکنش ها به تفاهم لوزان در ایران صحبت کند در گزارش خود به برگزاری نماز جمعه در فردای روز اعلام تفاهم در تهران پرداخت و به حمایت خطیب جمعه موقت تهران (آیت الله امامی کاشانی) از تفاهم لوزان به عنوان یک نشانه از جو مثبت درباره تفاهم سیاسی در لوزان اشاره کرد.

گزارشگر با این حال تاکید کرد : "در نماز جمعه این هفته نیز طبق معمول شعار مرگ بر آمریکا همچنان سرداده شد اما این شعار در ایران بیشتر از اینکه از روی خصومت سرداده شود تبدیل به عادت شده است."

 
الیزابت پالمر در برنامه صبحگاهی سی بی اس

اخبار,اخبارسیاست  خارجی,گزارشگر شبکه خبری سی بی اس آمریکا

 

اخبار,اخبارسیاست  خارجی,گزارشگر شبکه خبری سی بی اس آمریکا


این تحلیل گزارشگر بریتانیایی تبار سی بی اس با انتقاد  برخی وب سایت های محافظه کار آمریکایی از جمله "آمریکن ثینکر" و " ویز بنگ" روبرو شد.

"آمریکن ثینکر" در مطلبی انتقادی از تفسیر گزارشگر سی بی اس در کم اهمیت جلوه دادن به شعاری ضد آمریکایی  که هر هفته در ایران سر داده می شود ، به کنایه نوشت: " کسانی که در آمریکا بر این تصورند که ایران خواهان نابودی آمریکا است، یک بار دیگر درست فکر کنند! اگر شما بر این باورید که طنین مداوم " مرگ بر آمریکا" در ایران معنای خاصی دارد ، ریادی حساس هستید! "

این وب سایت محافظه کار در ادامه می نویسد: " خب این تفسیر سی بی اس می تواند یک تسکین باشد اما این شبکه ظاهرا می خواهد در تفسیری جدید از نظم نوین جهانی با قدرتی که از برقرارای ارتباط با ذهن ایرانی ها دارد (تله پاتی)! از ضمیر آنها تفسیر جدیدی بیرون بکشد و این گونه وانمود کند که نفرت عشق است، بالا پایین است و کجی راستی است."

وب سایت "ویز بنگ "  نیز در مطلبی  با تیتر" لیبرال های بی دین آمریکا معنای مرگ بر آمریکا  را باور نمی کنند" با انتقاد  از این گزارشگر سی بی اس می نویسد: " یک آدم معقول و معمولی وقتی فردی به صراحت در مقابل چشمانش به او بگوید از او متنفر است ،باور می کند. لیبرال ها اما این طور نیستند به ویژه در مورد ایران که در آنجا هر هفته به طور منظم شعار مرگ بر آمریکا (در نماز جمعه ها) سر داده می شود.لیبرال ها اساسا نسبت به شعارهای ضد آمریکایی که همه روزه در ایران علیه ما سرداده می شود حساسیت ندارند."

این وب سایت در ادامه می نویسد سخنگویان کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا هم اخیرا در پاسخ به سوال خبرنگاران در نشست های خبری شان تلاش کردند روی این موضوع ماله بکشند و وقتی خبرنگاران از آنها پرسیدند که چطور اوباما به کشوری که در آن به طور روزانه و معمول شعار مرگ بر آمریکا سر داده می شود اعتماد دارد اما به نتانیاهو اعتماد ندارد، طفره رفتند.

این وب سایت در ادامه می نویسد  اخیرا جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید شعار مرگ بر آمریکا در ایران را این گونه تفسیر کرده که این شعار مصرف داخلی دارد.

این مطلب در ادامه می نویسد: روز شنبه هم الیزابت پالمر در تفسیر شعار مرگ بر آمریکا گفت این شعار از روی خصومت نیست بلکه عادت است، حالا ما می خواهیم بدانیم این گزارشگر از کجا چنین برداشتی ارایه می کند؟ یا اینکه صرفا این تفسیر یک روایت است که او تلاش دارد آن را جا بیندازد!"

 

 اخبار سیاست خارجی  -  عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال آفرینی آمریکا علیه ایران بر سر آسمان عراق



سوریه , نوری مالکی , آمریکا ,وزارت امور خارجه آمریکا

 

همچنین دفتر نوری مالکی نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای با رد این ادعا اعلام کرده است که تمامی محموله های ارسالی از طریق ایران که از آسمان عراق می گذرد محموله های بشر دوستانه است.

وزارت امور خارجه آمریکا ایران را متهم کرد که از طریق آسمان عراق و با پروازهای باری سلاح و مهمات به سوریه منتقل می کند.

به گزارش عصر ایران ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری با ادعای این موضوع گفت که به دولت عراق هشدار داده شده تا مانع ارسال سلاح از طریق آسمان خود به سوریه شود.

نولاند گفت که این کار ایران مغایر با قطعنامه  تحریمی 1747 شورای امنیت است که ارسال هر گونه تسلیحات را از ایران به دیگر نقاط جهان منع می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت که واشنگتن در این باره در حال تماس با مقامات عراقی است و به مقامات بغداد گوشزد کرده است که تسلیحات ارسالی به سوریه در مقطع کنونی برای سرکوب اعتراضات در این کشور به کار گرفته می شود.

وی افزود ما دولت عراق را ترغیب کرده ایم تا از محتویات محموله هایی که از آسمان این کشور می گذرد اطمینان حاصل کند.

گفتنی است ادعای ارسال محموله سلاح از سوی ایران از طریق آسمان عراق برای نخستین بار روز پنج شنبه در گزارش روزنامه محافظه کار واشنگتن تایمز منتشر شد . این گزارش در پی آن منتشر شد که روز پنج شنبه یک محموله 40 تنی کمک های دارویی و انسان دوستانه ایران از سوی هلال احمر در فرودگاه دمشق به زمین نشست.

واشنگتن تایمز در گزارش خود به نقل از مقام‌های آمریکایی که نخواسته اند نامشان فاش شود ادعا کرده است که  آمریکا اطلاعاتی را از طریق شنود  به دست آورده که  حاکی از ارسال سلاح ایران به سوریه است . این گزارش می افزاید واشنگتن  این اطلاعات را در اختیاردولت عراق گذاشته و از بغداد خواسته است تا هواپیماهای ایرانی را متوقف و بازرسی کند.

بنا به گزارش این روزنامه آمریکایی عراق  تا کنون برای چندمین بار از اجابت این درخواست آمریکا سرباز زده است .  

همچنین دفتر نوری مالکی نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای با رد این ادعا اعلام کرده است که تمامی محموله های ارسالی از طریق ایران که از آسمان عراق می گذرد محموله های بشر دوستانه است.

در این بیانیه با رد ادعای آمریکا آمده است که دولت بغداد اجازه نمی دهد که از خاک و آسمان این کشور برای ارسال سلاح از هر نقطه و منبعی مورد استفاده قرار گیرد.../عصرایران