اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنجال افشای اطلاعات محرمانه کاخ سفید درباره ایران



 

جنجال افشای اطلاعات محرمانه کاخ سفید درباره ایران

بازتاب ساخت سکوهای جدید پرتاب موشک در ایران، ادعاهای مطبوعات منطقه درباره حضور ایران در سوریه و دیگر منازعات منطقه ای، تلاش جدی شرکت های گردشگری مصری برای توسعه روابط با ایران و اقدامات دولت آمریکا برای کشف منشأ افشای اطلاعات محرمانه مربوط به ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

جنجال افشای اطلاعات محرمانه کاخ سفید درباره ایرانبازتاب ساخت سکوهای جدید پرتاب موشک در ایران، ادعاهای مطبوعات منطقه درباره حضور ایران در سوریه و دیگر منازعات منطقه ای، تلاش جدی شرکت های گردشگری مصری برای توسعه روابط با ایران و اقدامات دولت آمریکا برای کشف منشأ افشای اطلاعات محرمانه مربوط به ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

ساخت سکوهای پرتاب موشک جدید در ایران,روزنامه جروزالم پست,سردار احمد وحیدی

خبر ساخت سکوهای پرتاب موشک جدید در ایران، از جمله اخباری است که از روز گذشته تاکنون بازتاب کم و بیش گسترده ای در مطبوعات بین المللی داشته است.

روزنامه «جروزالم پست» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و به نقل از سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران می نویسد وزارت دفاع ایران بخش هوافضای سپاه پاسداران، به طور مشترک یک سکوی پرتاب موشک سطح به سطح جدید را تولید کرده اند. در این مطلب همچنین اشاره شده که سردار وحیدی گفته ایران به هرگونه تجاوزی به سختی پاسخ داده و هر دشمنی را از حمله پشیمان می کند.

با این حال، این روزنامه در مطلب خود تلاش کرده دستاوردهای نظامی ایران، از جمله این مورد جدید را زیر سوال ببرد و مدعی شده از آنجا که راهی برای تأیید وجود این دستاوردها وجود ندارد، می توان در گفته های وزیر دفاع ایران تردید کرد. 

با این حال، اغلب مطبوعات دیگری که به این خبر پرداخته اند، از موضعی متفاوت به موضوع نگریسته و آن را دستاوردی جدید برای ایران در حوزه دفاعی دانسته اند. 

بحران سوریه,گالف نیوز

اما با ادامه درگیری ها در سوریه و بر هم خوردن توازن نیروها به ضرر مخالفین در این کشور، ادعاهای رسمی و غیررسمی علیه ایران نیز در سطح منطقه افرایش می یابد. در این زمینه، برخی مطبوعات کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، همچون «گالف نیوز»، با انتشار مطالبی مشابه مدعی شده اند حزب الله لبنان «به دستور ایران» وارد عرصه درگیری ها در سوریه شده است.

این روزنامه ادعا می کند که حزب الله این امر را حتی به قیمت ضربه خوردن به اعتبار خود در سطح جهان عرب پذیرفته است. به بیان این روزنامه، حضور و مشارکت حزب الله در درگیری های سوریه ناشی از تصمیم ایران برای حمایت از دولت اسد تا آخرین لحظه است.

روزنامه الشرق الاوسط,ایران و گسترش تسلیحات نظامی

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» نیز از منظری دیگر به این فضاسازی ضدایرانی پیوسته و مدعی شده ایران قصد دارد حوزه های جنگ و درگیری را در منطقه خاورمیانه گسترش دهد. این روزنامه با بیان اینکه جهان عرب شاهد تحولات جدیدی در زمینه تقابل منطقه ای با ایران است، ادعاهای موجود درباره کشف یک پهپاد ایرانی در بحرین و همچنین پهپادی دیگر در شهر «القصیر» سوریه را دستاویز قرار داده و آن را نشانه ای از حرکت ایران در این مسیر دانسته است.

البته الشرق الاوسط به این موارد اکتفا نکرده و به ادعاهای موجود درباره ارسال نیرو از سوی ایران به سوریه، وجود حلقه های جاسوسی ایران در کشورهای عرب منطقه و ارسال سلاح از سوی ایران برای مخالفین یمنی نیز پرداخته است. این روزنامه، جمله این موارد را نشانه ای از تهاجمی شدن سیاست خارجی ایران دانسته است. 

المصری الیوم,شرکت های گردشگری مصری در ایران

در میان دیگر مطالب، موضوع روابط ایران و مصر در حوزه گردشگری، همچنان از موضوعات جالب توجه مطبوعات و رسانه های مصری است. سایت انگلیسی روزنامه «المصری الیوم» می نویسد شرکت های گردشگری مصری که در بازار ایران فعالیت می کنند، اخیراً کنسرسیومی را تشکیل داده اند تا آن ها را قادر به همکاری با ایران کرده و اصول راهنمای روابط را تنظیم نماید.

«هشام زعزوع»، وزیر گردشگری مصر روز گذشته در دیدار با نمایندگان این شرکت ها، از تشکیل چنین کنسرسیومی استقبال و اشاره کرده این نخستین بار است که چنین مجموعه ای در بخش گردشگری مصر شکل می گیرد.

وی گفته بازار گردشگری ایران یکی از امیدوارکننده ترین بازارهاست و می تواند شمار زیادی گردشگر را به مقصد مصر گسیل کند. 

روزنامه گاردین,دولت آمریکا و تلاش برای یافتن منشا انتشار اطلاعات محرمانه

در نهایت، روزنامه «گاردین» در مطلبی به نقل از «نیویورک تایمز»، از تلاش دولت آمریکا برای کشف منشأ انتشار اطلاعات محرمانه دولتی درباره نقش داشتن کاخ سفید در حملات سایبری علیه ایران خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، عوامل «اف بی آی» اخیراً بر مقامات دولتی آمریکا فشار وارد کرده و در تلاش برای یافتن منشأ افشای این اطلاعات محرمانه، پست الکترونیکی و تماس های تلفنی آن ها را کنترل می نمایند.

این در شرایطی است که طی هفته های اخیر، موضوع اقدام غیرقانونی دولت آمریکا در کنترل تماس های تلفنی و اینترنتی خبرنگاران «آسوشیتدپرس» نیز به مسئله ای جنجالی در این کشور تبدیل شده است./تابناک

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اذعان به افشای اطلاعات محرمانه توسط دیوید آلبرایت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید ارسال پیام محرمانه به ایران را تکذیب کرد





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کاخ سفید ارسال پیام محرمانه به ایران را تکذیب کرد

کارنی با اشاره به اینکه واشنگتن و تل آویو هیچ اختلافی درباره ضرورت جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح اتمی ندارند، تاکید کرد که این گزارش غلط است و وی درباره مسایل فرضی صحبتی برای گفتن ندارد.سخنگوی کاخ سفید گزارش یک روزنامه اسراییلی را درباره ارسال پیام محرمانه دولت اوباما به ایران درباره حمله احتمالی اسراییل به ایران را تکذیب کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گزارش روزنامه " یدیوت آحارونوت " اسراییل را درباره ارسال پیام محرمانه اوباما به ایران را رد کرد.

کارنی با اشاره به اینکه واشنگتن و تل آویو هیچ اختلافی درباره ضرورت جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح اتمی ندارند، تاکید کرد که این گزارش غلط است و وی درباره مسایل فرضی صحبتی برای گفتن ندارد.

روزنامه آحارونوت اسراییل روز دوشنبه با انتشار گزارشی مدعی شد که دولت اوباما با ارسال نامه ای محرمانه به ایران از طریق کانال های دیپلماتیک اروپایی به مقامات تهران اطمینان داده است که واشنگتن از هر گونه حمله احتمالی اسراییل به ایران پشتیبانی نخواهد کرد و در عوض دولت آمریکا این انتظار را از تهران دارد که در صورت جنگ با اسراییل پایگاه های آمریکا در منطقه را هدف حمله قرار ندهد.

واشنگتن در حالی گزارش روزنامه یدیوت آحارونوت را تکذیب کرده است که در ماه های گذشته روابط دولت راست گرای نتانیاهو با دولت اوباما به سردترین شرایط در تاریخ 6 دهه ای روابط واشنگتن – تل آویو رسیده است و نتانیاهو دولت اوباما را متهم به اهمال و سهل انگاری در برخورد با برنامه هسته ای ایران می کند.

نتانیاهو روز یکشنبه نیز با تاکید دوباره بر تهدیدات ناشی از برنامه هسته ای ایران بر امنیت اسراییل از واشنگتن و جامعه جهانی خواست تا خط قرمزی مشخص برای برخورد نظامی با ایران تعیین کند.

اما جی کارنی روز گذشته بار دیگر با تاکید بر موضع دولت اوباما در قبال برنامه هسته ای ایران گفت که از نظر واشنگتن همچنین برای رویکرد دیپلماتیک برای حل و فصل مساله هسته ای ایران فرصت باقی است . همچنین یک مقام اسراییلی نیز در گفتگو با رویترز با غیر منطقی خواندن گزارش روزنامه یدیوت آحارونوت گفت : نیازی به دادن این پیام محرمانه از سوی آمریکا به ایران نیست چون ایران به خوبی می داند آخرین گزینه این کشور در جنگ احتمالی با اسراییل حمله به پایگاه های آمریکا است که در این صورت با واکنش حملات موشکی گسترده واشنگتن به ایران روبرو خواهد شد./عصرایران