اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنجال ارسال قطعات فانتوم اف-4 توسط رژیم صهیونیستی به ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ارسال تجهزات نظامی اسرائیلی به ایران

 
اخبار سیاست خارجی - سناریوی تازه ضد ایرانی کلید خورد

جنجال ارسال قطعات فانتوم اف-4 توسط رژیم صهیونیستی به ایران

مقام های اسرائیلی نیز تاکنون در مورد این خبر اظهارنظری نکرده اند. شبکه های خبری اسرائیل در مورد این ادعا تقریبا در سکوت خبری به سر بردند شاید از ترس احتمال حساسیت برانگیز بودن انتشار چنین خبری و تاثیر آن بر جامعه اسرائیل. اکثر بخش های خبری تلویزیون های اسرائیلی این خبر را در بخش "اخبار خارجی" خود منتشر کردند.

  همه چیز از ادعای یک روزنامه "یونانی" آغاز شد. روزنامه یونانی "کاتیمرینی" روز یکشنبه خبری را مبنی بر تلاش معامله کنندگان تسلیحات اسرائیلی برای ارسال قطعات هواپیماهای فانتوم "اف-4" به ایران از طریق یونان منتشر کرد.

به گزارش تدبیر، این روزنامه یونانی مدعی شده بود که منابع امنیتی در دستگاه بازرسی اطلاعات امریکا در همکاری با واحد جرائم مالی یونان این اطلاعات را در اختیار آن روزنامه قرار داده اند.

 

این روزنامه یونانی در ادامه ادعای خود افزوده بود که اقدامات انجام شده برای ارسال تجهزات نظامی اسرائیلی به ایران در دو فاز یکی در دسامبر سال 2012 میلادی و دیگری در آوریل سال 2013 میلادی انجام شده بود و در هر دو مورد بازرسان کانتینرهایی را در کشتی یافته بودند که قطعاتی از جنگنده های اف – 4 بوده اند.

 

روزنامه اسرائیلی پایان گزارش ادعایی خود افزوده که دادگاهی در یوتان دستور توقیف کشتی هایی که در مسیر یونان در حرکت بوده اند را صادر کرده و آن ها را به امریکا تحویل داده است. در این گزارش اشاره ای به مقام و یا فرد اسرائیلی احتمالی پشت پرده این ماجرا نکرده است.

مقام های رژیم  اسرائیل نیز تاکنون در مورد این خبر اظهارنظری نکرده اند. شبکه های خبری اسرائیل در مورد این ادعا تقریبا در سکوت خبری به سر بردند شاید از ترس احتمال حساسیت برانگیز بودن انتشار چنین خبری و تاثیر آن بر جامعه اسرائیل. اکثر بخش های خبری تلویزیون های اسرائیلی این خبر را در بخش "اخبار خارجی" خود منتشر کردند. نشریه "تایمز اسرائیل" از این موضوع به عنوان "سانسور نظامی" خبر منتشر شده یاد کرد.

 

کانال "2" اسرائیل اظهار داشته که امریکایی ها از زمان ارسال تجهیزات نظامی توسط کشتی از اسرائیل به یونان اطلاع داشته اند و می توانستند جلوی این اقدام را بگیرند. این شبکه اسرائیلی در پایان گزارش خبری خود موضوع را به نفع اسرائیل تمام کرده و مدعی شده که چنین اقدامی علیه منافع ملی اسرائیل نبوده است. با این حال کانال تلویزیون "10" اسرائیل ضمن انتشار این خبر موضوع روی داده را ناشی از "شهوت پول دوستی" مقام های اسرائیلی دانسته و معتقد است که آنان "سودورزی" را بر "منافع ملی اسرائیل" ترجیح داده اند.

علیرغم سکوت رسانه ای و خبری در اسرائیل در مورد ادعای مطرح شده شاید بتوان ردپای سناریوسازی اخیر را در خبری یافت که هفته پیش منتشر شد. پیش تر خبرگزاری "تدبیر" به نقل از پایگاه خبری – تحلیلی "سی گرید گلوبال" از به میان کشیده شدن بحث تجارت "ویکتور رزیتس" کشتی دار یونانی با ایران توسط گروه موسوم به "اتحاد علیه ایران هسته ای" (یوآنی) خبر داده بود. این گروه با اعمال فشار بر کشتی دار یونانی خواسته بود تا علاوه بر توقف فعالیت با ایران در مورد پهلوگیری یکی از کشتی هایش در بندر امام خمینی ایران اقرار کند.

 

این لابی ضد ایرانی در سال های 2012 و 2013 میلادی مدعی شده بود که کشتی های متعلق به این شرکت کشتیرانی از طریق برزیل و فجیره به بندر امام خمینی وارد شده اند.

پیشینه گروه "اتحاد علیه ایران هسته ای" به سال 2008 میلادی باز می گردد. "مارک دی والاس" و "ریچارد هالبروک" سفرای پیشین امریکا به همراه "جیم ووسلی" رییس پیشین سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به همراه "دنیس راس" کارشناس امور خاورمیانه این گروه را تشکیل داده بودند.

 

نگاهی به سوابق بنیانگذاران این گروه نشان می دهد که تمامی آنان با لابی های اسرائیلی در ارتباط بوده اند از جمله "جیم ووسلی" رییس پیشیم سیا که در سفر اخیر خود به اسرائیل در مصاحبه با روزنامه "آروتز شوا" اظهار داشت که دولت "اوباما" جرات حمله به تاسیسات هسته ایران را ندارد و ارتش رژیم اسرائیل بایستی به صورت یکجانبه این کار را انجام دهد.

 

به نظر می رسد همزمان با حملات شدید "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل علیه مذاکره هسته ای ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 گروه های تحقیقاتی و لابی های هوادار اسرائیل در حال تلاش برای سناریوسازی به منظور ایجاد جنگ روانی علیه ایران هستند.

اخبار سیاست خارجی - تدبیر

 


ویدیو مرتبط :
نامه رژیم صهیونیستی به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عقب نشینی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی؛ دنبال جنگ با ایران نیستیم



 

 

 

 

عقب نشینی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی؛ دنبال جنگ با ایران نیستیم

 

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صبح امروز در گفتگویی کوتاه ادعا کرد: اسرائیل خوشحال خواهد بود اگر تحریمهای بین المللی و گامهای دیپلماتیک بتواند اهداف هسته ای ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنج شنبه) در گفتگو با رادیو "ریشت بیت" اظهارداشت: اسرائیل خوشحال خواهد بود اگر تحریمهای بین المللی و گامهای دیپلماتیک بتواند اهداف هسته ای ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: البته ارتش اسرائیل به دنبال جنگ با ایران نیست. وی درباره انفجار اخیر در تهران نیز اظهار داشت: ما از هر گونه مانعی که در برابر برنامه هسته ای ایران ایجاد شود، استقبال می کنیم.

اظهارات اخیر ایهود باراک در حالی مطرح می شود که تحلیلگران منطقه معتقدند تهدیدات گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی علیه ایران تنها بازخورد داخلی برای صهیونیستها داشته و عملا هرگز به اجرا در نمی آید. بر این اساس، مقامات تل آویو در نظر دارند با این اظهارات روحیه ضعیف صهیونیستهای ساکن سرزمینهای اشغالی را تقویت کنند.../خبرگزارى مهر