اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنتی: فیلم اظهارات کیارستمی را ندیده‌ ام


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هنوز فیلم اظهارات عباس کیارستمی درباره دفاع مقدس و شهدا را ندیده است، اعلام کرد فعلا در این باره اظهارنظر نمی‌کند.

خبرگزاری مهر: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم پاسداشت هنرمندان عرصه دفاع مقدس که امروز 5 مهرماه برگزار شد به برخی پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.
 
وی در پاسخ به اینکه نسبت به اظهارات اخیر عباس کیارستمی که حاشیه هایی ایجاد کرده است و ابراهیم حاتمی کیا خواستار واکنش مقامات وزارت ارشاد شده است چه نظری دارد؟ گفت: من این فیلم که در آن کیارستمی صحبت هایی درباره فیلم های حاتمی کیا و همچنین دفاع مقدس و شهدا، داشته است ندیده ام در نتیجه اظهار نظری نمی کنم.
 
جنتی همچنین درباره حفظ میراث دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس مفهومی است که نباید تحریف شود و همه ارگان ها و نهادها موظف هستند در حفظ و اشاعه این حماسه بزرگ به نسل بعد از جنگ تلاش کنند.
 
وزیر ارشاد تاکید کرد: یکی از وظایف اساسی وزارت ارشاد، توسعه و حفظ فرهنگ دفاع مقدس است و برای این منظور باید از تمامی ابزارها، از ادبیات، سینما و موسیقی بهره برد.


ویدیو مرتبط :
پاسخ کیارستمی به اظهارات ابراهیم حاتمی کیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات جنتی درباره‌ی فیلم «گذشته» و معاونت فرهنگی



جایزه اسکار,فیلم , سینما

اظهارات جنتی درباره‌ی فیلم «گذشته» و معاونت فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: من هنوز موفق به دیدن فیلم «گذشته» نشده‌ام اما تصمیم شورای داوری ارسال فیلم به اسکار را محترم می‌دانم.

علی جنتی تصریح کرد: من هنوز فیلم «گذشته» را ندیده‌ام اما معتقدم کارشناسانی که تصمیم به معرفی این فیلم به عنوان نماینده ایران برای معرفی به اسکار گرفته‌اند، هم از صاحب‌نظران بوده‌اند. البته این نظر قطعی است و این فیلم به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی خواهد شد.

وی در خصوص برخی از گمانه‌زنی‌ها در مورد معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، گفت: هیچکدام از این گمانه‌زنی‌ها درست و قطعی نیست و قطعا برای معرفی این معاونت گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. /ایسنا