اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنتی: شجریان را فردی بی نظیر می دانم


علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم در اولین گفتگوی تفصیلی خود بعد از انتخاب به عنوان وزیر ارشاد با «آسمان» حرف های مهمی زده که در ادامه بخشی از آنها را می خوانید.

روزنامه تماشا: علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم در اولین گفتگوی تفصیلی خود بعد از انتخاب به عنوان وزیر ارشاد با «آسمان» حرف های مهمی زده که در ادامه بخشی از آنها را می خوانید:

- ممیزی قبل از نشر را برمی داریم. خود ناشر وقتی روی کتابی سرمایه گذاری می کند که سه هزار تیراژ دارد، می داندکه اگر آن کتاب از چارچوب های قانونی خارج بشود سرمایه اش دچار مشکل و مجبور می شود صفحاتی از کتاب را تغییر بدهد تا با ضوابط منطبق شود.

- ممیزی کلمه محترمانه همان سانسور است. اسمش را هر چه می خواهید بگذارید مهم نیست. وظیفهوزارت ارشاد این است که ضوابط را اجرا کند و آنها را به صورت شفاف اعلام کند اما قبل از اینکه چنین تصمیم هایی گرفته شود با ارباب نشر و کسانی که سابقه طولانی دارند حتما مشورت خواهد شد. اینجور نیست که وزیر ارشاد با چهارتا از معاونانش بنشینند و تصمیم بگیرند.

- ما به جای تعطیلی موسسات انتشاراتی برای حل اشتباهات ناشران به روش های دیگری متوسل می شویم که موجب شود جلوی آن اشتباه گرفته شود. مثلا اگر کتابی مشکل دارد جلوی آن کتاب گرفته شود نه اینکه کار نشر تعطیل شود.

- وقتی وزارت فرهنگ و ارشاد بعد از مطالعاتی که کرده و بعد از دو سال به یک اثر مجوز داده باید پای مجوزش بایستد. باید گروه فشار را توجیه کرد و با آن برخورد کرد نه با مجوزی که وزارت ارشاد داده. یک فیلم برای ساختن شدن و اکران چند بار در موارد مختلف مورد نظارت واقع شده و مجوز گرفته، حالا اگر چهار نفر آمدند و گفتند این فیلم باید برداشته شود نباید تسلیم آن چهارتا آدم شد. وزارت ارشاد باید پای مجوزی که صادر کرده بایستد. بالاخره این وزارتخانه به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی بعد از حذف و اصلاحات به یک فیلم یا یک کتاب مجوز داده و باید پای آن بایستد. نباید جلوی انتشار آن گرفته شود.

- درباره خانه سینما نظرم این است که باید مشکل آن حل شود. متاسفانه برخوردهای نامناسبی صورت گرفته است و خانه سینما باید به محلی برای فعالیت سینماگران تبدیل شود. بر اساس بررسی هایی که صورت گرفته خانه سینما در نتیجه یکسری خرده گیری ها که به ظاهر هم جنبه قانونی داشت تعطیل شد. این مرکز را که متعلق به جمع کثیری از هنرمندان حوزه سینما بود توقیف کردند و به جای اینکه مشکل را حل کنند، مشکل درست کردند. خانه سینما در اولین فرصت باید بازگشایی شود.

- موسیقی مورد علاقه ام موسیقی کلاسیک وطنی است. در بین گروه های موسیقی سنتی که در صحنه هستند آقای شجریان را فردی کم نظیر، بلکه بی نظیر می دانم. افرادی مثل آقای شهرام ناظری را دوست دارم و به کارهاش از گذشته دور تا الان به طور جد علاقمندم.


ویدیو مرتبط :
توصیف جنتی در حضور حسن روحانی و علی جنتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنتی: فیس‌بوک را جزو مصادیق مجرمانه نمی‌دانم/ در فیس بوک عضو هستم



فیس‌بوک,رفع فیلتر فیس‌بوک

جنتی در جمع خبرنگاران:
فیس‌بوک را جزو مصادیق مجرمانه نمی‌دانم/ در فیس بوک عضو هستم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به نظر من فیس‌بوک از مصادیق مجرمانه به شمار نمی‌رود و کسانی که عضو آن هستند ارتباطات سالم و درستی دارند.

به گزارش  فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز جمعه در حاشیه مراسم ختم مادر محمدعلی نجفی که در مسجد نور برگزار شد، در خصوص عدم انتشار روزنامه هم‌میهن و پیگیری آن اظهار داشت: هنوز نرسیدم پیگیری کنم و آن را دنبال می‌کنیم اما دلیل این مسئله هنوز روشن نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره مجرمانه بودن استفاده از فیس بوک نیز یادآور شد:‌ اینکه فیس‌بوک از مصادیق مجرمانه بودن است، قابل بحث است. این مسئله را کمیته بررسی مصادیق مجرمانه بررسی می‌کند و تاکنون جلسه‌ای نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی است و به نظرم از مصادیق مجرمانه به شمار نمی‌رود و کسانی که در آن هستند ارتباطات سالم و درستی دارند. بنده در فیس‌بوک حضور دارم و کسانی که با من در داخل و خارج کشور ارتباط دارند در این روزها بحث عاشورا و مسائل مختلف آن را مطرح می‌کنند.

جنتی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز این کمیته بررسی مصادیق مجرمانه تشکیل جلسه نداده است و وقتی تشکیل جلسه داد در این زمینه‌ها صحبت می‌کنیم.

/فارس